May 22, 2001
http://www.aftonbladet.se/vss/.....42,00.html
Dansk lag kan införas i Sverige
Från årsskiftet är det förbjudet att göra om köpta cd-skivor till mp3-filer och att lägga ut dem på nätet. I Danmark, vill säga. Men liknande lagstiftning förbereds också i Sverige
Hmm som det skulle funka, Tror inte det. 8)
March 5, 2002
Jocke aka [NH wrote: Dragon]http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,248842,00.html
Från årsskiftet är det förbjudet att göra om köpta cd-skivor till mp3-filer och att lägga ut dem på nätet. I Danmark, vill säga. Men liknande lagstiftning förbereds också i SverigeHmm som det skulle funka, Tror inte det. 8)
hehe...... aldrig att det funkar. att dom aldrig lär sig?
hmms..... har iofs 10000+ låtar hemma... :bgrin: :bgrin: :bgrin: :bgrin: :bgrin: :bgrin:
(inte på diskarna ffs)
September 13, 2002
Fackamato wrote: [quote=Jocke aka [NH] Dragon]http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,248842,00.html
Från årsskiftet är det förbjudet att göra om köpta cd-skivor till mp3-filer och att lägga ut dem på nätet. I Danmark, vill säga. Men liknande lagstiftning förbereds också i SverigeHmm som det skulle funka, Tror inte det. 8)
hehe...... aldrig att det funkar. att dom aldrig lär sig?
hmms..... har iofs 10000+ låtar hemma... :bgrin: :bgrin: :bgrin: :bgrin: :bgrin: :bgrin:
(inte på diskarna ffs)
warez..? 🙄
June 17, 2002
rsastin wrote: [quote=ThaMole]Hmm...
Så länge det finns Crackers så kommer piratkopieringen alltid ligga ett steg före musik o film industrin...
Kommer inte att gå att stoppa...
Egentligen precis steget efter. Musikindustrin måste ju uppfinna skyddet innan man kan cracka det.
Oj.. sannt...
Men aja.. piratkopieringen kommer aldrig att upphöra... skydd kan alltid crackas... så det e bättre att sänka priserna på skiver o DVDs... o spel.. skulle spel kosta typ 100 spänn skulle jag köpa... men 500 e för mycket...
en musik skiva kostar typ 200... skulle dom kosta 50 skulle jag köpa...
Det e ju coolare att ha orginal så...
March 20, 2001
Öwall wrote: [quote=Waco]Är det inte redan olagligt att sprida musik?
Det är nog olagligt att sprida musik, men inte att ta emot.
Fast det råder naturligtvis delade uppfattningar i den frågan.
Från årsskiftet är det förbjudet att göra om köpta cd-skivor till mp3-filer och att lägga ut dem på nätet.
som jag fattar detta så ska dom ha en lag som säger att det är olagligt att köpa en cd och lägga ut den på internet, och vad jag vet så är det redan olagligt att lägga ut musik på internet så att annat folk kan tanka ner det.
November 16, 2002
Waco wrote: [quote=Öwall][quote=Waco]Är det inte redan olagligt att sprida musik?
Från årsskiftet är det förbjudet att göra om köpta cd-skivor till mp3-filer och att lägga ut dem på nätet.
som jag fattar detta så ska dom ha en lag som säger att det är olagligt att köpa en cd och lägga ut den på internet, och vad jag vet så är det redan olagligt att lägga ut musik på internet så att annat folk kan tanka ner det.
nej waco det ska bli olagligt att rippa din musik cd in i din dator....om jag fattar rätt 😀
November 6, 2001
Lyckat...
Ska det inte bli olagligt att ha en k*k också, eftersom man kan använda den när man köper sex? Eller att ha en scanner, för man kan kopiera copyrightade papper?
Fan när ska företagen fatta att man wärzar för att progsen, spelen, musiken, filmerna är så fadringens dyra? Sänkt pris= Minskad piratkopiering. (Lite iallafall...)
November 26, 2002
shlumpen wrote: Lyckat...
Ska det inte bli olagligt att ha en k*k också, eftersom man kan använda den när man köper sex? Eller att ha en scanner, för man kan kopiera copyrightade papper?
Fan när ska företagen fatta att man wärzar för att progsen, spelen, musiken, filmerna är så fadringens dyra? Sänkt pris= Minskad piratkopiering. (Lite iallafall...)
amen.
June 20, 2002
Metz wrote: [quote=Waco][quote=Öwall][quote=Waco]Är det inte redan olagligt att sprida musik?
nej waco det ska bli olagligt att rippa din musik cd in i din dator....om jag fattar rätt 😀
nej, i artikeln står det att man kommer att få fortsätta lägga in sina skivor på burken som mp3:or förutsatt att det inte är något kopieringsskydd på skivorna... sådana ska nämligen bli olagliga att "kringgå" med hjälp av diverse program...
2 Guest(s)