Nu har väl sossarna krävt sin egen grav?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Nu har väl sossarna krävt sin egen grav?
SupahMan
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 219
sp_UserOfflineSmall Offline
1125191
March 19, 2007 - 6:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Klart det inte är kul när det helt ärligt är de som redan har det OKEJ som ska få det bättre. Jag tror att svenska FOLKET i sin helhet skulle må bättre om alla hade det okej istället för att några har det kasst som fan medan andra lever betydligt bättre.

Men folk vill behålla sina pengar, folk vill inte betala skatt för någon annan.
Så är Sverige idag, man kan inte kolla på nästa man och känna ..
Sverige är inte patriotisk, ingen känner ansvar för gemene man. Så är det.

Jag vill också behålla så mycket av mina egna pengar, men sitter jag där i skiten, sitter du där i skiten, så ändrar man uppfattning.

Politik = erfarenhet.

Dock är vi ju bäst i världen på att betala skatt åt andra... Så att klaga på att vi inte betalar bra med skatt var väl lite elakt?

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
1125192
March 19, 2007 - 6:10 pm
sp_Permalink sp_Print

SupahMan wrote: [quote=Callister]Klart det inte är kul när det helt ärligt är de som redan har det OKEJ som ska få det bättre. Jag tror att svenska FOLKET i sin helhet skulle må bättre om alla hade det okej istället för att några har det kasst som fan medan andra lever betydligt bättre.

Men folk vill behålla sina pengar, folk vill inte betala skatt för någon annan.
Så är Sverige idag, man kan inte kolla på nästa man och känna ..
Sverige är inte patriotisk, ingen känner ansvar för gemene man. Så är det.

Jag vill också behålla så mycket av mina egna pengar, men sitter jag där i skiten, sitter du där i skiten, så ändrar man uppfattning.

Politik = erfarenhet.

Dock är vi ju bäst i världen på att betala skatt åt andra... Så att klaga på att vi inte betalar bra med skatt var väl lite elakt?

Huh, skatt måste vi ju betala sig vare sig vi vill det eller inte.

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1662
1125194
March 19, 2007 - 6:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Huh, skatt måste vi ju betala sig vare sig vi vill det eller inte.

Och vi är osolidariska för att vi är tvingade att göra det?

Sossarna har faktiskt vunnit val av en anledning, att människor vill ha trygghet. Men ibland går vissa saker till överdrift, då kommer Reinfeldt och räddar oss 😀

Alltså har vi valt skatterna helt själva. Jag kanske inte håller med, men skatterna har vi faktiskt valt själva.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
1125196
March 19, 2007 - 6:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Jovisst men jag försökte se det ur illgadds synpunkt.

Och Josey får vara motparter säger vi då

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1125197
March 19, 2007 - 6:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Adam wrote: [quote=D3mpa]Så som jag har märkt av Mona så verkar hon trivas framför kameror..

Jag tror inte riktigt hon har upplevt det en ledare behöver uppleva för att kunna avgöra något.

Så det är därför hon handlar toblerone och blöjar med skattebetalarnas pengar? För att hamna framför kameran? 🙂

Har du en aning om hur löjlig du framstår nu? Hela den här tråden känns helt bisarr faktiskt.

//Andreas

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
1125200
March 19, 2007 - 6:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm varför säger ni moderaterna? Det är ju inte moderaterna alena som styr, det finns ju 2 gubbar och 1 gumma till som är med i leken...

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
1125201
March 19, 2007 - 6:39 pm
sp_Permalink sp_Print

jag tror inte socialdemokraterna kommer att förlora på henne, tvärt om, det kommer nog hjälpa dem i sitt svartmålande av den sittande regeringen.
jag hoppas ni ser på persoon dokimentären just nu flrresten 🙂

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
1125206
March 19, 2007 - 7:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Adam wrote: [quote=D3mpa]Så som jag har märkt av Mona så verkar hon trivas framför kameror..

Jag tror inte riktigt hon har upplevt det en ledare behöver uppleva för att kunna avgöra något.

Så det är därför hon handlar toblerone och blöjar med skattebetalarnas pengar? För att hamna framför kameran? 🙂

Hahaha, roligast 07'.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1125215
March 19, 2007 - 7:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: De inför ju zoner i stockholmsområdet nu i April t.ex.
Tidigare kunde man åka på en tio kontant, i en timme.
Sedan blev det tjugo, dock en tio om man köpte bilj. i förhand.

Med de zonerna måste jag betala 2 kuponger för att åka en resa på 5 min.
Ska jag in till stan och tillbaka under en dag så går det åt 6 kuponger jämfört. m tidigare 2. Alltså en skillnad på 40 kr per dag.

Osäkert hur de kommer höja månadskorten dock!

Här kan du få betala 5 kuponger för en resa på 5 minuter. Och 2 kuponger e minsta någon resa kostar. I denna zonen kostar det minst 3.
Ska jag in till stan o tillbaka kostar det mig 10 kuponger, förutsatt att jag inte åker hem för sent, då blir det 12.

Så jag tycker fortfarande inte det låter speciellt dyrt för er.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1125217
March 19, 2007 - 7:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Så länge det finns människor finns det idioter som gör fel. Göran Persson gjorde säkert inbrott på lokala kakfabriken stup i kvarten, men det har vi inga bevis för.

Reinfeldt gör samma sak på apoteket med Rogaine, samma sak där.

Jag säger såhär, det är knappast lämpligt att ha en kriminell i en styrande position, men samtidigt lär varenda jävel ha några skelett i garderoben.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1125227
March 19, 2007 - 7:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Så länge det finns människor finns det idioter som gör fel. Göran Persson gjorde säkert inbrott på lokala kakfabriken stup i kvarten, men det har vi inga bevis för.

