June 18, 2001
Denna gången en längre version på folks begäran och mer åt Melodical Trance hållet, även detta på folks begäran.
Lyssna gärna på låten o kom med åsikter, men hittils har jag endast fått positiv kritik!!!
Låten heter "Dream Of My Life" och blev skapad mellan Fredag-Söndag (igår alltså).
Låten hittar ni på http://www.mp3.com/oxygenial .
Instrument som använts är:
Access Virus Indigo
E-MU Proteus 2000
Creamware Luna II
Roland TR-909
June 28, 2001
hmm
Smör trance ända fram till 3:40 där kom ett gutt ljud,
4:06 in i låten så trodde jag det skulle bli bättre men sen fortsatte det i smörtrance eran, tyvär jag digga den inte nåntsans.
finns för mkt liknande smörja ute oxå.
lysnat på Pinocchio ? det är typ Melodical Trance
min favvo Flower on the moon, thats some good shit
September 3, 2001
mkt bra låt 😀
Älskar melodin!!!
för att leta nåt att klaga på... hmm.. tycker att det fattas lite mer "lek" med hi-haten... typ varierade kombinationer vid övergångarna, samt vid olika delar av låten... det ger ju mer rytm i det hela oxå 🙂
Något annat är att själva melodi soundet... och andra "sounds" har lite för låg volym 🙁 ska va mer tryck på det ju 🙂
Men jag gillade låten allt som allt 🙂
mkt bra 😀
June 18, 2001
Jag tackar för inputen... skall se om nästa project kan göra folk mer till lags 🙂 Innan har folk tyckt att det är för lite tryck i trummorna, men nu är det instrumenten som saknar tryck... hmmm....
Visst man kan inte göra alla till lags, men försöka går ju...
men det är bra att få input från folk, och nordichardware en ju en ganska ansenlig skara folk med olika smak, alltså ett bra bollplank o det tackar vi för.
Nä, tillbaka till Virusen för att skapa lite mer ljud 🙂
June 18, 2001
-> Kame_Boy & Mind <- Tack för era mer utförligare beskrivningar.
-> Naughty <- ummm... tackar... vad mer kan jag säga 🙂
Spana gärna in mina andra projekt:
http://www.mp3.com/notch <- ACID
http://www.mp3.com/cbl <- Ambient
http://www.mp3.com/digidroids <- Italo, Syntheseizer
March 20, 2002
September 3, 2001
har suttit och lyssnat på låten i 2 dagar nu... 😀 .. ska ge en lite mer detaljrik kritik 🙂 notera dock att det är enligt mitt tycke 😉
Kan väl analysera låten från början till slut i stället 🙂
början är bra, alltså från 00:00 till 00:27 ... sen kommer den där grymma melodin 🙂 Men den känns lite för låg 🙁 den överröstas av ljudet som redan fannst typ...
vid 00:55 börjar dunket 🙂 allt bra här.. vid 1:50 nånstans blir det mkt bra 🙂 Men det är typ här som iaf jag tycker att hi-haten ska få lite mer fokus 😉 något mer rytmiskt... hmm. svårt o beskriva.
Allt mkt bra till 04:06.. då kommer en riktigt bra melodi!! 😀 synd bara att den tar slut när dunket börjar 🙁 skulle gärna ha velat höra den tillsammans med resten av låten, som i 05:35... men då överröstas den lite för mycket 🙁
Sen låter det fortfarande bra ända till 06:31.. här och frammåt kunde hi-haten återigen ha fått lite mer rytm 😉
Resten av låten är sedan bra 🙂
Tyckte att det lät lite likt PPK, men PPK är ju bra ändå 🙂
Om du fortfarande inte vet vad jag menar med rytmisk hi-hat... ta o lyssna på Astral Projection 😉 dom gör ett otroligt bra jobb 🙂 (speciellt i låtarna Solid Electronics och Soundform) men jag vet inte hur bra det passar i Melodic Trance.
Ska lyssna på resten av dina låtar 🙂 Du har just fått ännu en beundrare 😉
Edit: Man blir väl inte bannad för missbruk av smileys? 🙄
June 18, 2001
Kame_boy wrote: har suttit och lyssnat på låten i 2 dagar nu... 😀 .. ska ge en lite mer detaljrik kritik 🙂 notera dock att det är enligt mitt tycke 😉
Kan väl analysera låten från början till slut i stället 🙂
början är bra, alltså från 00:00 till 00:27 ... sen kommer den där grymma melodin 🙂 Men den känns lite för låg 🙁 den överröstas av ljudet som redan fannst typ...
vid 00:55 börjar dunket 🙂 allt bra här.. vid 1:50 nånstans blir det mkt bra 🙂 Men det är typ här som iaf jag tycker att hi-haten ska få lite mer fokus 😉 något mer rytmiskt... hmm. svårt o beskriva.
Allt mkt bra till 04:06.. då kommer en riktigt bra melodi!! 😀 synd bara att den tar slut när dunket börjar 🙁 skulle gärna ha velat höra den tillsammans med resten av låten, som i 05:35... men då överröstas den lite för mycket 🙁
Sen låter det fortfarande bra ända till 06:31.. här och frammåt kunde hi-haten återigen ha fått lite mer rytm 😉
Resten av låten är sedan bra 🙂
Tyckte att det lät lite likt PPK, men PPK är ju bra ändå 🙂
Om du fortfarande inte vet vad jag menar med rytmisk hi-hat... ta o lyssna på Astral Projection 😉 dom gör ett otroligt bra jobb 🙂 (speciellt i låtarna Solid Electronics och Soundform) men jag vet inte hur bra det passar i Melodic Trance.
Ska lyssna på resten av dina låtar 🙂 Du har just fått ännu en beundrare 😉
Edit: Man blir väl inte bannad för missbruk av smileys? 🙄
Hahahahah, mycket smileys blir det.... men jajaj, mycket väl analyserat. Kanske väl analyserat, men visst det köper jag. men Astral Projection... visst Mahadeva skapade genren Goa, men i övrigt... hmmmm... man tröttnar på goa snabbt iallafall eftersom Mahadeva är gjord 94! d.v.s 8 år sedan. Efter det tycker jag inte Astral är något udda... men visst kudoz ska de ha p.g.a Mahadeva (Precis som Astrosync, Flight over Jerusalem och Silverfish). Men Astral Projection är ju extremt statisk musik, som nästan all Goa, typ bara filtersvepningar på Novation och Juno 106'or rättigenom!
Jag återkommer med nästa projekt!
Få se vad folk tycker då! Alltid lika spännande!
/Mikael - Oxygenial, Notch, DigiDroids och CBL
1 Guest(s)