December 17, 2005
skiroy wrote: [quote=Bjornstrom]Haha ja en bya-bil är det alltid, ingen skulle någonsin våga köra till ett större ställe med det där liket 😀
Snacka om att kasta sten i glashus nu!
Här i Piteå har vi fått se en och annat anskrämlig pilsnerhäck från Kiruna så nog vågar sig folk på att köra med dylikta bilar på visit till andra städer.
Dessutom, hört talas om kirunacab? 😉
Namnet är inte helt utan relevans. 😀
Hoho sen när är Piteå ett större ställe?`
August 7, 2003
Man har tagit nån fyrkantig jänkarbil och popnitat fast på ett lastbils-underrede 😀
Det passade inte riktigt över det ko-fångarna tog i så man fick låta det hänga en halvmeter upp i luften 🙂
och baklyktorna!!!
*lol* och de fyra flaggorna i hörnen!!! :)R
Helt klart en höjdarbil!!! men vad vet jag, måttligt bilintresserad...
Laglorden wrote: Man har tagit nån fyrkantig jänkarbil och popnitat fast på ett lastbils-underrede 😀
Det passade inte riktigt över det ko-fångarna tog i så man fick låta det hänga en halvmeter upp i luften 🙂
och baklyktorna!!!
:-k
Jaaa, så är det nog..
Eller så skulle man kunna gissa på att det är en tidig 80-tals Cadillac Limo på en Chevrolet Suburban-botten.. Iofs bara en gissning.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 14, 2001
ilg@dd wrote: [quote=Laglorden]Man har tagit nån fyrkantig jänkarbil och popnitat fast på ett lastbils-underrede 😀
och baklyktorna!!!
Jaaa, så är det nog..
Eller så skulle man kunna gissa på att det är en tidig 80-tals Cadillac Limo på en Chevrolet Suburban-botten.. Iofs bara en gissning.
Missade du det där? 🙄
Snorch wrote: [quote=ilg@dd][quote=Laglorden]Man har tagit nån fyrkantig jänkarbil och popnitat fast på ett lastbils-underrede 😀
och baklyktorna!!!
Jaaa, så är det nog..
Missade du det där? 🙄
Gjorde nog det.
Kan iaf bekräfta att det är en Suburbanram, förlängd en halvmeter ungefär..
Träffade ägaren nu ikväll.
Kan även berätta att kärran är besiktigad och godkänd, och att det mest bara är ramen som är synligt rostig. Men säg den Suburbanram som inte är det, eller ram öht av den modellen..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
Joni wrote: Moar pix! Må hända att bara bottenplattan som är rostig men jag tyckte den såg lite skraltig ut i röven.
Mera bilder mera bilder =)
Inne i den är bra med! motor!
Ska se vad jag kan få fram, lär väl träffa han igen ganska snart..
Liten by och lite folk..
🙂
*Edit*
Annars lär det väl dyka upp fler bilder på byns raggarklubbsajt endera dan misstänker jag.
Såg att Bosse lagt in en liten berättelse om när man var iväg och inhandlade skapelsen också. Kika längst ner under "nyheter".
1 Guest(s)