February 17, 2004
Nu har det som sagt hänt igen. Dvs att en kille har "stött" på mig på arbetsplatsen. Senast det hände var för ca 2 år sedan. Min fd arbetskamrat skickade ett mail där det stod något i stil med: Jag tycker du är söt.
Kommer inte ihåg exakt vad han skrev men det såg inte bra ut. Efter råd så svarade jag något i stil med: Jag är bara intresserad av tjejer. Skicka aldrig mer ett sådant mail!
Nu har det alltså hänt igen. Idag skickade min nuvarande arbetskamrat ett mail där det stod: Hej. Jag tycker du är söt!
Första gången det hände mig blev jag helt chockad. Mådde dåligt i flera dagar. Arbetsrelationen med han som skickade mailet blev inte bättre, snarare sämre. Nu denna gången blev jag bara förvånad. Mår inte speciellt bra efter det här.
Nu undrar jag vad som *** händer?? 🙄 Är detta vanligt på arbetsplatserna, eller är det bara jag som drabbas hela tiden??
Varför gillar bara killar mig, det är ju bara killar som stöter på mig, aldrig tjejer????? Det här är ju så sjukt alltså 🙁
Sånt här skämtar man inte om speciellt inte om det är samma kön. Ser det som trakasseri.
Som ni förstår behöver jag all möjlig info och vettiga råd. Helst inte för mycket skämt, för jag tycker det är tragiskt.
OBS Han som skickade mailet idag, han har ju tjej.
February 17, 2004
Json_81 wrote: Han kanske hörde om förra gången och ville skoja?
Är det seriöst ser jag inte varför du skulle må dåligt av det?
Ta det som en komplimang och förklara för personen att du inte är intresserad.
Vi pratar om 2 olika personer vid 2 olika tillfällen och arbetsplatser.
Jo hade tagit det som en komplimang om en tjej/kvinna sa det, nu handlar det om en man, för mig inte samma sak .
Funkar?: Tack för komplimangen. Är INTE intresserad!
Vill inte förstöra arbetsrelationen med honom. Därför ett dämpat svar.
obelix: Blanda in chefen. Är inte det lite väl magstarkt?
September 1, 2002
Finns det inte risk för att detta är bus, att han gör det som ett skämt för att kolla hur du reagerar?
Om det går att hitta någon koppling mellan personen som gjorde det nu och gjorde det förut så är det inte allt för långsökt kanske.
Detta med tanke på att du säger att han är ihop med en tjej (inte för att det är någon garanti på att han är hetero men).
February 17, 2004
Gamblor wrote: Finns det inte risk för att detta är bus, att han gör det som ett skämt för att kolla hur du reagerar?
Om det går att hitta någon koppling mellan personen som gjorde det nu och gjorde det förut så är det inte allt för långsökt kanske.
Detta med tanke på att du säger att han är ihop med en tjej (inte för att det är någon garanti på att han är hetero men).
Första gången det hände för 2 år sedan, funderade jag på samma sak, om det var bus? Det var en busig grupp jag var i. Men skickar jag ett sånt svar tillbaka måste han ju reagera om det nu var ett bus. Man håller ju inte käft. Så svar Nej, det första var inget bus, det var seriöst.
Som jag sa tidigare. Man skämtar inte om något sådant, det är tabu. Jag ser det som trakasseri och det är ju brottsligt. Är det ett skämt då går jag till chefen utan att tveka en sekund. Då får han skit värre...
August 16, 2003
jag vill veta hur du ser ut, letade i "bild på er"-tråden utan att hitta dig 🙁
jag har svårt att formulera mig på ett sådant sett så att det jag vill säga inte uppfattas fel så jag avstår, jag kan dock berätta vad som hände min bror,
en dag på gymmet, i dushen så var det en snubbe som spanade in min bror, typ stod och glodde, min bror brydde sig typ inte, snubben gick iväg sen kom han tillbaka och bara stod och kollade. sen när min bror har bytt om och ska cykla hem, efter en bit så kommer han från dushen körandes i en bil bakom (stalkad? :S ) han tutar som en tok, min bror stannar, han i bilen säger då "är du interesserad?" svaret blev nej och han försvann iväg.
om det här till saken så är min bror hyfsat välutrustad.
January 7, 2006
Poontus wrote: jag vill veta hur du ser ut, letade i "bild på er"-tråden utan att hitta dig 🙁
jag har svårt att formulera mig på ett sådant sett så att det jag vill säga inte uppfattas fel så jag avstår, jag kan dock berätta vad som hände min bror,
en dag på gymmet, i dushen så var det en snubbe som spanade in min bror, typ stod och glodde, min bror brydde sig typ inte, snubben gick iväg sen kom han tillbaka och bara stod och kollade. sen när min bror har bytt om och ska cykla hem, efter en bit så kommer han från dushen körandes i en bil bakom (stalkad? :S ) han tutar som en tok, min bror stannar, han i bilen säger då "är du interesserad?" svaret blev nej och han försvann iväg.
:)R :)R :)R
September 5, 2001
Se det som en komplimang istället.
Tycker inte du ska e-maila något utan snacka IRL med personen ifråga och få det bekräftat att det är han som har skickat och isf därefter förklara att du inte är interesserad. Gör det ganska självklart också, annars kommer han göra det igen.. vissa fattar inte att man är interesserad(gäller killar såväl som tjejer).
Lycka till 🙂
February 17, 2004
Poontus wrote: jag vill veta hur du ser ut, letade i "bild på er"-tråden utan att hitta dig 🙁
Men vad sjutton har det med saken att göra hur jag ser ut. Det finns ju mängder med tjejer som har jättefula killar. Fårstår inte hur du tänker :roll:???
Och kan säga att jag är både "söt" och vältränad.
Jag kommer inte lägga upp någon bild, då jag inte anser det relevant. Dock kan undantag göras för moderatorerna, om jag får vissa förmåner .
Det enda jag vill veta är vad jag ska svara honom, utan att det uppstår problem? Kommer inte ta det muntligt, tar det via mail.
August 11, 2005
HAha, vilket jävla skratt jag fick mig...
Det är enbart ett problem eftersom DU gjort det till ett problem.
Som redan sagts så räcker det med att du går fram till personen och helt sonika säger att du (tyvärr för hans del?) inte är lagd åt det hållet.
Problemet löst.
Jisses, behandla honom lika som du behandlar damer som inte faller dej på läppen.. Inte intresserad, kan det vara så svårt att få ur sej?
Själv har jag då aldrig varit på en arbetsplats där något sådant hänt, men å andra sidan är väl sånt där inte lika vanligt på glesbygden i Norrland.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 12, 2003
Joni wrote: Du tycker inte du överreagerar lite? Jag menar, du mår dåligt osv? Har du problem med homosexuella? Verkar ju så iaf på din post.
Är väl bara att ta det lugnan och smila lite samtidigt som du förklarar att du inte riktigt är intresserad av män!
Amen to that.
1 Guest(s)