Ny idé till aftontidning.|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ny idé till aftontidning.
-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 27, 2005 - 4:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad tror ni om man skulle ta å göra en tidning som kollade upp alla Aftonbladets och Expressens nyheter å gjorde avslöjjanden tex sanningen bakom artikeln, så förvrängde aftobladet statestiken, expressens källa osv...
Förklarade väl kanske inte så där jätte bra, men ni fattar grundprincipen.
Ja tror nästan en sån tidining skulle kunna sälja bra..

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
898656
May 27, 2005 - 4:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Det skulle den garanterat göra, i en vecka ungefär. Sedan skulle aftonbladet eller Expressen komma med en fet pengabunt oh vips - den är nedlagd.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
898657
sp_Permalink sp_Print

http://news.boyahed.com/ & http://boyahed.com/ är ju en bra site för just det annars 😉

//Andreas

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
898658
sp_Permalink sp_Print

Sanningen är ett tveeggat svärd.

Det kan finnas två varianter av sanningen, det beror helt på vilken synvinkel man använder ibland.

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
898660
May 27, 2005 - 4:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Folk är ju inte intresserade av saninngen, utan oftast om en lättläst tidning till kvällen med skavller.

http://news.boyahed.com/

Är annars en sida lite i den riktning du talar om. Även om långt ifrån. Men den avslöjar i alla fall namn på folk 😛

Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
898680
May 27, 2005 - 5:06 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: Sanningen är ett tveeggat svärd.

Det kan finnas två varianter av sanningen, det beror helt på vilken synvinkel man använder ibland.

Jag skulle vilja säga att det finns lika många sanningar som personer inblandade.

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
898957
May 27, 2005 - 11:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Kizo wrote: [quote=obelix]Sanningen är ett tveeggat svärd.

Jag skulle vilja säga att det finns lika många sanningar som personer inblandade.

Med en annan tråd i tankarna säger jag bara: "Allt är relativt.". 😎

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
899015
May 28, 2005 - 8:21 am
sp_Permalink sp_Print

abishai wrote: [quote=Kizo][quote=obelix]Sanningen är ett tveeggat svärd.

Med en annan tråd i tankarna säger jag bara: "Allt är relativt.". 😎

Fel, allt utom ljusets hastighet i vakuum är relativt 😉

//Andreas

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
899037
May 28, 2005 - 9:14 am
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: Det skulle den garanterat göra, i en vecka ungefär. Sedan skulle aftonbladet eller Expressen komma med en fet pengabunt oh vips - den är nedlagd.

Å vipps så kör ja upp mitt brännbollsträ så högt upp i deras analhål att de smakar persilja i en vecka...
Skulle jag lyckas med en sådan tidning ja har i tankarna å få den etablerad skulle varken aftonbladet eller expressen tillsammans ha nog pengar för att köpa den av mig. Har du missat vem ja är? Stor inte till salu skyllt på min rygg.. 😛

davidhellmyrs wrote: Folk är ju inte intresserade av saninngen, utan oftast om en lättläst tidning till kvällen med skavller.

http://news.boyahed.com/

Är annars en sida lite i den riktning du talar om. Även om långt ifrån. Men den avslöjar i alla fall namn på folk 😛

Jo, men varför inte göra den här tidningen i samma stuk, lika lättläs och samma layout.. Bara de att alla avslöjjanden är tagna ur de andra tidningarna.. En annan fördel med de här är ju att man slipper leta nyheter, dagen efter det stod i aftonbladet så står det i min tidning. Stora löpsedlar hur isseblaskan avslöjjat sanningen bakom aftonbladets artikel.. osv...
Granterar att min tidning skulle bli lika sensationell.

obelix wrote: Sanningen är ett tveeggat svärd.

Å visst finns det flera sanningar. Men aftonbladets sanning skiljer sig en anning från vad ja tror man skulle generalisera som sanningen...

Men ni är ju så smarta... Å en sak till.. Ljusets hastighet varierar med tid, sug på den... :bgrin:

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
899332
May 28, 2005 - 6:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja har inte bara den största kuk världen någonsin skådat, ja är smart också!

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
899369
May 28, 2005 - 7:31 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: Ja har inte bara den största *censur* världen någonsin skådat, ja är smart också!

Varför kommer jag att tänka på dej nu när jag sitter och kollar på Forrest Gump? :cy:

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
899374
May 28, 2005 - 7:59 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-]Ja har inte bara den största *censur* världen någonsin skådat, ja är smart också!

Varför kommer jag att tänka på dej nu när jag sitter och kollar på Forrest Gump? :cy:

Jag tänker mer på den gamla klassikern Pinnen, i filmen Höjdhopparen (har jag för mig den hette). Alltså den om byfånen som hade en jättepenis, och blev oerhört bra på höjdhopp.:)

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
899379
May 28, 2005 - 8:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Bra idé:D

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
899425
May 28, 2005 - 9:36 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=ilg@dd][quote=-=*ThE_cRoW*=-]Ja har inte bara den största *censur* världen någonsin skådat, ja är smart också!

Jag tänker mer på den gamla klassikern Pinnen, i filmen Höjdhopparen (har jag för mig den hette). Alltså den om byfånen som hade en jättepenis, och blev oerhört bra på höjdhopp.:)

haha, den va bra laugh

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
899427
May 28, 2005 - 9:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Kom direkt att tänka på serien Lone Gunman, kolla på den så ska du se hur det går, kråkfan...;)

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
899899
May 30, 2005 - 12:30 am
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote:
Å vipps så kör ja upp mitt brännbollsträ så högt upp i deras analhål att de smakar persilja i en vecka...
Skulle jag lyckas med en sådan tidning ja har i tankarna å få den etablerad skulle varken aftonbladet eller expressen tillsammans ha nog pengar för att köpa den av mig. Har du missat vem ja är? Stor inte till salu skyllt på min rygg.. 😛

*quotes*
Jo, men varför inte göra den här tidningen i samma stuk, lika lättläs och samma layout.. Bara de att alla avslöjjanden är tagna ur de andra tidningarna.. En annan fördel med de här är ju att man slipper leta nyheter, dagen efter det stod i aftonbladet så står det i min tidning. Stora löpsedlar hur isseblaskan avslöjjat sanningen bakom aftonbladets artikel.. osv...
Granterar att min tidning skulle bli lika sensationell.

Vilka nyheter ska du avslöja sanningen bakom när du väl har #1 konkurerat ut AB, expressen osv. (knappast troligt) eller #2 de har "rättat" sig själva?

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
900461
May 30, 2005 - 10:27 pm
sp_Permalink sp_Print

^BeTa^ wrote: Vilka nyheter ska du avslöja sanningen bakom när du väl har #1 konkurerat ut AB, expressen osv. (knappast troligt) eller #2 de har "rättat" sig själva?

Då är det väl bara att klappa sig på ryggen, lägga ner tidningen, tänka att de var kul så länge det varade och vara nöjd en stund för att man gjort världen lite bättre. 😀
Men, nu var dina senarion väldigt väldigt otroliga så tror nog inte ja behöver oroa mig över dem... 😛

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 457
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL