Nu har det hänt igen, behöver hjälp!|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Nu har det hänt igen, behöver hjälp!
Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
sp_UserOfflineSmall Offline
1153990
August 30, 2007 - 7:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Joni wrote: Du tycker inte du överreagerar lite? Jag menar, du mår dåligt osv? Har du problem med homosexuella? Verkar ju så iaf på din post.

Är väl bara att ta det lugnan och smila lite samtidigt som du förklarar att du inte riktigt är intresserad av män!

Vaddå överreagerar :roll:. Det känns olustigt, pga att vi jobbar i samma grupp. Du vet inte hur det känns då du aldrig varit med om det. Svårt att dra slutsatser då. Jag har inget emot homos, så länge de lämnar mig utanför.

Meanie, jag kommer aldrig byta lag. Jag är på avbytarbänken men hoppas på en plats i startelvan.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1153991
August 30, 2007 - 7:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Joni wrote: Du tycker inte du överreagerar lite? Jag menar, du mår dåligt osv? Har du problem med homosexuella? Verkar ju så iaf på din post.

Är väl bara att ta det lugnan och smila lite samtidigt som du förklarar att du inte riktigt är intresserad av män!

Jag tror detta rör sej om ett fall av äkta homofobi (Sjuklig rädsla).. Själv blir jag ofta felaktigt anklagad för detta, men i mitt fall handlar det bara om förakt.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
1154009
August 30, 2007 - 8:11 pm
sp_Permalink sp_Print

HAHAHAHA. 😀
Larvigaste jag hört.

Ta det som en komplimang. Måste väl ändå kännas ganska tryggt att veta att du har backups om nu tjejerna skiter sig?

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
1154011
August 30, 2007 - 8:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Hur tråkig är du? Slappna av, sluta bry dig om saker som inte har någon egentlig verkan, se det komiska i det om du nu nödvändigtvis måste reagera på det.

Alla i din omgivning kommer gilla dig mer ifall du framstår som positiv, självsäker och avslappnad.

Du är inte så speciell och duktig som du verkar tro (möjligtvis för dig själv och din mamma, men inte för andra)...

Tovedal
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 282
1154031
August 31, 2007 - 6:25 am
sp_Permalink sp_Print

haha, vilken situation 😛 men intala dig själv att det är ett skämt och skriv typ:

"haha, 😛 I don't swing that way ;)"

eller nått annat skämtsamt för att liksom skratta bort det....

eller så lägger du benen på ryggen och löper fort som fn bort från killen + jobbet 😛

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
1154034
August 31, 2007 - 7:48 am
sp_Permalink sp_Print

Dani wrote: [quote=Joni]Du tycker inte du överreagerar lite? Jag menar, du mår dåligt osv? Har du problem med homosexuella? Verkar ju så iaf på din post.

Vaddå överreagerar :roll:. Det känns olustigt, pga att vi jobbar i samma grupp. Du vet inte hur det känns då du aldrig varit med om det. Svårt att dra slutsatser då. Jag har inget emot homos, så länge de lämnar mig utanför.

Meanie, jag kommer aldrig byta lag. Jag är på avbytarbänken men hoppas på en plats i startelvan.

Du drar lite förhastade slutsatser där. Jag må så hända kanske hamnat i denna situation just på jobbet men, det har hänt i andra situationer. Själv tycker jag det är kul, för då vet man ju att man sprider glädje åt både pågar och töser 😉

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
1154076
August 31, 2007 - 1:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Jaduu finns ju ett gammalt vänner avsnitt där Chandler råkar ut för ungefär samma sak. Du kan ju leta upp det och ta insperation av hur han gjorde 😛

Som sagt, det är bara ett problem om du gör det till ett.

Alt, 1: Någon skojade med dig.
Detta tycker jag personligen verkar troligt eftersom ingen som seriöst vill stöta på någon mailar "du är söt" till den personens mail. Kan varit vad som helst tex någon kompis som satte sig vid hans dator och skulle skämta... Bara skicka tillbaka något skämtaktigt i stil med det Tovedal skrev.

Alt, 2 Personen som skickade mailet var seriös.
Ta det då som en komplimang. Har du aldrig sett på film? Vad säger kvinnorna när de fått reda på att en kille är homosexuell? jo "Always the nice one's". Så att därmed bli misstänkt att vara homo är bara positivt. Har du tur kanske det kan ta dig från avbytarbänken och in i startellvan som du så gärna vill! 😉 Skicka bara tillbaka och tala om att du itne är lagd åt det hållet 😛

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1154105
August 31, 2007 - 4:04 pm
sp_Permalink sp_Print

En lägesrapport:

Svarade honom idag genom att skriva följande mail: Tack för komplimangen, men jag gillar tjejer..
Snackade lite med honom vid busshållplatsen. Det märktes att han var reserverad och jag med. Jag nämde inget om vad som hade hänt och inte han heller. En obehaglig känsla då vi inte kan snacka lika avslappnat som tidigare. Slutsats: det är definitivt seriöst.

Till Er som tror att det känns smickrande att gillas av sitt egna kön, kan säga att det är det inte. Ni måste tänka er in i min situation. Har absolut inga känslor för mitt egna kön, samtidigt som jag gillar tjejer extremt mycket. Svenska tjejer gillar i regel inte mig, vilket jag tycker är väldigt tråkigt :(.

