May 9, 2001
Hej på er.
Nu är jag en av dem som har en IBM HD på 30 Gb som pajat. Tyvärr var det min backup-hd så 20 Gb är borta. Har ni några tipps på en 60 - 100 Gb hårddisk som är stabil och tyst? IBM diskarna är faktiskt väldigt tysta. Inga Quantum för min del, har en redan och den låter hur mycket som helst.
September 2, 2001
Måste bara säga att jag har testat flera olika märken vad gäller hårddiskar, allt från Samsung till IBM... och jag föredrar helt klart IBM Deskstar serien... tysta o pålitliga har de varit för mig... Men Maxtor gör väldigt bra hd nu för tiden, så det är oxå ett alternativ... Seagate Barracuda IV serien är inte dum den heller, rätt bra prismässigt oxå... välj hd med omsorg
August 4, 2001
June 10, 2001
On 2001-11-21 21:14, NoEx wrote:
Jag köpte en samsung spin för några veckor sen och jag måste säga att den är jävligt stabill OCH tyst, det är en 5400r/min men ändå så slår den min IBM. Iof så är ju samsungen större men.....
*hehe*
dom hårddiskarna äger jue
har en 40gb sådan ...
tycker den funkar utmärkt..
och låter INTE mycket!!!....
June 18, 2001
On 2001-11-21 19:22, rsastin wrote:
Hej på er.Nu är jag en av dem som har en IBM HD på 30 Gb som pajat. Tyvärr var det min backup-hd så 20 Gb är borta. Har ni några tipps på en 60 - 100 Gb hårddisk som är stabil och tyst? IBM diskarna är faktiskt väldigt tysta. Inga Quantum för min del, har en redan och den låter hur mycket som helst.
Quantum finns inte längre! Maxtor köpte upp deras Hårddisk avdelning för snart ett år sedan, därav denna uppgång för Maxtor!
Maxtor e grymma, bra tysta och snabba.
WD e snäppet snabbare men inte lika tysta fast tystare än IBM!
Fujitsu är tystast enligt alla tester, men inte den snabbaste.
WD eller Maxtor säger jag!
Fujitsu skall lägga ner IDE HD tillverkningen p.g.a olönsamhet, och bara göra serverdiskar! Kan vara värt att ha i åtanke.
May 9, 2001
Detta läste jag på SweClockers om WD800BB:
Western Digital har lyckats bra med sin Caviar-serie. 800BB är en snabb hårddisk med stor kapacitet. Hårddisken blir inte så varm, men låter en del när den jobbar. Just nu kostar disken runt 2400 kronor och det ger ett pris på cirka 30 kr per GB. 800BB är alltså ett bra köp både prestanda- och prismässigt.
May 9, 2001
Min tanke också. Har haft mina IBM diskar knappt ett år och nu har en av dem pajat totalt. De var hyfsat snabba och väldigt tysta, även när de arbetade, men kvaliteten var nog inte den bästa. Nu får det bli ett annat märke som håller längre. Man får väl betala några hundra extra, men hellre det än att den pajar efter knappt ett år. Det lutar nog åt Western Digital.
1 Guest(s)