September 15, 2003
skinner wrote: [quote=_Danneman_]Vad döms rattfyllon som kört ihjäl någon till för typ av straff? Är det dråp? Och om dråp är uppdelat i olika nivåer (typ, murder of the first/second degree, som di säger i amerikaland), var hamnar detta?
Det bli vållande till annans död (har lägre straffsatser än dråp) tror det är max 4 eller 6 år. Men en gubbe som körde ihjäl en mamma och sin dotter här i Umeå fick 2,5 år villkårligt. "Rattfylle" lagarna är nog dom lagar som upprör mig mest av alla lagar i Sverige.
Gissar att det är klassat så lågt för att välbärgade affärsmän med möjlighet att påverka rättsystemet är överrepresenterade i denna kategori av brott.
Är det någon som är insatt i dödsfallsstatistik? Vilket brott är det som skördar flest offer varje år? Måste ju vara rattfylla, eller? Och överlägset också..
November 27, 2003
Kizo wrote: [quote=Delph1][quote=Kizo]Jag röstar på; Alkolås för samtliga konsoler av nästa generation!
Aldrig i livet! Vore ju att totalt ta död på förfester ju!
//Andreas
Hehe, true. 😀
Donkey Kong: Jungle Beat! :heart:
Domaren i Super Tennis har fått ta emot en hel del mindre väl valda ord kan jag säga 😉
Blinda fanskap ...
//Andreas
February 16, 2005
Gueno wrote: Japp jag har gjort det nu.
Kört bil rätt berusad.Men bara på X-lådan givetvis. :blink:
Körde ett varv Nürburgring på Project Gotham Racing 2.
Det tog mig nästan 15 minuter att ta mig runt banan. 😮
Brukar fixa det på en 7 minuter annars med samma bil.Helt otroligt.. går ju inte att köra rakt ens. :cy:
Man skulle nästan ha filmat det och visa.Nej aldrig att jag skulle göra det IRL.
Dom som gör det borde ha en fet spark på k*ken! 👿 😡
Tänkt om alla som kör rattfulla kunde hållt sig till att köra fulla på krysslådan, va möe liv vi skulle spara...
2 Guest(s)