June 13, 2001
HELIX wrote: NĂ€e, det ska vara riktig musik som tex:
Kraftwerk, S.P.O.C.K., Covenant, VNV Nation, Front Line Assembly, DAF, Welle, Front 242, Elegant Machinery, Das Ich, Chipmusik typ C64, Rammstein och And One...
Glömde nÄgra ja... (se mitt inlÀgg och lÀgg till dom som fattas)
November 30, 2001
skiroy wrote: JiBe: Vi rĂ„kar ha en hel del likartad smak vad det gĂ€ller musik đ
Gore Gore Girls Àr bara för sköna.
The Dirtbombs Ă€r jĂ€kligt svĂ„ra att fĂ„ grepp om mĂ„ste jag sĂ€ga,förövrigt var det kul att du tittade in hĂ€r đVi har diskuterat musik i ett annat forum(Swec) men dĂ„ har jag ett annat nick.Tror att du kan gissa dej fram till vilket nick jag har dĂ€r đ
Skön avatar du har.
Tjena Pyro đ
2xGore Girls har visst en ny skiva ute, finns ett par lĂ„tar frĂ„n den pĂ„ deras hemsida att ladda ner. Jo, Dirtbombs har spelat in en del skumma grejer (typ "They Saved Einsteins's Brain", "My Heart Burns with Deeps of Lurve" đ och liknande...) men det som Ă€r bra Ă€r Ă„ andra sidan grymt bra (tycker jag), som t ex "Cedarpoint '76", "Encrypted", "Granny's Little Chicken", "Headlights On", "Stuck Under My Shoe", hela senaste (cover-) plattan och en massa annat. Fast mycket av det bĂ€sta Ă€r tyvĂ€rr bara slĂ€ppt pĂ„ svĂ„rĂ„tkomliga singlar.
För att ÄtergÄ till Àmnet sÄ Àr det som snurrar mest nu en CD med the Gories tvÄ första plattor, I Know You Be Houserockin' (Crypt-04241), som damp ner i brevlÄdan nu i veckan. Kanonskiva, sÄ otroligt primitivt och rÄtt svÀng Àr det inte mÄnga andra som lyckats med. "This is the Gories from Detroit, hot off the press, it's gonna jump on You Baby, and it's gonna stay in your dress"... :P, nÄgra favoritspÄr: "Nitroglycerine", "Goin' to the River", "Stranded", "Let Your Daddy Ride" och "I Think I've Had It".
September 12, 2001
JiBe wrote: [quote=skiroy]JiBe: Vi rĂ„kar ha en hel del likartad smak vad det gĂ€ller musik đ
Gore Gore Girls Àr bara för sköna.
The Dirtbombs Ă€r jĂ€kligt svĂ„ra att fĂ„ grepp om mĂ„ste jag sĂ€ga,förövrigt var det kul att du tittade in hĂ€r đVi har diskuterat musik i ett annat forum(Swec) men dĂ„ har jag ett annat nick.Tror att du kan gissa dej fram till vilket nick jag har dĂ€r đ
Skön avatar du har.
Tjena Pyro đ
2xGore Girls har visst en ny skiva ute, finns ett par lĂ„tar frĂ„n den pĂ„ deras hemsida att ladda ner. Jo, Dirtbombs har spelat in en del skumma grejer (typ "They Saved Einsteins's Brain", "My Heart Burns with Deeps of Lurve" đ och liknande...) men det som Ă€r bra Ă€r Ă„ andra sidan grymt bra (tycker jag), som t ex "Cedarpoint '76", "Encrypted", "Granny's Little Chicken", "Headlights On", "Stuck Under My Shoe", hela senaste (cover-) plattan och en massa annat. Fast mycket av det bĂ€sta Ă€r tyvĂ€rr bara slĂ€ppt pĂ„ svĂ„rĂ„tkomliga singlar.
För att ÄtergÄ till Àmnet sÄ Àr det som snurrar mest nu en CD med the Gories tvÄ första plattor, I Know You Be Houserockin' (Crypt-04241), som damp ner i brevlÄdan nu i veckan. Kanonskiva, sÄ otroligt primitivt och rÄtt svÀng Àr det inte mÄnga andra som lyckats med. "This is the Gories from Detroit, hot off the press, it's gonna jump on You Baby, and it's gonna stay in your dress"... :P, nÄgra favoritspÄr: "Nitroglycerine", "Goin' to the River", "Stranded", "Let Your Daddy Ride" och "I Think I've Had It".
