Röstar inget..
Envishet är en individuell egenskap..Har liksom inget med bostadsort/läge i landet att göra..
Korkad fråga tycker jag..
I stora drag tycker jag nog att "lantisar" är trevligare än stadsbor, men det är en personlig uppfattning och ingen vetenskaplig teori som vedertagits..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 5, 2001
ilg@dd wrote: Röstar inget..
Envishet är en individuell egenskap..Har liksom inget med bostadsort/läge i landet att göra..
I stora drag tycker jag nog att "lantisar" är trevligare än stadsbor, men det är en personlig uppfattning och ingen vetenskaplig teori som vedertagits..
Jag försöker ju göra en fullständigt vetenskaplig analys av om envishet verkligen har att göra med var i landet man bor. Ta dig i kragen och rösta nu istället!
Arny wrote: [quote=ilg@dd]Röstar inget..
Jag försöker ju göra en fullständigt vetenskaplig analys av om envishet verkligen har att göra med var i landet man bor. Ta dig i kragen och rösta nu istället!
Jaja, vad gör man inte för vetenskapen..
Det blir då en 2'a, dvs ett NEJ..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 7, 2006
August 7, 2001
Min sambos föräldrar bor i en håla.
När man åker dit så ser man massor med huvuden i fönstrena och när man tittar tillbaks på dom dras gardinerna för snabbt som fan.
Det är lite den där känslan som när fadde hälsade på ute på landet.
När den där bonden han försöker hälsa på inte hälsar tillbaka. 🙂
Jämnt när jag parkerar utanför hennes föräldrar kommer alltid en grinig gubbe och börjar sparka på däcken och klaga på att diverse saker är fel på bilen som egentligen inte är fel.
Men när hålan har fest nere vid deras udde är dom hur härliga människor som helst.
October 22, 2002
ilg@dd wrote: Röstar inget..
Stämmer upp i den sången att sk. "lantisar" är trevligare. Kanske kan vara så att man är uppväxt i ett mindre samhälle.
OT:
ilg@dd är det inte dax att byta tillbaka till vanliga avataren isf julalternativet? 🙂
fisken wrote: [quote=ilg@dd]Röstar inget..
Stämmer upp i den sången att sk. "lantisar" är trevligare. Kanske kan vara så att man är uppväxt i ett mindre samhälle.
OT:
ilg@dd är det inte dax att byta tillbaka till vanliga avataren isf julalternativet? 🙂
Du har så rätt, nu har jag bytt..
March 23, 2004
Generellt sätt har alla de jag mött som kommit från landet varit ganska inskränkta (läs; rasister). Å andra sidan har de allra flesta också varit riktigt trevliga människor i övrigt.
Slutsats; man blir en trevlig, men inskränkt, människa om man bor på landet.
Men det gäller självklart inte alla, det är jag medveten om.
August 2, 2001
Har en känsla av att folk på landet är mer konservativa än stadsbor. Jag vill inte dra alla över en kam men generellt sett. Kolla på USA tex. I valen har alltid republikanerna sitt största stöd i stater med mkt bönder och landsbygd. Det behöver naturligtvis inte nödvändigtvis stämma överrens med Sverige men iaf.
May 3, 2004
Folk på landet är: Snällare, trevligare, starkare än storstadsbon men är korkade och har fler fördomar.
Folk i storstäder är: Otrevliga, stressiga, men är snyggare och enligt min uppfattning även mer intelligenta. Bodde 1 år i Örebro förut och det var som att alla man mötte hade lite lägre utbildning men väldigt snälla och trevlig syn på livet ska tilläggas...
Envishet skulle jag säga 50/50... individuellt
October 22, 2002
KorSpo wrote: Folk på landet är: Snällare, trevligare, starkare än storstadsbon men är korkade och har fler fördomar.
Folk i storstäder är: Otrevliga, stressiga, men är snyggare och enligt min uppfattning även mer intelligenta. Bodde 1 år i Örebro förut och det var som att alla man mötte hade lite lägre utbildning men väldigt snälla och trevlig syn på livet ska tilläggas...
Envishet skulle jag säga 50/50... individuellt
Kan ju inte kalla Örebro för landet. Örebro är en skapligt stor ort. Sen att dom är konstiga är en annan sak.
Gååår aalllldriiii!!!!!
2 Guest(s)