June 28, 2001
[Gamepredator wrote: Sulan][quote=Gueno] Både 850/855T5R och nya R:en är snyggare men dom kostar lite mer oxå.
Sen har vi ju gammal PV:n inte dum den heller.
S40:n går ju att bygga i banracingstuk så den blir rätt fräsch. Dessutom finns det väldigt mycket eftermarknadsprylar till dem (dämpare, bromsar mm.) Vikten är ju inte helt fel eller. Borde gå att banta till ~1150 kg...
vad är det man kan banta ner så mkt på då ?
och har du nån koll på vad en 850 väger ?
May 23, 2002
Mind wrote:
vad är det man kan banta ner så mkt på då ?
och har du nån koll på vad en 850 väger ?
Lättare fälgar, bromsar, inget baksäte, tunnare golvmattor, ta bort reservhjulsbaljan, inga wunderbaums, lättare ljuddämpare...
Beror på hur långt man vill gå...
850 väger 1560kg...
January 28, 2003
[Gamepredator wrote: Sulan][quote=Mind] vad är det man kan banta ner så mkt på då ?
och har du nån koll på vad en 850 väger ?
Lättare fälgar, bromsar, inget baksäte, tunnare golvmattor, ta bort reservhjulsbaljan, inga wunderbaums, lättare ljuddämpare...
Beror på hur långt man vill gå...
850 väger 1560kg...
ja, sen kan man ju gjuta om hela karossen i kolfiber när man ändå håller på.... !!
bättre att chippa bilen än att lätta den enligt mig.. förlorar allt det praktiska med bilen om man ska hålla på så som du förespråkar
volvo S4?? aldrig hört talas om.. sätter mina pengar på att han bara plockat bort nollan.. (lättat den mao :bgrin:)
May 23, 2002
MrWeizel wrote:
ja, sen kan man ju gjuta om hela karossen i kolfiber när man ändå håller på.... !!bättre att chippa bilen än att lätta den enligt mig.. förlorar allt det praktiska med bilen om man ska hålla på så som du förespråkar
Vi pratade om att lätta en S40 till 1150 kg, inte hurvida man ska använda den sedan. Och vad förespråkar jag som man förlorar allt det praktiska på?
2 Guest(s)