August 8, 2001
On 2001-10-25 08:38, LANmover wrote:
En praktikant på jobbet, som ska ha gått en tvåårigt DATAutbildning i Ronneby, kallade skärmen för TV:n! Chassit för hårdddisk såklart. När vi skulle ut och installera ett trådlöst t-bord med mus, började hon pilla på själva sändaren och sa: "Jag har inga verktyg!"(med finsk brytning)
Nehä, sa jag, vad ska du med det till?
Hon hade alltså tänkt sätta in batterierna i sändaren i stället för musen. Märk väl, sändaren har sladd.
"Jag tyckte väl att den såg lite konstig ut! sa hon sedan, i ett försök att ursäkta sitt enorma okunnande.
Detta var första veckan hon var här. Skulle kunna räkna upp 10 grejer till, men man måste ju jobba lite också...
GRATTIS!!!
Du har träffat en av de personer på den här jorden som faktiskt föddes - och har överlevt - UTAN hjärna.
Ps. Ja, forskarna står helt förbluffade...
October 8, 2001
On 2001-10-25 08:38, LANmover wrote:
En praktikant på jobbet, som ska ha gått en tvåårigt DATAutbildning i Ronneby, kallade skärmen för TV:n! Chassit för hårdddisk såklart. När vi skulle ut och installera ett trådlöst t-bord med mus, började hon pilla på själva sändaren och sa: "Jag har inga verktyg!"(med finsk brytning)
Nehä, sa jag, vad ska du med det till?
Hon hade alltså tänkt sätta in batterierna i sändaren i stället för musen. Märk väl, sändaren har sladd.
"Jag tyckte väl att den såg lite konstig ut! sa hon sedan, i ett försök att ursäkta sitt enorma okunnande.
Detta var första veckan hon var här. Skulle kunna räkna upp 10 grejer till, men man måste ju jobba lite också...
Mohahahah det var loligt :hehe:
April 20, 2002
Relativt gammal tråd du har hittat....från 2001...hehe.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
May 9, 2001
Flame wrote: Alla ni har fel, det heter varken DATA eller DATOR utan SYSTEMENHET.
THE END
Flame: Detta kallas bumping. Tråden är ju 1.5 år gammalt.
Sedan har en del problem med att skilja dator och datorpaket åt.
En dator för mig är själva burken som innehåller CPU, Hårddisk mm.
En kille på mitt jobb ville ha en ny dator och jag sa att han kunde få köpa min gamla som stod och samlade damm.
Jag menade då att han skulle få köpa själva burken eftersom jag använder monitorn mm till min nya dator.
Han trodde att han skulle få hela paketet med skrivare och allt. Då sa jag att det har du ju redan.
Du behöver ju bara datorn.
January 30, 2002
ray-ray wrote: Citat ur "Copyright finns inte" Av Linus Walleij:
Fysikern Hannes Alfvén föreslog att man skulle kalla det en data, flera dator, men tekniska nomenklaturcentralen bästämde att man skulle säga en dator, flera datorer istället. Kanske gjorde man detta för att undvika att förväxla ordet med data i betydelsen information. Kanske gjorde man det bara för att data lät för feminint och man ville att datorn skulle vara en han. Gud vet.
Slut citat.
Jag vet att det här är skrivet för väldigt länge sen men jag vill bara säga att hannes alfvén är fet som fan. Han dissade en massa kristet skit i vetenskapen som t.ex big bang. fett
2 Guest(s)