Aja har iaf kontakt med många söta tjejer för tillfället och hoppas jag får en plats i startelvan snarast.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1154145
September 1, 2007 - 5:29 am
sp_Permalink sp_Print

Dani wrote: Aja har iaf kontakt med många söta tjejer för tillfället och hoppas jag får en plats i startelvan snarast.

http://static.pici.se/pictures.....XySbXT.jpg

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
1154342
September 2, 2007 - 8:47 am
sp_Permalink sp_Print

men seriöst pojkar, det är väll inte så konstigt att en grabb känner sig, låt oss säga, mycket obekväm av självla tanken att en man gillar honom?
jag tycker det är töntigt och löjligt, men jag reagerade själv på ett liknande sätt första gången det här hände för mig.

nu blev det inte lika farligt som för kära dani här, men jag antar att det blev så att du fick en känsla av att vara mindre av en man för att en (uppenbarligen/antagligen) homosexuell grabb visade intresse för dig.

lär dig att skita i det, faller du någon i smaken så faller du någon i smaken, så är det bara.

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
1154363
September 2, 2007 - 10:52 am
sp_Permalink sp_Print

Jo jag förstår Dani med jag... Om någon man pratar med, och är kompis med på jobbet hade blivit kär i en, och det inte är ömsesidggt så hade det blivit en konstig känsla. Till och med om det varit en tjej! (och nu ska man ha i åtanke att man oftast har bättre relation med herrarna på jobbet än tjejerna, så det är ännu mer "tragiskt" att det blir avstånd till herrarna)

Men hänt är hänt, han har skickat mailet till dig. Nu gjorde du rätt, du förklarade för honom vart du står. Mer kan du inte göra!

Framöver blir det säkert lättare prata med han igen. När det hela lagt sig.

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
1154398
September 2, 2007 - 2:57 pm
sp_Permalink sp_Print

om nu ca 5% (eller var det 5-10?) är lagda åt andra hållet så är det sjunkt många, och samhällets riktlinje är att det inte är något fel, helt natorligt, ok osv. sålänge du absolut inte tycker annorlunda (i stil med att du vil köra nynasistisk liknande dödande på honom) han verkar trevlig i övrigt av det du skrev så låt nu inte detta sabba er jobbrelation, du ville inte ligga med honom innan och inte nu heller, läget ofärändrat jobba vidare bara, han är samma person som tidigare osv.

hoppas att jag inte svamlade för mycket, menade väl iaf.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1154416
September 2, 2007 - 3:56 pm
sp_Permalink sp_Print

(10% beräknas vara homo eller bi 😉

//Andreas)

CyberDyne
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 211
1154657
September 4, 2007 - 12:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är ju bara säga som det är, utan att kritisera eller döma. Om ni är kompisar eller i alla fall kommer bra överrens så är ju detta inte något som ska förstöra något. Du får väl ta ett snack med han, han kanske blir glad att han får en kompis som han inte behöver gömma sin eventuella lägning om det nu är så.

Som sagt, inget jag skulle ge en tanke åt.

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
1154672
September 4, 2007 - 1:56 pm
sp_Permalink sp_Print

ren wrote: För att vi överhuvudtaget ska komma någon vart med den här tråden behövs att du lägger upp lite bilder på dig själv.

stöter du på honom nu eller? ((skojar!))

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
1154673
September 4, 2007 - 1:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: (10% beräknas vara homo eller bi 😉

//Andreas)

för er som inte är bra på att räka blir det: var 10:e eller 3 stycken i en grupp på 30 (vanlig klass storlek)

Poontus
Member
Medlem
1154697
September 4, 2007 - 3:36 pm
sp_Permalink sp_Print

50 på en mindre skola och 100 på en större skola, jaja jag tror att 10% är ganska så överdriven siffra.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1154706
September 4, 2007 - 4:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Poontus wrote: 50 på en mindre skola och 100 på en större skola, jaja jag tror att 10% är ganska så överdriven siffra.

En siffra jag fick under en psykologi-föreläsning så den kan nog tas med en nypa salt.

//Andreas

Poontus
Member
Medlem
1154712
September 4, 2007 - 4:19 pm
sp_Permalink sp_Print

har fått den siffran under bi/home dagar i skolan, kan ha varit 5-10% dom sa då.

jag sa då till min kurdiske vän att tänk vad många i arabvärlden som du måste vara bi/homo utan att säga något, jag fick då till savar "är du dum? araber/muslimer är inte bi/homo"

ligger det något i det?

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1154742
September 4, 2007 - 5:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Poontus wrote: jag sa då till min kurdiske vän att tänk vad många i arabvärlden som du måste vara bi/homo utan att säga något, jag fick då till savar "är du dum? araber/muslimer är inte bi/homo"

Har hört exakt samma sak av en muslim, hon påstod att "i min kultur finns inga homosexuella". Å andra sidan "tycker" hon att slöja ger folk rätt att vara den man är, hon har även kallat George Bush för "skådis" och 9/11-attackerna för iscensatta. 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 511
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL