March 24, 2001
Detta är ju inte klokt! Då tycker jag att dom kan sluta bära upp post till 4:e våningen i hyreshus också! Jag har själv sommarjobbat med att sortera och dela ut post och VISSA hyreshus har faktiskt boxar vid ingången. Dessa boxar sparar mycket tid och framförallt KNÄN åt brevbärarna. För att hinnan med sin runda på ca 700 hushåll på 2 timmar krävs det att man springer i alla trappor, det känns kan jag säga. Men somliga citybor tycker att det är för mycket begärt att gå 4 trappor för att hämta posten, men posten kräver att de på glesbygden ska gå 1,7 km i alla väder! Detta är vidrigt!
July 21, 2001
On 2001-12-17 21:18, RoTe wrote:
Detta är ju inte klokt! Då tycker jag att dom kan sluta bära upp post till 4:e våningen i hyreshus också! Jag har själv sommarjobbat med att sortera och dela ut post och VISSA hyreshus har faktiskt boxar vid ingången. Dessa boxar sparar mycket tid och framförallt KNÄN åt brevbärarna. För att hinnan med sin runda på ca 700 hushåll på 2 timmar krävs det att man springer i alla trappor, det känns kan jag säga. Men somliga citybor tycker att det är för mycket begärt att gå 4 trappor för att hämta posten, men posten kräver att de på glesbygden ska gå 1,7 km i alla väder! Detta är vidrigt!
Tur att man inte är en bonde då
Nä allvarligt så är det fördjävligt.. Du är den enda källat jag har fast jag tror ju inte att du ljuger
March 24, 2001
On 2001-12-17 21:23, Gueno wrote:
*Sparkar posten i arslet*
Ska dom spara in på lantkörningar så kan dom dått och väl spara in på "borttappade" paket och brev oxå...
Anledningen till att mycket tappas bort är missnöjda anstälda. Det fanns ett fall i Uppsala för ett tag sen där en brevbärare dumpade all post i en container. 😀
December 19, 2000
On 2001-12-17 21:18, RoTe wrote:
ingen höjdare direkt
June 17, 2001
On 2001-12-17 22:01, Zaver wrote:
mmm... flytta bönder! ni kan få mer än slöband i stan! (ett motivation som talar för sig själv)
Men Zaver ditt locobarn. Vart skulle du då få dina dagligvaror ifrån? Typ Mjölk, bröd, grönsaker, kött och allat annat som bönderna "fixar" åt oss?
Eller du kanske tror att det växer på "trän"
Du är kanske en sån som tror att man friterar potatisbladen för att få chips?
Då ska jag göra dig uppmärksam att gulasidorna finn på internet! :bok:
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
November 15, 2001
instämmer helt med [NH] Wigger ..
det är ju sådana som oss lantbor som skaffar er dessa produkter ..
inte för att jag nånsin har gjort det men jag håller på bonde-sidan i af ... 😀
Men det är för jävligt att vi som bor relativt långt utanför, skall behöva gå hur långt som helst bara för att hämta reklam som det oftast bara är ...
[ Detta Inlägg ändrades av: emulantie den 2001-12-18 07:04 ]
August 4, 2001
Fyfan va jobbigt.......
Bor själv en bit ut på landet. Hur fan tänker en politiker egentligen. Dom vill att folk ska bo kvar ute på landsbyggden...men... borde dom inte ge landsbyggden lite förmåner för att det ska fungera.
Något bredband kommer det inte från politerna, man kan få vänta i flera dygn på att strömmen ska komma tillbaka efter ström-avbrott, samma sak med telefonen, den kan också vara död länge -bara om det kommer lite snö. så det enda säkra kommunikationen ,ibland, som man hade var posten men nu ska dom sluta dela ut den också. 🙁
Hur fan tänker en politiker!!!
Iof har man mobilen...men finns det nån vidare täckning på den.....
(stavar som ett arsel :grin:)
August 4, 2001
March 24, 2001
On 2001-12-18 19:34, NoEx wrote:
OK har hört ny info nu 😀
Det var ju endast för TVÅ hus uppe i norrland som bode långt upp iskogen som brevbäraren skulle sluta köra upp posten 😀
Alla andra ska fortfarande få post var man än bor.....
Ja, men ska det va så svårt för brevbäraren att köra 3km extra?
August 4, 2001
June 1, 2001
Som vanligt har småbarnen på nordichardware ingen sm helst koll på verkligheten.
Det handlade inte om att posten skulle sluta dela ut post, hur f-n skulle de kunna göra det ?
Att vissa som bor i urskogen inte får post utdelad är väl rätt självklart eller hur ?
Det är ingen rättighet att få post utdelad, posten är ett vinstdrivande bolag.
2 Guest(s)