Hmm...
Det dĂ€r lĂ„ter som nĂ„got jag mĂ„ste kolla nĂ€rmare pĂ„ đ
Jag har dock inte samma budget som du vad det gĂ€ller att köpa skivor đ
August 3, 2002
Tysk metal ala Helloween, Gamma Ray, osv osv... Edguy och Rhapsody Àr ocksÄ roliga...
(dock ej HammerFall, de gÄr mig pÄ nerverna... (ok, första plattan gÄr an))
Och Iron Maiden förstÄs...
och Manowar, hehe, nÄn som hört deras senaste..? Den Àr bara för rolig, alltsÄ...
Lite klassiskt emellanÄt Àr ju inte fel, tex Paganini, Beethoven...
Och Michael Kiske förstÄs, han sjunger som en gud...
Och sÄ heter det inte "rockar fett"... (har jag fÄtt lÀra mig...)
Det heter...
HEAVY METAL JĂVLAR!!!!
...
July 3, 2002
LÄter som sitter just nu pÄ skallen Àr: Judas Preist - Breakin the law
Ozzy/Black sabbath - 2 paranoid
och lite konstg men Slipknot - wait and bleed .. och sĂ„ frĂ„n tidig Ă„lder sĂ„ blev jag ilurad av ett av mina pĂ€ron (kan kanske gissa vilken av dom) Rolling stones .. men ja sĂ„ blev det đ ocksĂ„ Mr clean sĂ„ klart med det hel k00la Ărebro bandet MILLENCOLIN som har spelats i mina högtalare ett bra tag nu
November 30, 2001
http://www.flyingbomb.com/mp3s.....ntire).mp3 Denna disco-metallĂ„t som man kan tanka ner helt legalt (frĂ„n skivbolaget Flying Bomb) Ă€r vad som satt sig i skallen denna vecka... đ Electric Six heter bandet (f.d. Wildbunch) och kommer frĂ„n Detroit, pĂ„ denna singel har de extra sĂ„nghjĂ€lp av en John S. O'Leary, som lĂ„ter mer Ă€n misstĂ€nkt likt en viss John Gillis (a.k.a. Jack White i the White Stripes...)
September 15, 2001
Intressant det hÀr, vÀldigt intressant.
SjÀlv lyssnar jag pÄ nÄgot tvÀrt emot vad de flesta hÀr gör...
Tips: Josh Groban - To where you are
Tips igen: Savage Gardens första skiva.. Mycket, mycket bÀttre Àn deras andra, "Affirmation".
Ănnu ett tips: Delerium... JĂ€vligt bra musik... Synd att det Ă€r sĂ„ svĂ„rt att fĂ„ tag i..
September 12, 2001
JiBe wrote: http://www.flyingbomb.com/mp3s.....ntire).mp3 Denna disco-metallĂ„t som man kan tanka ner helt legalt (frĂ„n skivbolaget Flying Bomb) Ă€r vad som satt sig i skallen denna vecka... đ Electric Six heter bandet (f.d. Wildbunch) och kommer frĂ„n Detroit, pĂ„ denna singel har de extra sĂ„nghjĂ€lp av en John S. O'Leary, som lĂ„ter mer Ă€n misstĂ€nkt likt en viss John Gillis (a.k.a. Jack White i the White Stripes...)
Jepp...
Denna var skön som attan...redan "sönderspelad" đ
JiBe:
Vad heter samlingsskivan som Jack White har proddat?
Jag Ă€r rĂ€tt sĂ€ker pĂ„ att du vet vilken jag syftar pĂ„...har glömt av namnet pĂ„ den đ
September 12, 2001
JiBe wrote: JorÄ skiroy, den heter sÄ hÀr:
Mycket trevlig skiva đ
Finemang...
Tack för det đ
August 17, 2002
Att du dömt ut Trance-musik... đ
Tycker du ska ge "Paul van Dyk" en chans, speciellt hans lÄtar "For an Angel" och "Forbidden fruit" som Àr vÀldigt avkopplande. Den förstnÀmnda fick mig att tycka om trance.
FÄr Àven ta och tipsa om en vÀldigt mÀktig omgjord klassisk sÄng..
"Barbers adagio for strings" i ny version av William Orbit
Originalet Àr givetvis lugnare men bra det ocksÄ
3 Guest(s)