Jag säger såhär, det är knappast lämpligt att ha en kriminell i en styrande position, men samtidigt lär varenda j**el ha några skelett i garderoben.

Mmm, det får mej osökt att tänka på vår nuvarande finansminister..
Avancerad skatteplanering.. Tjena.. Toblerone och blöjor är småpotatis för en sån rufflare..

Såg för övrigt delar av dokumentären om GP, en intressant spegling av en bra karl. Han framstod stundvis som mänsklig.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

ZIre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1776
1125228
March 19, 2007 - 7:53 pm
sp_Permalink sp_Print

toblerone affären borde väl vid det här laget alla lagt bakom sig?! nån måtta får det fan vara.

Adam
Member
Medlem
Forum Posts: 5104
1125230
March 19, 2007 - 8:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Adam][quote=D3mpa]Så som jag har märkt av Mona så verkar hon trivas framför kameror..

Har du en aning om hur löjlig du framstår nu? Hela den här tråden känns helt bisarr faktiskt.

//Andreas

Nej, jag har faktiskt inte en aning. Vill du förklara? Jag tänkte att vi kunde diskutera ledare/förebilder med "skelett i garderoben" och vad detta kommer att få för konsekvenser för ett parti... Men eftersom tråden spårade ur i och med post 3 så spammade jag lite... :-S

Andreas Galistel
Member
Medlem
1125238
March 19, 2007 - 8:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Adam wrote: Nej, jag har faktiskt inte en aning. Vill du förklara? Jag tänkte att vi kunde diskutera ledare/förebilder med "skelett i garderoben" och vad detta kommer att få för konsekvenser för ett parti... Men eftersom tråden spårade ur i och med post 3 så spammade jag lite... :-S

Varför valde du Mona då och ingen av de andra som har gjort fler och värre saker? Det är inte bra att vara så fruktansvärt insnöad på att hon och sossarna är onda och allt blått är gott. Dina kommentarer har varit lika förutsägbara som ett tåg på räls.

Jo du spammade lite bara .. Tänkt till lite och fundera kring varför du valde att gå på just Mona och ingen av de blå.

EDIT:

För att utveckla. Jag är inget stort fan av Sahlin eller vad S gjort de senaste åren, men jag är fortfarande inte så pass strikt i mitt politiska tänkande att jag inte kan ge folk en andra chans. Alltför många sitter och vågar inte ifrågasätta föräldrarnas åsikter, vilket är fullt normalt, men fortfarande inget man bör sitta och basunera ut om man vill ha en sansad och bra debatt.

//Andreas

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1125255
March 19, 2007 - 9:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Så länge det finns människor finns det idioter som gör fel. Göran Persson gjorde säkert inbrott på lokala kakfabriken stup i kvarten, men det har vi inga bevis för.

Jag säger såhär, det är knappast lämpligt att ha en kriminell i en styrande position, men samtidigt lär varenda j**el ha några skelett i garderoben.

Alla är vi människor, fel gör vi alla någon gång.. Varför skulle någon som sitter i en nyckel position inte få göra fel?

Ang
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 593
1125271
March 20, 2007 - 6:40 am
sp_Permalink sp_Print

Det hon har gjort är helt oacceptabelt! Det är rent praktiskt stöld, och ska vi ha en sån idiot som potentiell statsminister? Hon kan ju omöjligt representera folket när hon redan har visat att hon inte bryr sig!

Vi få hoppas på att Reinfeldt nu gör ett bra jobb så vi inte behöver rösta på denne Mona.

Andreas Galistel
Member
Medlem
1125275
March 20, 2007 - 6:59 am
sp_Permalink sp_Print

Ang wrote: Det hon har gjort är helt oacceptabelt! Det är rent praktiskt stöld, och ska vi ha en sån idiot som potentiell statsminister? Hon kan ju omöjligt representera folket när hon redan har visat att hon inte bryr sig!

Vi få hoppas på att Reinfeldt nu gör ett bra jobb så vi inte behöver rösta på denne Mona.

Vi kallar inte folk idioter här, oavsett om det är en politiker eller en medlem.

//Andreas

Darakir
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 352
1125287
March 20, 2007 - 8:21 am
sp_Permalink sp_Print

Är det värre att Mona handlade toblerone på fel kort än att GP snattade lösgodis?

Jag tror nog att de flesta har några lik i garderoben. Så länge det håller sig på den här nivån tycker jag inte det är så farligt.

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
1125295
March 20, 2007 - 9:36 am
sp_Permalink sp_Print

Darakir wrote: Är det värre att Mona handlade toblerone på fel kort än att GP snattade lösgodis?

Jag tror nog att de flesta har några lik i garderoben. Så länge det håller sig på den här nivån tycker jag inte det är så farligt.

Eller skita i tv-avgiften...
Eller röka cannabis...
Eller anlita svarthjälp...

the_C@t
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 354
1125296
March 20, 2007 - 10:07 am
sp_Permalink sp_Print

Darakir wrote: ...än att GP snattade lösgodis?

Och jag som trodde att det var tillåtet att smaka en liten godisbit när man plockar lösgodis..

Uppförstorat? Ja.

Och ja, det är värre att handla toblerone på fel kort än att smaka en godisbit när man ska handla.

Håller för övrigt fullständigt med dig.. Så länge det håller sig på den här nivån så exploderar inte Sverige. Tänk efter själv, inte fan är du, du och du *pekar på alla* helt prickfria? Visserligen sitter tanten i en sits där hon torde föregå med gott exempel.. Men.. Äsch.. 😛

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 437
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL