February 12, 2002
Vad tror ni om man skulle ta å göra en tidning som kollade upp alla Aftonbladets och Expressens nyheter å gjorde avslöjjanden tex sanningen bakom artikeln, så förvrängde aftobladet statestiken, expressens källa osv...
Förklarade väl kanske inte så där jätte bra, men ni fattar grundprincipen.
Ja tror nästan en sån tidining skulle kunna sälja bra..
November 27, 2003
http://news.boyahed.com/ & http://boyahed.com/ är ju en bra site för just det annars 😉
//Andreas
February 4, 2003
Folk är ju inte intresserade av saninngen, utan oftast om en lättläst tidning till kvällen med skavller.
Är annars en sida lite i den riktning du talar om. Även om långt ifrån. Men den avslöjar i alla fall namn på folk 😛
May 10, 2002
Kizo wrote: [quote=obelix]Sanningen är ett tveeggat svärd.
Det kan finnas två varianter av sanningen, det beror helt på vilken synvinkel man använder ibland.
Jag skulle vilja säga att det finns lika många sanningar som personer inblandade.
Med en annan tråd i tankarna säger jag bara: "Allt är relativt.". 😎
November 27, 2003
abishai wrote: [quote=Kizo][quote=obelix]Sanningen är ett tveeggat svärd.
Det kan finnas två varianter av sanningen, det beror helt på vilken synvinkel man använder ibland.
Jag skulle vilja säga att det finns lika många sanningar som personer inblandade.
Med en annan tråd i tankarna säger jag bara: "Allt är relativt.". 😎
Fel, allt utom ljusets hastighet i vakuum är relativt 😉
//Andreas
February 12, 2002
Krqagyzzz wrote: Det skulle den garanterat göra, i en vecka ungefär. Sedan skulle aftonbladet eller Expressen komma med en fet pengabunt oh vips - den är nedlagd.
Å vipps så kör ja upp mitt brännbollsträ så högt upp i deras analhål att de smakar persilja i en vecka...
Skulle jag lyckas med en sådan tidning ja har i tankarna å få den etablerad skulle varken aftonbladet eller expressen tillsammans ha nog pengar för att köpa den av mig. Har du missat vem ja är? Stor inte till salu skyllt på min rygg.. 😛
davidhellmyrs wrote: Folk är ju inte intresserade av saninngen, utan oftast om en lättläst tidning till kvällen med skavller.
Är annars en sida lite i den riktning du talar om. Även om långt ifrån. Men den avslöjar i alla fall namn på folk 😛
Jo, men varför inte göra den här tidningen i samma stuk, lika lättläs och samma layout.. Bara de att alla avslöjjanden är tagna ur de andra tidningarna.. En annan fördel med de här är ju att man slipper leta nyheter, dagen efter det stod i aftonbladet så står det i min tidning. Stora löpsedlar hur isseblaskan avslöjjat sanningen bakom aftonbladets artikel.. osv...
Granterar att min tidning skulle bli lika sensationell.
obelix wrote: Sanningen är ett tveeggat svärd.
Å visst finns det flera sanningar. Men aftonbladets sanning skiljer sig en anning från vad ja tror man skulle generalisera som sanningen...
Men ni är ju så smarta... Å en sak till.. Ljusets hastighet varierar med tid, sug på den... :bgrin:
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Ja har inte bara den största *censur* världen någonsin skådat, ja är smart också!
Varför kommer jag att tänka på dej nu när jag sitter och kollar på Forrest Gump? :cy:
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 11, 2003
ilg@dd wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-]Ja har inte bara den största *censur* världen någonsin skådat, ja är smart också!
Varför kommer jag att tänka på dej nu när jag sitter och kollar på Forrest Gump? :cy:
Jag tänker mer på den gamla klassikern Pinnen, i filmen Höjdhopparen (har jag för mig den hette). Alltså den om byfånen som hade en jättepenis, och blev oerhört bra på höjdhopp.:)
February 1, 2002
denstore wrote: [quote=ilg@dd][quote=-=*ThE_cRoW*=-]Ja har inte bara den största *censur* världen någonsin skådat, ja är smart också!
Jag tänker mer på den gamla klassikern Pinnen, i filmen Höjdhopparen (har jag för mig den hette). Alltså den om byfånen som hade en jättepenis, och blev oerhört bra på höjdhopp.:)
haha, den va bra
January 13, 2003
-=*ThE_cRoW*=- wrote:
Å vipps så kör ja upp mitt brännbollsträ så högt upp i deras analhål att de smakar persilja i en vecka...
Skulle jag lyckas med en sådan tidning ja har i tankarna å få den etablerad skulle varken aftonbladet eller expressen tillsammans ha nog pengar för att köpa den av mig. Har du missat vem ja är? Stor inte till salu skyllt på min rygg.. 😛*quotes*
Jo, men varför inte göra den här tidningen i samma stuk, lika lättläs och samma layout.. Bara de att alla avslöjjanden är tagna ur de andra tidningarna.. En annan fördel med de här är ju att man slipper leta nyheter, dagen efter det stod i aftonbladet så står det i min tidning. Stora löpsedlar hur isseblaskan avslöjjat sanningen bakom aftonbladets artikel.. osv...
Granterar att min tidning skulle bli lika sensationell.
Vilka nyheter ska du avslöja sanningen bakom när du väl har #1 konkurerat ut AB, expressen osv. (knappast troligt) eller #2 de har "rättat" sig själva?
February 12, 2002
^BeTa^ wrote: Vilka nyheter ska du avslöja sanningen bakom när du väl har #1 konkurerat ut AB, expressen osv. (knappast troligt) eller #2 de har "rättat" sig själva?
Då är det väl bara att klappa sig på ryggen, lägga ner tidningen, tänka att de var kul så länge det varade och vara nöjd en stund för att man gjort världen lite bättre. 😀
Men, nu var dina senarion väldigt väldigt otroliga så tror nog inte ja behöver oroa mig över dem... 😛
2 Guest(s)