December 3, 2005
Callister wrote: Klart det inte är kul när det helt ärligt är de som redan har det OKEJ som ska få det bättre. Jag tror att svenska FOLKET i sin helhet skulle må bättre om alla hade det okej istället för att några har det kasst som fan medan andra lever betydligt bättre.
Men folk vill behålla sina pengar, folk vill inte betala skatt för någon annan.
Så är Sverige idag, man kan inte kolla på nästa man och känna ..
Sverige är inte patriotisk, ingen känner ansvar för gemene man. Så är det.Jag vill också behålla så mycket av mina egna pengar, men sitter jag där i skiten, sitter du där i skiten, så ändrar man uppfattning.
Politik = erfarenhet.
Dock är vi ju bäst i världen på att betala skatt åt andra... Så att klaga på att vi inte betalar bra med skatt var väl lite elakt?
July 27, 2002
SupahMan wrote: [quote=Callister]Klart det inte är kul när det helt ärligt är de som redan har det OKEJ som ska få det bättre. Jag tror att svenska FOLKET i sin helhet skulle må bättre om alla hade det okej istället för att några har det kasst som fan medan andra lever betydligt bättre.
Men folk vill behålla sina pengar, folk vill inte betala skatt för någon annan.
Så är Sverige idag, man kan inte kolla på nästa man och känna ..
Sverige är inte patriotisk, ingen känner ansvar för gemene man. Så är det.Jag vill också behålla så mycket av mina egna pengar, men sitter jag där i skiten, sitter du där i skiten, så ändrar man uppfattning.
Politik = erfarenhet.
Dock är vi ju bäst i världen på att betala skatt åt andra... Så att klaga på att vi inte betalar bra med skatt var väl lite elakt?
Huh, skatt måste vi ju betala sig vare sig vi vill det eller inte.
January 7, 2006
Callister wrote: Huh, skatt måste vi ju betala sig vare sig vi vill det eller inte.
Och vi är osolidariska för att vi är tvingade att göra det?
Sossarna har faktiskt vunnit val av en anledning, att människor vill ha trygghet. Men ibland går vissa saker till överdrift, då kommer Reinfeldt och räddar oss 😀
Alltså har vi valt skatterna helt själva. Jag kanske inte håller med, men skatterna har vi faktiskt valt själva.
November 27, 2003
Adam wrote: [quote=D3mpa]Så som jag har märkt av Mona så verkar hon trivas framför kameror..
Jag tror inte riktigt hon har upplevt det en ledare behöver uppleva för att kunna avgöra något.
Så det är därför hon handlar toblerone och blöjar med skattebetalarnas pengar? För att hamna framför kameran? 🙂
Har du en aning om hur löjlig du framstår nu? Hela den här tråden känns helt bisarr faktiskt.
//Andreas
September 5, 2001
Adam wrote: [quote=D3mpa]Så som jag har märkt av Mona så verkar hon trivas framför kameror..
Jag tror inte riktigt hon har upplevt det en ledare behöver uppleva för att kunna avgöra något.
Så det är därför hon handlar toblerone och blöjar med skattebetalarnas pengar? För att hamna framför kameran? 🙂
Hahaha, roligast 07'.
November 22, 2001
Callister wrote: De inför ju zoner i stockholmsområdet nu i April t.ex.
Tidigare kunde man åka på en tio kontant, i en timme.
Sedan blev det tjugo, dock en tio om man köpte bilj. i förhand.Med de zonerna måste jag betala 2 kuponger för att åka en resa på 5 min.
Ska jag in till stan och tillbaka under en dag så går det åt 6 kuponger jämfört. m tidigare 2. Alltså en skillnad på 40 kr per dag.Osäkert hur de kommer höja månadskorten dock!
Här kan du få betala 5 kuponger för en resa på 5 minuter. Och 2 kuponger e minsta någon resa kostar. I denna zonen kostar det minst 3.
Ska jag in till stan o tillbaka kostar det mig 10 kuponger, förutsatt att jag inte åker hem för sent, då blir det 12.
Så jag tycker fortfarande inte det låter speciellt dyrt för er.
February 12, 2003
Så länge det finns människor finns det idioter som gör fel. Göran Persson gjorde säkert inbrott på lokala kakfabriken stup i kvarten, men det har vi inga bevis för.
Reinfeldt gör samma sak på apoteket med Rogaine, samma sak där.
Jag säger såhär, det är knappast lämpligt att ha en kriminell i en styrande position, men samtidigt lär varenda jävel ha några skelett i garderoben.
Mean Machine wrote: Så länge det finns människor finns det idioter som gör fel. Göran Persson gjorde säkert inbrott på lokala kakfabriken stup i kvarten, men det har vi inga bevis för.
