October 25, 2003
Pim_ wrote: [quote=whak]Usch, hade jag varit yngre hade jag lätt hånglat upp alla snygga 15åringar.
Storbritannien? Alla snygga? Du skall nog vara ruskigt glad om du hittar en som du kan med att visa för mamma.
Nu ska vi inte vara sån, det finns säkert många fina flickor i storbritannien
Nerstängda i djupa källare så att vi inte kan se dem såklart
July 27, 2004
Många av de där lagarna var ju faktiskt ganska vettiga...
För er som vill lära er fler lagar kan jag rekommendera Dumb Laws.
Där kan man bland annat lära att straffet för att detonera en kärnladdning i centrala San Francisco är böter på 500$!
Hmm ... undrar om det inte vore väl spenderade pengar...
/Olle
March 10, 2002
Aftonbladet wrote:
La Grande-Motte, Frankrike
FÖRBUD MOT: Solskydd och badbyxor
Borgmästaren Henri Dunoyer i den franska semesterorten La Grande-Motte har infört lagar mot turister som är halvnakna eller luktar illa. Går du omkring i baddräkt eller stinker solskyddskräm så riskerar du 40 euro i böter. Poliser har fått i uppdrag att göra lukttester och att dela ut t-shirts eller böter till den som är lättklädd.
Vad ska de göra med alla svettstinkande fransmän då? Går hellre förbi en som luktar solkräm än svett.
January 5, 2002
Pim_ wrote: Storbritannien? Alla snygga? Du skall nog vara ruskigt glad om du hittar en som du kan med att visa för mamma.
Det värsta är att det Pim_ säger faktiskt är sant. Det är fan ta mig otroligt hur alla fula brudar kan samlas i ett och samma land. Iofs måste jag erkänna att jag föredrar en engelska framför en irakiska eller något sånt.
April 10, 2003
Hehe dom här lagarna är bland dom skönaste jag träffat på
It is illegal to wear a fake moustache that causes laughter in church.
It is legal to drive the wrong way down a one-way street if you have a lantern attached to the front of your automobile.
You may not have an ice cream cone in your back pocket at any time.
July 27, 2004
Json_81 wrote: Va det bara jag som reagerade över den otroligt korkade lagen i talien om att man inte får dricka sprit o åka bräda/skidor?
Det är väl inte korkat att kräva nykterhet i skidbacken? Skall man hårdra det är ju skidåkning att jämföra med trafik, och det är väl inte bra om berusade människor kör fordon som kan döda andra?
Jag vill i alla fall inte bli påkörd av en berusad skidåkare som kommer farande i 100 knyck, eller få halsen snittad av vassa stålkanter.
Inte heller vill jag att det skall drabba mina barn...
Tycker du att det är kul att åka berusad får du se till att göra det på inhägnat område där det bara är du själv som kan råka illa ut!
/Olle
November 22, 2001
Olle P wrote: [quote=Json_81]Va det bara jag som reagerade över den otroligt korkade lagen i talien om att man inte får dricka sprit o åka bräda/skidor?
Det är väl inte korkat att kräva nykterhet i skidbacken? Skall man hårdra det är ju skidåkning att jämföra med trafik, och det är väl inte bra om berusade människor kör fordon som kan döda andra?
Jag vill i alla fall inte bli påkörd av en berusad skidåkare som kommer farande i 100 knyck, eller få halsen snittad av vassa stålkanter.
Inte heller vill jag att det skall drabba mina barn...
Tycker du att det är kul att åka berusad får du se till att göra det på inhägnat område där det bara är du själv som kan råka illa ut!
/Olle
Eftersom man har lite självbevarelsedrift åker man inte 100knyck när man druckit. Och jag menar inte att man ska få åka tokfull, men att kräva helt nyktert är att överdriva.
August 7, 2001
tror dom får maxstraff om dom har sex offentligt. om jag hörde rätt på tv.
pussas dom på gatan så är det typ tillsägelse och kanske någon pund i böter. men fasiken vad dom har dragit hårt på det... jag kommer ihåg när man var 12-13 år och lekte sanning eller konka med tjejerna i området man bodde det är barndomsminnen. dom förstör ju ungdomarnas barndom.
ungen i love actully(ursäkta stavningen) lär få böter nu...
July 27, 2004
Json_81 wrote: Eftersom man har lite självbevarelsedrift åker man inte 100knyck när man druckit. Och jag menar inte att man ska få åka tokfull, men att kräva helt nyktert är att överdriva.
Är man tokfull ligger knappast självbevarelsedriften, eller snarare omdömet, på topp.
Eftersom det är fåga om vinlandet Italien tvivlar jag på att lagen sätter gränsen vid 0,1 promille eller så, utan snarare uppemot 1,0 vilket knappast är att räkna som "helt nyktert".
/Olle
4 Guest(s)