August 28, 2001

On 2001-10-05 16:50, ^AG^ wrote:
On 2001-10-05 16:39, WIGGER wrote:
Hej jag heter Orvar och min pappa ska köpa en dator til mig. Eller "tihi" Jag ska få den och det sitter jätte bra komponenter i den.Amd 3.3ghz
Geforce 5 megasupertitanium 512DDR
20.2 SB alutitumagnum ljudkort
1000/100 mb Netgear faster that fast ethernet wireless
52" projektor skärm
Trippla DVD bännare
52x DVD
24x Usbportar
1024mb DDR ram.. men det kommer i mer.
20 högtalare och 2 subbar (oj vilket ljud)
och en massa andra kort...Och allt detta bara för 999:- för att min pappa som är sophämtare och dom slipper sin skatt vid personal köp...
Jag hoppas inte att det blir en ful låda till bara
Hehe *lol* Du måste vara dum i huvet
![]()
![]()
Wigger ditt psycho. Alla är inte 25-åriga loosers som lever framför datorn. En del har bara datorn som en hobby.
Är det mitt fel om min pappa tjänar hyfsat med stålar? Nej, trodde inte det!
Från NEC såklart!
[ Detta Inlägg ändrades av: Iceman den 2001-10-07 20:46 ]
August 28, 2001

August 23, 2001

March 7, 2008

On 2001-10-05 19:46, error wrote:
On 2001-10-05 18:29, Wessa wrote:
Du är nog lika stor loser själv om du bara jobbar och sitter vid datorn![]()
[ Detta Inlägg ändrades av: Wessa den 2001-10-05 18:30 ]
Känner dig lite träffad?
Njae, tycker bara inte att man ska klaga på folk man får väl leva sitt liv som man vill.
June 17, 2001

On 2001-10-05 18:14, error wrote:
Hej jag heter Orvar och min pappa ska köpa en dator til mig. Eller "tihi" Jag ska få den och det sitter jätte bra komponenter i den.Amd 3.3ghz
52" projektor skärm
Trippla DVD bännare
52x DVD
24x Usbportar
och en massa andra kort...Och allt detta bara för 999:- för att min pappa som är sophämtare och dom slipper sin skatt vid personal köp...
![]()
![]()
Wigger ditt psycho. Alla är inte 25-åriga loosers som lever framför datorn. En del har bara datorn som en hobby.
Så sluta tracka på dom som har nåt som du vill ha, ditt egoistiska, miserabla kräk!!!
Det är väl ok om din pappa tjänar stålar men jag är mer imponerad av folk i din ålder som jobbar helger och kvällar vid sidan om skolan och köper sina EGNA saker till datorn. Sen e jag inte 25 (än) ditt sär. Det finns en knappa som heter "PROFIL" den klickar man på om man vill se vad den personen har skrivit om sig själv. Vadå, skulle inte jag ha något liv? Jag har nog gått igenom mer vid 23:års ålder än vad du kommer att göra innan du blir 40. Miserabla kräk? Skulle jag fråga dig nu öga mot öga så skulle du inte ens veta vad det betyder. Men frågar jag dig nu så här över nätet så finns det ju lexikon att kolla i. Det gäller nog också ordet Psycho, du skulle bara stå där som e liten fjortis och öhhh:a en kvart. DET FINNS INGET VÄRRE ÄN BORTSKÄMDA SNORUNGAR, OCh
DET STÅR JAG FÖR !! Dom har ingen aning om hur den riktiga världen ser ut, dom sitter hemma med text tv på och kollar sina aktier osv om missar nyheterna varjekväll pga att dom åker på middagar och snackar sina börskracher och annat skit. Min farsa är gymasieingenjör men jag har alltid fått jobba och spara ihop mina egna pengar. Efter att jag blev 16 var det slut på det roliga med att få pengar till privatlivet av farsan.
Det jag vill komma fram till är att om du hade skrivit att jag ska köpa si å sånna saker för en billig peng som jag själv har tjänat ihop, då hade jag blivit impad. Men "Farsan ska köpa" är knappast imponerande.
[ Detta Inlägg ändrades av: WIGGER den 2001-10-06 12:15 ]
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
August 23, 2001