Jag säger såhär, det är knappast lämpligt att ha en kriminell i en styrande position, men samtidigt lär varenda j**el ha några skelett i garderoben.
Mmm, det får mej osökt att tänka på vår nuvarande finansminister..
Avancerad skatteplanering.. Tjena.. Toblerone och blöjor är småpotatis för en sån rufflare..
Såg för övrigt delar av dokumentären om GP, en intressant spegling av en bra karl. Han framstod stundvis som mänsklig.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 27, 2003
Delph1 wrote: [quote=Adam][quote=D3mpa]Så som jag har märkt av Mona så verkar hon trivas framför kameror..
Har du en aning om hur löjlig du framstår nu? Hela den här tråden känns helt bisarr faktiskt.
//Andreas
Nej, jag har faktiskt inte en aning. Vill du förklara? Jag tänkte att vi kunde diskutera ledare/förebilder med "skelett i garderoben" och vad detta kommer att få för konsekvenser för ett parti... Men eftersom tråden spårade ur i och med post 3 så spammade jag lite... :-S
November 27, 2003
Adam wrote: Nej, jag har faktiskt inte en aning. Vill du förklara? Jag tänkte att vi kunde diskutera ledare/förebilder med "skelett i garderoben" och vad detta kommer att få för konsekvenser för ett parti... Men eftersom tråden spårade ur i och med post 3 så spammade jag lite... :-S
Varför valde du Mona då och ingen av de andra som har gjort fler och värre saker? Det är inte bra att vara så fruktansvärt insnöad på att hon och sossarna är onda och allt blått är gott. Dina kommentarer har varit lika förutsägbara som ett tåg på räls.
Jo du spammade lite bara .. Tänkt till lite och fundera kring varför du valde att gå på just Mona och ingen av de blå.
EDIT:
För att utveckla. Jag är inget stort fan av Sahlin eller vad S gjort de senaste åren, men jag är fortfarande inte så pass strikt i mitt politiska tänkande att jag inte kan ge folk en andra chans. Alltför många sitter och vågar inte ifrågasätta föräldrarnas åsikter, vilket är fullt normalt, men fortfarande inget man bör sitta och basunera ut om man vill ha en sansad och bra debatt.
//Andreas
December 17, 2005
Mean Machine wrote: Så länge det finns människor finns det idioter som gör fel. Göran Persson gjorde säkert inbrott på lokala kakfabriken stup i kvarten, men det har vi inga bevis för.
Jag säger såhär, det är knappast lämpligt att ha en kriminell i en styrande position, men samtidigt lär varenda j**el ha några skelett i garderoben.
Alla är vi människor, fel gör vi alla någon gång.. Varför skulle någon som sitter i en nyckel position inte få göra fel?
February 19, 2004
Det hon har gjort är helt oacceptabelt! Det är rent praktiskt stöld, och ska vi ha en sån idiot som potentiell statsminister? Hon kan ju omöjligt representera folket när hon redan har visat att hon inte bryr sig!
Vi få hoppas på att Reinfeldt nu gör ett bra jobb så vi inte behöver rösta på denne Mona.
November 27, 2003
Ang wrote: Det hon har gjort är helt oacceptabelt! Det är rent praktiskt stöld, och ska vi ha en sån idiot som potentiell statsminister? Hon kan ju omöjligt representera folket när hon redan har visat att hon inte bryr sig!
Vi få hoppas på att Reinfeldt nu gör ett bra jobb så vi inte behöver rösta på denne Mona.
Vi kallar inte folk idioter här, oavsett om det är en politiker eller en medlem.
//Andreas
September 5, 2001
Darakir wrote: Är det värre att Mona handlade toblerone på fel kort än att GP snattade lösgodis?
Jag tror nog att de flesta har några lik i garderoben. Så länge det håller sig på den här nivån tycker jag inte det är så farligt.
Eller skita i tv-avgiften...
Eller röka cannabis...
Eller anlita svarthjälp...
December 15, 2004
Darakir wrote: ...än att GP snattade lösgodis?
Och jag som trodde att det var tillåtet att smaka en liten godisbit när man plockar lösgodis..
Uppförstorat? Ja.
Och ja, det är värre att handla toblerone på fel kort än att smaka en godisbit när man ska handla.
Håller för övrigt fullständigt med dig.. Så länge det håller sig på den här nivån så exploderar inte Sverige. Tänk efter själv, inte fan är du, du och du *pekar på alla* helt prickfria? Visserligen sitter tanten i en sits där hon torde föregå med gott exempel.. Men.. Äsch.. 😛
3 Guest(s)