December 23, 2000
December 23, 2000
August 28, 2001
On 2001-12-19 21:42, Zaver wrote:
Ja har sett filmer där asiatsika lûder sitter och plockar med datorkomponenter, men de har väl mindre fingrar :hrm:
Jag tycker inte om att du kallar dom som bygger dator komponenter för asiatiska tant..... :burn: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Om fallet e så, måste jag söka upp dig och ta ditt patetiska liv
[ Detta Inlägg ändrades av: Tratten[DEI] den 2001-12-20 04:45 ]
October 10, 2001
On 2001-12-19 23:27, Zaver wrote:
se!!!experterna har uttalat sig.. det går att bygga
haha på alla ni som säger att det inte går 😛
Nu snubblar du på dina egna ord. Du talade om att "hårdvaran idag är så dyr så jag ska bygga egen istället". Du kanske inte hänger med i utvecklingen men en prolle på 4MHz är faktiskt inte särskilt modern. Och jag tror att till och med en 4MHz:are är ett högt mål. Även om det är möjligt så kommer det att ta lång tid och prollen kommer att bli väldigt stor, och dessutom förhållandevis dyr om man räknar kr per MHz.
May 16, 2001
4MHz mycket?
Det är ju fan otroligt j**la cp-mycket.
Det låter otroligt att de ska _bygga_ en sån processor. De måste ha ganska bra utrustning skulle jag tro.
Jag menar 6510 processorerna som satt i Commodore 64:orna låg runt 1Mhz och de var inte direkt några amatörer.
Även fast utvecklingen går framåt så behöver det ju inte betyda att vi vanliga, dödliga kan göra processorer, ens om de är slö som as. :>
1 Guest(s)