September 12, 2001
Låt höra vad som har fastnat i skallen på senare tid men snälla ni...utelämna Trance..det är ju inte riktigt musik inte 🙂
Själv så har jag fastnat totalt på Detroits garagerockscen.
The White Stripes
The Von Bondies
The Detroit Cobras
Soledad Brothers
The Paybacks och många fler i den genren så låt höra nu vilken musik som fastnat i hjärnan 🙂
May 10, 2002
finns massa bra band ju! white stripes som du sa, the strokes, peacocks, bigbang, danko jones, foo fighters, hellacopters, millencolin, red hot chili peppers, turbonegro, weezer, etc etc. :bgrin:
är ingen direkt will smith fan, gillade det han gjorde före han blev en "hollywoodskådis" och så, typ fresh prince är ju jääligt bra serie, summertime och lovely daze är dom bästa will smith låtarna, Fresh Prince o dj Jazzy Jeff!
May 10, 2002
är inte allt för glad på svensk textad musik lr vad man ska säga, svensk rap är nog det som är längst bort av allt det, trots att jag lyssnat på rap mycket så går det inte helt enkelt!
Glömde att skriva ett av dom största och bästa banden genom tiderna, Rage Against The Machine! rackarns mig glömmer så mycket.. alzheimern står och knackar på dörren säkert :bgrin:
June 8, 2001
Lyssnar på;
Nick Cave, Leonard Cohen, Einstürzende Neubauten, Depeche Mode, Recoil, Sophie Zelmani, Mick Harvey, Blixa Bargeld + ibland en och en annan låt från andra artister/sångare.
Ogillar sångare som Magnus Uggla o Iron Maidens & Hammerfalls, kastratsångare som inte har nog med kraft till musiken. Gnälligt och gapigt! 🙄 😀 :bgrin:
May 20, 2001
JuLmUnD wrote: Trance är helt okej.
Men jag säger bara Ozzy Osbourne! Ni som inte lyssnar på han börja! de är bäst. Även Iron Maiden är Bra! mm de är grejer de.
Håller med dig helt och hållet.... Ozzy är helt klart grymmast. Ska tatuera in OZZY mellan skulderbladena till hösten.
Jo förresten såg ju Bruce Dickinson på Sweden Rock i början av sommaren... 🙂
May 10, 2002
hmm? det är ju dom som är bra, är ingen "aktiv hiphoppare" men nog faen så är ice cube och "dr.bombay" bra, bara fjantigt när svennar ska spela compton, nejnej eminem är väl ok men har blivit allt för populär! all hiphop har blivit för kommersiell, det är en av anledningarna jag slutade lyssna på det, men skare va hiphop skare va ammerickanzkst!
May 29, 2001
Jungle/DNB:
SKC
WRISK
EIB
PANACEA, låt tips "the evil seed"
TEEBEE
DILLINJA
KEMET KREW
GANJAKRU
RASCAL & KLONE
CONGO NATTY/Souljah
och mycket, mycket mer
Hip-Hop/Beats:
The Beatnuts
Quannum MC's
Jurrasic 5
Blackalicious
Nightmares on Wax
Kenny Dope, Låt tips "gunshot (trooper remix)"
Spyr på all komersiell hip-hop a la "p-diddy" mm
Kollar man på ovan, så ser man ganska lätt att jag har bäst musik smak här..häääähäääää 🙂
June 13, 2001
Astral projection, KoxBox, Etnica, Future Breeze, The Crystal method, Eat Static, Snog, Radiohead, Prodigy, Orbital, Moby, Ministry of sound, Meat beat manifesto, Leftfield, Fatboy slim, Philemon arthur and the dung, Baby Ford, Apoptygma bezerk, Elegant machinery, Page, Laetherstrip, Front 242, Laserdance, Jarre, Chemical brothers, Dillinja, Groovearmada, NIN, DM, C64remix Smashing pumpkins Korn L t j Bukem, Får man inte ha spridd musiksmak eller? 👿
Denna tråden känns bekant..
1 Guest(s)