July 25, 2001
Den heter väl inte data eller dator . Enligt IKEA "Som alltid har rätt" heter det :wow: CPU :wow: . Så de så...
Edit: Kan innehålla tekniska fel. :bgrin:
[ Detta Inlägg ändrades av: -=Andreas=- den 2001-10-24 15:34 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: -=Andreas=- den 2001-10-24 15:35 ]
May 24, 2001
On 2001-10-24 15:25, mawal wrote:
Burken ni sitter framför hela dagarna heter DATOR. inte DATA.
TACK!
Angående IKEA:s språkbruk; det är ju helt otroligt hur en miss att kalla en hel dator för CPU kan komma igenom hela vägen och tryckas i deras katalog. Att inte en enda människa reagerat på detta innan tryckeriet är för mig en gåta.
Sedan kan man ju alltid kalla chassit för hårddisk oxå...det gör tex min syrra...suck!
June 14, 2001
On 2001-10-24 15:52, Euronymous wrote:
On 2001-10-24 15:25, mawal wrote:
Burken ni sitter framför hela dagarna heter DATOR. inte DATA.TACK!
Angående IKEA:s språkbruk; det är ju helt otroligt hur en miss att kalla en hel dator för CPU kan komma igenom hela vägen och tryckas i deras katalog. Att inte en enda människa reagerat på detta innan tryckeriet är för mig en gåta.
Sedan kan man ju alltid kalla chassit för hårddisk oxå...det gör tex min syrra...suck!
LÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖL
[ Detta Inlägg ändrades av: Affix den 2001-10-24 16:56 ]
July 21, 2001
On 2001-10-24 18:54, newbee wrote:
Vad man kan irritera sig på då.......
Förresten, vilken data är bäst AMD eller INTEL?
en fråga, vemfan bryr sig.. verkar som ett ganska trivialt och ointressant problem och det lär ju knappast försvinna så länge det finns okunniga..
försten harjag tagit körkortet idag 😀
October 1, 2001
Citat ur "Copyright finns inte" Av Linus Walleij:
Fysikern Hannes Alfvén föreslog att man skulle kalla det en data, flera dator, men tekniska nomenklaturcentralen bästämde att man skulle säga en dator, flera datorer istället. Kanske gjorde man detta för att undvika att förväxla ordet med data i betydelsen information. Kanske gjorde man det bara för att data lät för feminint och man ville att datorn skulle vara en han. Gud vet.
Slut citat.
October 25, 2001
October 9, 2001
En praktikant på jobbet, som ska ha gått en tvåårigt DATAutbildning i Ronneby, kallade skärmen för TV:n! Chassit för hårdddisk såklart. När vi skulle ut och installera ett trådlöst t-bord med mus, började hon pilla på själva sändaren och sa: "Jag har inga verktyg!"(med finsk brytning)
Nehä, sa jag, vad ska du med det till?
Hon hade alltså tänkt sätta in batterierna i sändaren i stället för musen. Märk väl, sändaren har sladd.
"Jag tyckte väl att den såg lite konstig ut! sa hon sedan, i ett försök att ursäkta sitt enorma okunnande.
Detta var första veckan hon var här. Skulle kunna räkna upp 10 grejer till, men man måste ju jobba lite också...
2 Guest(s)