November 18, 2003
igår vart vi påkörda när vi stog still av en cyklist som fixade till många bucklor o repor, o ida skulle ja fixa till mitt bildbetyg som dom hade satt fel, går till läraren o berättar o då säger han att han itne vet varför ja fick VG från början eftersom ja inte hade lämmnat in min fria uppgift men de hade ja ju sa ja o då tyckte han att ja skulle ta med den sen o visa han om han hade kryssat av den, OKEJ de e 8ans betyg ja tjafsar om tror verkligen idioten att ja har kvar grejer i skåpet som e 1år gammla??
de va i 8an ja går ju i 9an nu..........
sen så kanske de kommer bli så att när vi blev påkörda så ska vi skicka in skiten till försäkringsbolaget o då kanske VI FÅR BETALA SJÄLVRISKEN!!!
asså vi stog STILL han cyklade rätt in i oss va e problemet?
nu går allting åt helvete :burn: :burn: :burn: :burn: :burn: :burn: :burn: :burn:
November 18, 2003
SuperNova wrote: Självrisken är för ersättning av din skada.
Dvs om cycklisten skadaes/hans saker skadades betalar han sin självrisk
men................ okej har du bil?
om ja då kommer o kör rätt in i den då ska du betala den?
VI STOG JU STILL!!! HUR LYCKAS MAN KÖRA IN I EN STILLASTÅENDE BIL???????????
March 14, 2004
Snowman89 wrote: [quote=SuperNova]Självrisken är för ersättning av din skada.
Han kanske dagdrömde 😕 Nej men om man kör in i en stillastående bil så borde man inte ge sig ut i trafiken
March 6, 2001
Har du t.ex inbrott i din bil å de snor massa grejjor måste du oxå betala självrisk.. Så är det alltid då försäkringsbolag betalar ut ersättning/reparerar skador..
Sen så tycker jag överhuvudtaget att försäkringsbolag är de värsta ockrarna i hela samhället ! De har höga fina premier men då man verkligen vill ha ut nåt ftån dem vid ex skada så är det alltid en massa tjafs lr skumma paragrafer så man får ut ungefär en tiondel av värdet på sakerna... :arg:
March 21, 2003
ocz wrote: [quote=Snowman89][quote=SuperNova]Självrisken är för ersättning av din skada.
Han kanske dagdrömde 😕 Nej men om man kör in i en stillastående bil så borde man inte ge sig ut i trafiken
Jag va nära att köra in i en cyklist
när jag cyklade och snacka med en kompis 😀 😛
December 11, 2002
Snowman89 wrote: igår vart vi påkörda när vi stog still av en cyklist som fixade till många bucklor o repor, o ida skulle ja fixa till mitt bildbetyg som dom hade satt fel, går till läraren o berättar o då säger han att han itne vet varför ja fick VG från början eftersom ja inte hade lämmnat in min fria uppgift men de hade ja ju sa ja o då tyckte han att ja skulle ta med den sen o visa han om han hade kryssat av den, OKEJ de e 8ans betyg ja tjafsar om tror verkligen idioten att ja har kvar grejer i skåpet som e 1år gammla??
de va i 8an ja går ju i 9an nu..........
sen så kanske de kommer bli så att när vi blev påkörda så ska vi skicka in skiten till försäkringsbolaget o då kanske VI FÅR BETALA SJÄLVRISKEN!!!
asså vi stog STILL han cyklade rätt in i oss va e problemet?
nu går allting åt h*****e :burn: :burn: :burn: :burn: :burn: :burn: :burn: :burn:
Först vill jag fråga.. är det du som betalar försäkringar?
Sen... hur korkad är du? det är ju så försäkringar fungerar annars hade ju vilken jävel som helst kunnat gå med en slägga och banka på bilen när han/hon ville ha något lagat gratis.
February 4, 2003
Är väl lite skillnad Joni om det är någon annan som beviserligen kan visas vara skyldig. Kan knappast jämföras med en slägga, där det faktiskt går att utföra bedrägerier.
Har för mig att personen som cyklar in i någon får stå för självrisken. Denna betalar antingen av dennes hemförsäkringsbolag, eller så får man betala persons (i detta fallet Snowmans föräldrars) självrisk för vagnskadeförsäkringen.
Om det inte är så (och det är jag som fått fel om bakfoten) så tycker jag det är moraliskt riktigt att man gör så. Eftersom bilen stog still.
November 22, 2001
Zap wrote: Vid olycka mellan bil och oskyddad trafikant (gångare, cyklist, rollerblades m.m) är det alltid bilisten som står för eventuella kostnader oavsett vems felet är. Bilen är trafikförsäkrad, det är inte cyklisten.
Osäker, men tror det där stämmer.
Hade det däremot varit en annan bil så hade den ägaren fått betala.
Däremot borde man rimligen kunna kräva skadestånd av cyklisten för åverkan på ens egendom.
Polisanmäl honom om han inte vill betala.
1 Guest(s)