November 26, 2002
PaiN wrote: [quote=Öwall]Du ska väl inte gnälla, du får ju tjänstecykel 😉
På tal om gnäll och öwall; jag var faktiskt i borås och hittade dendär cykeln på sportson 🙂
det finns en annan cykelaffär i borås nu också.. jag vet inte om den är bra eller inte, men den är ny, och de säljer bara cyklar... jag vet inte vad den heter dock 🙂
October 27, 2001
d'ojj, det fanns ju några fina gary fiskar cyklar här, (gå in på REA-produkter).
Denhär verkar vara fin: Gary Fisher Tassajara Disc L & M 2002
October 27, 2001
ja, för dyrt, eftersom pristaket fortfarande svävar under 10k
...och vad betalar man för på den cykeln? Märket?
Man kan få samma vxl-system för mycket lägre pris på andra cyklar, med en hyffsad dämpare.
Jag trodde att sånna dämpare bara var ett hitte på som något tokmärke testade bara för att vara lite innovativa och ville synas, jag såg ett par stycken i norge för ett antal år sedan. Jag tycker iaf att det inte ser klokt ut.
Tassajaran har ju kostat över 10k, så då måste det ju vara en bra cykel, right?
October 27, 2001
Gör dom verkligen så mycket bättre ramar än t.ex. Scott och Gary Fisher?
Hur många mm dämpar dendär däparen då?? De ser inte ut som om de kan klara av så mkt.. och det borde den inte göra heller, eftersom ju högre den blir ju ostabilar blir den, eftersom det bara är en "stång".
Jag kanske ska påminna om att jag inte ska tävla med cykel som jag ska köpa...
January 4, 2001
PaiN wrote: Gör dom verkligen så mycket bättre ramar än t.ex. Scott och Gary Fisher?
Hur många mm dämpar dendär däparen då?? De ser inte ut som om de kan klara av så mkt.. och det borde den inte göra heller, eftersom ju högre den blir ju ostabilar blir den, eftersom det bara är en "stång".Jag kanske ska påminna om att jag inte ska tävla med cykel som jag ska köpa...
Jag tycker det. men men..
80mm är den dämparen på...
Jodå, den klarar allt en hel del...
Ska du köra något i skogen alls med cykeln? eller ska du bara ha den som transportmedel?
October 27, 2001
Jag ska köra på grus/flis/böös, skogsvägar, inte rätt ut i skogen.
80mm på den lilla stumpen, hmm.. jaja..
Jag tror att jag tar en scott aspen om jag inte hittar något som ser bättre ut på Henrikssons rean 😛
Tack för tipsen endå! 😉
ang. någons signatur:
your = din
you are = you're = du är
1 Guest(s)