August 28, 2001

On 2001-10-06 12:15, WIGGER wrote:
On 2001-10-05 18:14, error wrote:
52" projektor skärm
Trippla DVD bännare
52x DVD
24x Usbportar
![]()
![]()
Så sluta tracka på dom som har nåt som du vill ha, ditt egoistiska, miserabla kräk!!!
Det är väl ok om din pappa tjänar stålar men jag är mer imponerad av folk i din ålder som jobbar helger och kvällar vid sidan om skolan och köper sina EGNA saker till datorn. Sen e jag inte 25 (än) ditt sär. Det finns en knappa som heter "PROFIL" den klickar man på om man vill se vad den personen har skrivit om sig själv. Vadå, skulle inte jag ha något liv? Jag har nog gått igenom mer vid 23:års ålder än vad du kommer att göra innan du blir 40. Miserabla kräk? Skulle jag fråga dig nu öga mot öga så skulle du inte ens veta vad det betyder. Men frågar jag dig nu så här över nätet så finns det ju lexikon att kolla i. Det gäller nog också ordet Psycho, du skulle bara stå där som e liten fjortis och öhhh:a en kvart. DET FINNS INGET VÄRRE ÄN BORTSKÄMDA SNORUNGAR, OCh
DET STÅR JAG FÖR !! Dom har ingen aning om hur den riktiga världen ser ut, dom sitter hemma med text tv på och kollar sina aktier osv om missar nyheterna varjekväll pga att dom åker på middagar och snackar sina börskracher och annat skit. Min farsa är gymasieingenjör men jag har alltid fått jobba och spara ihop mina egna pengar. Efter att jag blev 16 var det slut på det roliga med att få pengar till privatlivet av farsan.
Det jag vill komma fram till är att om du hade skrivit att jag ska köpa si å sånna saker för en billig peng som jag själv har tjänat ihop, då hade jag blivit impad. Men "Farsan ska köpa" är knappast imponerande._________________
I just dont give a shit...So just take my **** from yha shoulder and put it in yha mouth....
*Cesurerat pga att någon tyckte det var för grovt*[ Detta Inlägg ändrades av: WIGGER den 2001-10-06 12:15 ]
Nu är det inte så att jag tigger om pengar...
Det var min pappas briljanta förslag.
Och det där om att jag är en fjortis (som jag är), alla måste vara fjortsar nån gång, det kanske till och med du kan räkna ut...
Jag tycker bara att det är dålig stil av dig som kanske inte får så mycket grejjer att tracka ner på andra som får det.
Som sagt, det är inte mitt fel att min pappa tjänar hyfsat.
Jag sparar svordomarna till senare.
April 5, 2001

Bra dator du verkar få. Låt inte alla avundsjuka själar i detta forum tracka ner dig.
Många har inte verkat inse att ett personalköp blir mkt billigare än att betala på vanligt traditionellt sett, dvs kontant.
Datorn blir dels momsfri, betalningen av datorn sker genom avdrag från lönen före skatt. Tjänar man hyfsat mkt har man en marginalskatt på ca 50%. Detta innebär att om det dras 500kr från lönen till datorn, får man bara 250kr mindre i plånboken efter skatt.
Trist att det alltid ska finnas personer som postar idiotiska inlägg. Detta förstör ju bara en annars intressant debatt. Detta gäller inte bara den här tråden.
August 28, 2001

On 2001-10-07 19:22, lumpa wrote:
Bra dator du verkar få. Låt inte alla avundsjuka själar i detta forum tracka ner dig.
Många har inte verkat inse att ett personalköp blir mkt billigare än att betala på vanligt traditionellt sett, dvs kontant.
Datorn blir dels momsfri, betalningen av datorn sker genom avdrag från lönen före skatt. Tjänar man hyfsat mkt har man en marginalskatt på ca 50%. Detta innebär att om det dras 500kr från lönen till datorn, får man bara 250kr mindre i plånboken efter skatt.
Trist att det alltid ska finnas personer som postar idiotiska inlägg. Detta förstör ju bara en annars intressant debatt. Detta gäller inte bara den här tråden.
Tackar! Du kan dina saker
September 12, 2001

Oj vicket snack..error kan väl inte hjälpa att det är ett bra köp..fast man behöver ju inte direkt berätta för alla om det heller..
Men jag håller oxå med wigger..det finns inget värre än bortskämda snorungar.Han har en poäng i detta med att jobba för att få råd till nya grejor..man uppskattar saker o ting mera o lär sig mer av detta.
Har alltid jobbat ihop pengar för att få råd o köpa de prylar o kläder jag vill ha istället för att ständigt vigga pengar av mina föräldrar.
Nu har jag 3 st olika jobb,dock inte samtidigt såklart..men mycket slit blir det men jag skrattar hela vägen till banken o det känns 17 så mkt bättre än att bara få o få utan att anstränga sig..
August 28, 2001

On 2001-10-07 20:13, skiroy wrote:
Oj vicket snack..error kan väl inte hjälpa att det är ett bra köp..fast man behöver ju inte direkt berätta för alla om det heller..Men jag håller oxå med wigger..det finns inget värre än bortskämda snorungar.Han har en poäng i detta med att jobba för att få råd till nya grejor..man uppskattar saker o ting mera o lär sig mer av detta.
Har alltid jobbat ihop pengar för att få råd o köpa de prylar o kläder jag vill ha istället för att ständigt vigga pengar av mina föräldrar.
Nu har jag 3 st olika jobb,dock inte samtidigt såklart..men mycket slit blir det men jag skrattar hela vägen till banken o det känns 17 så mkt bättre än att bara få o få utan att anstränga sig..
Nu är det så att jag betalar ca 4000kr för den...
Förövrigt tycker inte jag att det är nåt fel att säga att jag får ny dator, det är det många som gör här på forumet.
Att jag är en "snorunge"?? Jag har inte för mig att du känner mig eller jag dig, sånt kan man inte uttala sig om då.
Tänk lite innan ni börjar tracka på andra är mitt förslag.
September 12, 2001

Nu har jag inte sagt att du är en "snorunge"..
Bara att det finns sådana o dom kan vara jobbiga..inte sant???
Det är ju helt ok att du får dej en nya dator till röjpris o jag vet att andra stilar med vad dom har för dator..
Ifall du undrar vad jag själv sitter på för dator kan bara säga att det inte direkt är nån värsting..eller vad sägs om detta?
P200 mmx uppklockad till 260..Asus tx97 mobo o 256 mosel..graffen e bara en vanta pci med 32mb..Pioneer dvd 105s,real-magic mpeg kort..
Hela datorn har inte ens kostat 3 lax..
1 Guest(s)