May 23, 2002
http://www.sportbilen.se/repor.....php?id=215
Ford Focus RS Cosworth...
Inte lika fräck som de gamla Coswortharna men helt klart någonting extra...
Skulle hellre ha en Civic Type R
February 12, 2003
[Gamepredator wrote: Sulan][quote=Biblo]Det är inte någon cosworth som sagt! Dem har inte ett finger med i den bilen.
Läs texten... Motormassagen är signad cosworth...
Spela roll? Det är ingen cossie ändå!
Skulle man räkna upp alla som pillat på den så skulle den heta:
Ford Cosswort, Brembo, Recaro, OZ Racing, Michelin, Duratec, Garret, Sachs, AP Racing, Quaife, Getrag, Focus Rs
Men nej det gör den inte...den heter Ford Focus RS punkt slut
May 23, 2002
x-per wrote:
Spela roll? Det är ingen cossie ändå!
Skulle man räkna upp alla som pillat på den så skulle den heta:Ford Cosswort, Brembo, Recaro, OZ Racing, Michelin, Duratec, Garret, Sachs, AP Racing, Quaife, Getrag, Focus Rs
Allt du radar upp är eftermarknadsprylar som de satt dit för bättre egenskaper. Motorn är en vanlig ford motor som de lämnat till Cosworth för trimmning. Inte fan har de gett över ett par standard ford bromsar till brembo som vips gjorde dem 40mm större och tröck dit 2 extra kolvar i oket?
Det är en Cosworth när det finns en plåt inne i bilen som det är instansat Cosworth och ett nummer.
February 12, 2003
[Gamepredator wrote: Sulan][quote=x-per] Spela roll? Det är ingen cossie ändå!
Skulle man räkna upp alla som pillat på den så skulle den heta:Ford Cosswort, Brembo, Recaro, OZ Racing, Michelin, Duratec, Garret, Sachs, AP Racing, Quaife, Getrag, Focus Rs
Allt du radar upp är eftermarknadsprylar som de satt dit för bättre egenskaper. Motorn är en vanlig ford motor som de lämnat till Cosworth för trimmning. Inte fan har de gett över ett par standard ford bromsar till brembo som vips gjorde dem 40mm större och tröck dit 2 extra kolvar i oket?
Det är en Cosworth när det finns en plåt inne i bilen som det är instansat Cosworth och ett nummer.
Mmm problemet är att det inte står Cosworth utan det står bara ett nummer! Cosworth trimmningen kan också räknas som en eftermarknas"pryl"
January 23, 2002
x-per wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan][quote=x-per] Spela roll? Det är ingen cossie ändå!
Mmm problemet är att det inte står Cosworth utan det står bara ett nummer! Cosworth trimmningen kan också räknas som en eftermarknas"pryl"
Helt rätt att Cossie även har eftermarknadstrimning till vissa bilar.
Och det stämmer även som någon skrev ovan att det är en äkta Focus Cosworth på G, eller åtminstone var. Finns rykten som säger att den har lagts på is eftersom det kommer en ny Focus nästa år.
August 24, 2002
Du vet ju verkligen inte vad du pratar om! 🙂 😛
.. när jag var och smygklämde och smekte på Focus RS och pratade med personalen om detta verkligen skulle ersätta Coswortharna från 90 talet så sa jag till dem att dem misslyckats. RSn tycker jag annars verkar cool men utan fyrhjulsdrift och en cosworth motorpaket är det ingen värdig efterträdare. Vi är inte så hete på ford i min familj så jag bryr mig inte spec mycket angående ford.
men deras svar var, att cosworth inte haft ett finger med i Focus RS. Och att grymmare saker skulle komma.
Skummade texten igen, hittar inget angåene RS och cosworth.
February 12, 2003
Metz wrote:
va ju inte sådär jätte imponerade med tanke på tidigare cossies
Med tanke på att det inte är en äkta cossie så!
Som sagt så kommer den äkta cossien hmm snart?
Läste i en amerikanske tidning att SVT (inte tv kanalen) håller på att pilla på Focusen och då snackar vi om V8 och uppemot 550 HK....snacka om drag i en bil som bara väger 1100 kg! 😀
Och till er som tvivlar på Ford så kan jag ju bara säga att sen Focus kom ut 1998 så har den vunnit varenda test i varenda tidning ända sen den mötte Peugeot 307 nu 2003....det är ju ett enormt bra resultatr som verkligfen bevisar vilken kvalite det är på Ford nu för tiden!
Läste ni inte det i AMS att en rätt sulad Ford Mondeo spöar en fel sulad M3 på bana =)
2 Guest(s)