December 24, 2002
Läste nyss att Svenska Bostäder kommer att bygga ett STORT 10mbit nät i sthlm.. alltså kommer alla som bor i SB ha minst 10mbit när detta är klart.. även andra kommer att påverkas utav detta då svenska bostäder kommer att hyra ut delar av nätet till andra fastigheter och fastighetsägare...
January 17, 2002
Mezzlock wrote: [quote=Smirnoff][quote=CoLiC]Hahahahaha, bor 2½ mil utanför umeå och har 100 mbit! ÄÄÄÄÄÄGDA ERA FÖRBASKADE 08:OR!
Haaaaaaahahahhahaaaa
Hur mycket fick du betala för den?
gissar på kanske som telia? CoLiC, kmr den från universitetet eller nå?
Haha, eller inte 🙂
23500:- före skatteavdrag och statliga bidrag, 18k efteråt. Höjde värdet på huset med ca 50000:-
Och nej, inget bredband i umeå förrutom det på campus kommer från universitetet, vi har ett eget fibernät som 90% av innevånarna här utnyttjar, so blow me 08or 🙂
January 28, 2003
CoLiC wrote: 23500:- före skatteavdrag och statliga bidrag, 18k efteråt. Höjde värdet på huset med ca 50000
Tack vare miljöpartiet..
Satsa på glesbygden där ändå ingen vill bo, samma med järnvägen mellan Umeå och Haparanda, miljarder skattekronor åt helvete pga att Sossarna så tvunget ville få miljöpartiet på sin sida.
Fast med tanke på att det är du som har det CoLiC, så unnar jag dig det 😉
Själv kommer jag har 100mbit inom 3 år.. En hel del studentlägenheter i Lund har det, och jag har några trick för att komma rätt 😉
Edit: Satan, blev en del politik där, menmen. Det är ju därför massa norrläningar sitter med 10mbit medans jag får dras med 1mbit..
June 20, 2002
MrWeizel wrote: [quote=CoLiC]23500:- före skatteavdrag och statliga bidrag, 18k efteråt. Höjde värdet på huset med ca 50000
Tack vare miljöpartiet..
Satsa på glesbygden där ändå ingen vill bo, samma med järnvägen mellan Umeå och Haparanda, miljarder skattekronor åt h*****e pga att Sossarna så tvunget ville få miljöpartiet på sin sida.
Fast med tanke på att det är du som har det CoLiC, så unnar jag dig det 😉
Själv kommer jag har 100mbit inom 3 år.. En hel del studentlägenheter i Lund har det, och jag har några trick för att komma rätt 😉
Edit: f*n, blev en del politik där, menmen. Det är ju därför massa norrläningar sitter med 10mbit medans jag får dras med 1mbit..
Om jag förstått detta rätt så finns det snabba bredbandet mestadels ute i glesbygden?
... eller så var det inte så nä... 😛
January 28, 2003
boogey wrote: Om jag förstått detta rätt så finns det snabba bredbandet mestadels ute i glesbygden?
Nee, sa jag inte.
Men du kan inte säga att jag har fel i det jag skrev, eller?
Menar givetvis inte att varenda en i norrländska glesbygden sitter på 10mbit, men det är fanimig fler som gör det där än i Sjöbo, och Ystad med för den delen.. Finns inte ens att få tag i i någon av de två.
June 20, 2002
MrWeizel wrote: [quote=boogey]Om jag förstått detta rätt så finns det snabba bredbandet mestadels ute i glesbygden?
Nee, sa jag inte.
Menar givetvis inte att varenda en i norrländska glesbygden sitter på 10mbit, men det är fanimig fler som gör det där än i Sjöbo, och Ystad med för den delen.. Finns inte ens att få tag i i någon av de två.
Tveksamt...
Umeå är inte direkt glesbygden, och i den norrländska glesbygden har de vad jag vet inte speciellt mycket fiber...
Om du dessutom läste lite noggrannare har ColiC betalat nästan 25000:- för att få linan indragen, har haft ett liknande erbjudande för 10mbit genom MälarEnergi här nere...
5500:- har han fått i statliga pengar, vilket går att få oavsett var i landet du bor...
January 28, 2003
boogey wrote: [quote=MrWeizel][quote=boogey]Om jag förstått detta rätt så finns det snabba bredbandet mestadels ute i glesbygden?
Nee, sa jag inte.
Tveksamt...
Umeå är inte direkt glesbygden, och i den norrländska glesbygden har de vad jag vet inte speciellt mycket fiber...
Om du dessutom läste lite noggrannare har ColiC betalat nästan 25000:- för att få linan indragen, har haft ett liknande erbjudande för 10mbit genom MälarEnergi här nere...
5500:- har han fått i statliga pengar, vilket går att få oavsett var i landet du bor...
Mmm, men hur finansierades stamnätet?
Inte var det privatpersoner inte 😛
Om jag skulle ha fiber hade jag fått lägga upp något i miljonklassen, då närmsta stället att ta det ifrån än ca 5mil, och en massa stora vägar och villaområden/orter i 5-10 000invånareklassen däremellan.
10mbit behöver man inte sitta på fiber för att få, och det var det 10mbit jag skrev om från början. Det hade varit samma kostnad för mig att få 10mbit som 100mbit.
Enough OT för min del 🙂
2 Guest(s)