May 15, 2005
Jag kom förresten på denna händelsen:
http://www.aftonbladet.se/vss/.....44,00.html
Tjejen bor nära mig och jag vet vem det är. Även 25 åringen vet jag lite vem det är. Ganska sjukt då han var gift och hans fru väntade hans andra barn. Fast detta är ju inte någon våldtäckt. Men ändå.
January 12, 2004
denstore wrote: [quote=obelix] För jag misstänker att inte ens du vill har sådana som bara har fövrarats i ett par år med resultatet att dom kommer ut värre än vad dom var innan dom åkte in...
Du ger mig svaret själv. "Ett par år" är på tok för lite. Och hur fasen lyckas de bli värre än att vara mördare och våltäktsmän? Transformeras de till varulvar på kåken, eller?
Håller med om att straffen är skrattretande låga för vissa brott...
Det jag syftade på var att om man bara förvarar dom en längre tid, så blir det garanterat ingen förbättring av dom som kommer ut.
Man bör se över vårdbiten, och försöka hitta nya väger...
December 13, 2003
Cezar wrote: Alltså människorna som utför dådet skulle endå göra samma sak ifall det var Texas regler i Sverige.
Det är väldigt svårt att kunna lösa problemet rent logiskt.
Få in dem missanpassade idioterna på något hem innan det är för sent.
Inte alls svårt att lösa det rent logiskt, ha texas "regler", det kanske inte stoppar dom första gången men när dom väl åker dit så har dom jävligt svårt att göra det igen om man har dödsstraff på det.
+Det blir färre idioter
+Det blir färre våldtäkter
+Våra skatte pengar kan gå till annat än misslyckade rehabiliterings försök och fängelse vård
+Om straffet bara skrämmer så lite som en person från att begå en våldtäkt så är det ett plus(vilket jag är helt övertygad om att det skulle)
m.m.
Phenom2 X4 955 BE |Gigabyte GA-MA790GPT-UD3H | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | GIGABYTE HD 6970 OC 2GB | SSD 120GB OCZ Vertex 2 + 500GB WD Black X 2 | Corsair TX 750w | Lian Li Lancool PC-K62
2 Guest(s)