September 5, 2001
Tänkte bara meddela att jag har köt en ny bil idag!! =)
S40 T4 blev det.
Det var lite svårt o besluta sig mellan Saab 9-3 och s40 t4 men volvon tog hem segern pga av vridmomentet och 5 dörar.
Döcken som är på nu suger hästballe, jag tappar grepp stöndigt och det känns som bilen ska åka av vägen när man kör 2:an upp till 3:an.
Kan det vara något annat som cepar? typ länkarmen eller nått...inget skoj o slira heeeeela tiden...snart har jag väl inga däck kvar =(
Annars är jag nöjd med den......ska fixa bilder snart!
öh, jo...för övrigt:
S40 T4 200hk
2001, 4000mil
Avt. Krok, Pirelli 15" (dom BBS liknande fälgarna)
SVART!
May 14, 2001
September 5, 2001
Hmm...9-3 e cupé...känns bara allmänt klumpigt...o så snackar vi Aero såklart....
S6 vore inte dåligt....om man vill betala 4ggr så mkt som jag gav för volvon =) Och om en shejk har lust o donera bensin
130k gav jag för den...billigt med tanke på att den e köpt från affär.
Nej ingen familje far än, jag e 19.
EDIT: jag har flickvän och en penis =)
September 5, 2001
Plexan wrote: Jag säger bara en sak: Öka laddtrycket!
Jag har själv en Volvo S40 2.0T -03 (sista serien innan den nya) och har ökat trycket i turbon till 1 bar! Det gjorde skillnad..
Jag är också nöjd med min än så länge..
den trycker ju redan 1.9....=) Räcker inte det?
EDIT: letar efter återcirculerande dump! Var och vilket märke? har tänkt mig en EVO dump...men men =)
September 5, 2001
T4:an trycker mest av S40:n, 1.9 sa försäljaren...jag tror mer på ca 1 precis som någon sa här. Självklart återcirk, bilen ska ju inte låta som en leksak :arg: ! Ska fixa bilder imon, men det är ingen som vet varför den tappar så in i helvetes mycket grepp...ska ta kort på däcken, har mätt nu...0.5mm borta PÅ EN DAG!!!!!!!!!!!! fy fan!
Spacers har ju en dump men...det känns inte som riktiga grejer, samma sak med bosch o sånt trams.
February 13, 2003
August 9, 2001
altså så här funkar det, Turbon ger 0.9bar extra tryck och atmosfären är 1bar totalt 1.9 bar. men när man talar överladdning brukar man bara räkna det som är över normlt tryck.
mycket vridmoment och framhjulsdrift är inte bra för däckkontot men du sliter ju mindre på bakhjulen 😀 om du inte nödvändigtvis måste göra handbromsställ hela tiden 8)
September 5, 2001
okej, 0.9 bar kanske det är då...tyckte faktiskt det var lite väl mkt, men livet börjar vid 1.9 bar övertryck endå så det får fixas..men först, DÄCKEN =)
Okej, kul att fler tycker att det är bra val iaf...ska investera i följande nästa lön:
Dump vent.
Rostskydd (heltäckande)
Fin fina vinterdäck
Dubbfria kanske....får se, som sagt picts e påväg.
January 28, 2003
bra val av bil!! vi har en V40 nånting och den är riktigt bra, snygg dessutom.. 8)
bra att övningsköra med 😉
(VA??, sa jag just något positivt om en VOLVO?!)
MEN, du skulle ju köpt en bil med bakhjulsdrift och MÅNGA hästkrafter 😀
btw; jag vill se bilder på din S40 nu.. för jag har svårt att tro att det finns någon S40 med 5 dörrar
May 2, 2003
Klart du kan göra ngt åt däcken!
Alt 1: Lägg inte pedalen i botten utan en bit ovanför, mkt hästar kräver teknink för att stanna i backen.
Alt 2: Du betalar en maaaassa pengar för riktigt mjuka fina däck med supergrepp och äter av dom oxå pga att dom är mjuka och din "mjuka" körstil.
Alt 3: Du backar! Du har juh en framhjulsdriven bil, att backa innebär både mer fäste och bättre 0-80km/h tider (om du inte vänder lådan förståss)
//Tobbe
PS: schysst vagn du skaffat men köp en bmw näst gång 8) :DS
1 Guest(s)