September 12, 2001
-BlueLynx- wrote: Att du dömt ut Trance-musik... 🙁
Tycker du ska ge "Paul van Dyk" en chans, speciellt hans låtar "For an Angel" och "Forbidden fruit" som är väldigt avkopplande. Den förstnämnda fick mig att tycka om trance.Får även ta och tipsa om en väldigt mäktig omgjord klassisk sång..
"Barbers adagio for strings" i ny version av William Orbit
Originalet är givetvis lugnare men bra det också
Nej...jag har egentligen inte dömt ut Trance som du tror..
Men jag kan skapa en officiell Trance-tråd där blott och enbart Trance får diskuteras eller så gör du det själv 🙂
May 25, 2002
får väl också vara med å lista mina favoriter,..
Rage Against The Machine - Nirvana - Sex Pistols - Looptroop - Sonic Youth - Bob Marley - Massive Attack - Le Tigre - Soulfly - Hole - Korn - Neil Young - Burning Kitchen - The Clash - The (International) Noise Conspiracy - Refused - Ebba Grön - Bob Dylan - Doktor Kosmos...
spridd musiksmak..beror på vad jag känner för för stunden...
Trance Dance Rave...allt va det nu heter... nej tack för min del..
Dansband å country likaså..
//MeeDIAH
August 7, 2001
Riktig musik är ju Helloween... nästan det enda hårdrocks bandet som har exprementerat med sin musik. Dream Theater har också exprementerat en del... jag hatar enformiga powermetal band so t.ex Hammerfall som har nästan enbart texter som "Warriors of steel will fight for the glory of steel". Visserligen är Helloween powermetal i grund o botten men dom har inte enformiga texter o exprementerar som sagt.
June 18, 2001
Jag gillade faktiskt Hammerfalls första skiva när den kom och tycker fortfarande att det finns vissa bra saker på den även om jag knappt gillar hårdrock längre. Resterande skivor är bara skräp. Sämre rent musikaliskt samt bara varianter på den första.
Nej, klassisk musik ska det vara.
men även Simon & Garfunkel, Bo Hansson, Sophie Zelmani och lite annat smått och gott fungerar.
July 25, 2001
Dree-Q wrote: Riktig musik är ju Helloween... nästan det enda hårdrocks bandet som har exprementerat med sin musik.
Rena lögnen. Helloween må ha lekt lite med sin musik men det finns många andra som gjort det och säkert långt innan. Otroligt många fler än "nästan" bara Helloween.
NIN bör ju iallfall alla känna till. De har bla. gjort musiken på Quake1 skivan och de spelar bla. med motorsågar och slår på plåt i sina låtar.
Sen har vi ju Slipknot som har 9 man i sitt band. 3 trummisar en Dj och en sampler. ganska ovanligt?
Sepultura de borde ha varit först med bongotrummor.
Sen ngt annat. Om ni sett IronMaiden behing the iron curtain så är det en polack som frågar Bruce Dickinson om de kommer ha med orgel/synt (tror det var så han sade) och Bruce skrattade åt han. Numera har Maiden haft det på otroligt många låtar. Snacka om att experimentera. Sen har vi ju allas våra metalliboys från San Fran... som drog in en hel orkester (Metallica) likaså har Gamma Ray gjort.
Jag kan hålla på ganska länge med detta och tro mig när jag säger att Helloween är ett av många som experimenterar. Vafan tom Motorhead har ju lekt, de hade tjejer som spelade med dem stundtals. (Headgirls och Girlsschool). För att inte glömma Axel's piano.
Nej slutar nu. Poängen har gått fram. Tror jag?
May 10, 2002
som rammstein ska va nåt nytt? tycker det finns en hel del tyska rockband, dock är det ingen som direkt varit nåt jag gillat.. sverige gör egentligen riktigt bra musik annars, om man bortser såna band som dokusåpor á la popstars, schlaaagerband, gubbdansband samt "vanliga" dansband, dom flesta pop grupperna, den svenska förortsrappen, och ett par andra som man inte riktigt kan sätta namn på.. ehmm.. sverige har inte så bra musik, the hives, international noice conspiracy, millencolin, mustach, hellacopters.. men orka, det finns bra rock åt det hållet!
Det vi inte gillar är amerikanska rapcore fägsters á la linking park
May 10, 2002
jao soad är riktigt bra dom ja, men jag ser inte det som ett linkin park aktigt band.. finns bra amerikanska rapcore band också men det är dom som kom när rapcore flugan kom med limp bizkit och dom som jag inte gillar, exempelvis Rage Against The Machine när zack de la rocha sjöng så var dom ett av dom största banden i mina ögon, men nu har jag inte lyssnat på dom nyare låtarna efter han slutat
June 18, 2001
-=Andreas=- wrote: [quote=Jerry]Han menade kanske rent musikaliskt.
Nåväl, då nämner jag Deep Purple som är otroligt varierande och exprimentella (och bra).
Jösses vad är det jag skriver då?
Ja, inte är det bra i alla fall... 🙂
Nej, men med rent musikaliskt menar jag själva musikstilen, inte hur den framförs. Olika diverse "tillhyggen" har många artister använt genom åren.
August 7, 2001
-=Andreas=- wrote:
Rena lögnen. Helloween må ha lekt lite med sin musik men det finns många andra som gjort det och säkert långt innan. Otroligt många fler än "nästan" bara Helloween.
jag skrev "nästan" o då menade jag mer än bara Helloween. Sen har NIN gått lite väl långt med exprementeringen så dom knappt räknas inom hårdrocks genren längre
:bok:
December 23, 2000
Om vi pratar om powermetal med variaton borde Edguy ligga ganska bra till också.
Några som jag lyssnat på nyligen är iaf:
Edguy, Bob Marley, Beethoven, Metallica, Rammstein, Afzelius/Hoola Bandola Band, Nationalteatern, Ebba Grön, Rhapsody, Blind Guardian, Judas Priest, Iron Maiden, AC/DC, Kal P Dal, m.fl m.fl kan hålla på ett bra tag till här känns det som =D
May 22, 2001
Cradle of jävla FILTH....
säger bara det... Nyare cradle knäcker ju allt... dunkar in några feta mixar som går in direct till club-scenen....
Sen funkar alltid:
In Flames
Nightwish
Mushroomhead
Mortiis
deathstars....
the third and the mortal
the gathering (holland)
bla bla bla....
Men jag blir fan rädd när jag hittar brudens TLC-platta i stereon, eller när hon lämnar peter jöback i md-n.
2 Guest(s)