March 1, 2001
Hej!
Sitter här å kollar runt lite på ny mobil. Samsung SGH-D500 verkar sjysst tycker jag. Lite dyr dock så jag kollar blocket.se på ren rutin och finner massvis med folk som säljer dem för mellan 3000-4500.
Okej, tänker jag och kliar mig lite i huvet. Är det inte meningen att det ska vara billigare att köpa en använd än en ny? Som den medvetna konsument jag är jämför jag alltid priser på pricerunner innan jag blint skyndar till siba/onoff/whatever och slänger 2000 i sjön.
Hittade då Samsungen så fint på en brittisk webshop, splajdans ny
för 199£. dvs 2660 kr. Blir väl nån hundring eller två frakt hit hem då men det kan jag leva med. Förstår inte hur folk är funtade ibland, man kan spara många många tusenlappar om året genom lite enkel jämförelse innan man handlar.
Kanske skulle köpa hem 10 st och sälja dom blocket för 4k/st.
Skulle ju gå 10 papp plus då..kanon ju 🙂 Kan ju t om använda argument som "obruten förpackning". Till skillnad från tomtarna som använder följande som argument:
"jag köpte den på onoff för 5495. säljer den nu för endast 4000"
Kände bara för att skriva av mig lite 🙂
By the way, nån som har telefonen vill skriva bra/dåligt med den?
February 16, 2005
det är ju så många gör, köper en vara från utlandet å säljer här med ett påslag på priset, låt säga att du köper in 10 mobiler och säljer för 1500 mer än du köpte för, 15000 skattefritt..
önskar bara att fler var lite mer medvetna när dom handlar, framför allt när det kommer till beg. marknaden, 800-900 för en 200gb sata hårddisk som är ett halvår eller nått.. vist frakten blir lägre från privatpers. (oftast) men då får man ju en beg vara.. kan vara värt å lägga en 100ing till å få en ny pryl. jag tycker inte att ½år gamal elektronik ska ligga på 70% och upp av nypris.. folk borde fatta att det blir värdeminskning på prylar med tiden
2 Guest(s)