September 13, 2004
MoparPower wrote: [quote=Black_light][quote=MoparPower]Jag ska rösta på Putin, han är ju cool KGBare och en j**el på Judo
Karate väl? Eller bägge och?
Nej, JUDO!!!
Rätt ska va rätt...
Jag skulle rösta på Jeltzin för han verkade ha kul på jobbet i alla fall.
En comeback av honom skulle vara fantastisk.
Att det sedan finns en vodka med likartat namn gör ju saken ännu bättre.
snyde wrote: Ilgadd: S används både av media, valmyndighet och partiet själva. SAP är således inte i bruk längre. Partiet heter dock fortfarande Socialdemokratiska Arbetarepartiet, så vitt jag vet.
Jerry: Miljöpartiet rimmar illa med arbete och frihet.
Så det är därför dom har adressen http://www.sap.se också då??
Bara för att det inte används..
http://www.googlefight.com/ind.....mokraterna
*Edit*
Kan även tillägga att SAP förtroendevalda till stor del använder [email]xxxx@sap.se[/email] som mail..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 29, 2004
hawkie wrote: Kd, för att jag tycker skoluniformer är porriga.
Vilken jävla lirare du är 😉
FP skulle jag rösta på. Även fast de värderar människor i London mer än i Irak:
Notis i DN 4/7: 98 människor dog i Irak igår eftermiddag av bomber
Alla världens dagstidningars framsidor: 52 människor dog i London av terroristattentat (bomber)
Många säger att det handlar om kulturskillnader. Hur är det med judar i Israel? Det visas gärna att judar har dött, men inte när oskyldiga irakier dödas varje dag. Räknas inte det som händer där som terrorism?
11:e september: 2986 civila
Terrorism i Irak: 25814 civila
Varje rapportsändning i 3 veckor dominerades av 11:e september. Hur ser det ut om rapporteringen i Irak? Notiser?
November 29, 2004
optimuz wrote: För att västvärlden kanske bryr sig lite mer om vad som händer i väst än i diktaturer nere i mellanöstern? Säger inte att det är bra, men det är liksom lite mer relevant att läsa om det som är närma oss än långt ifrån...
Om västerlänningar bryr sig så mycket om vad som händer i väst, VARFÖR i all världen vill man hjälpa irakier (Operation: Iraqi Freedom) (Kriget i Irak 2003 - nu) med att få bort en diktator? (!!)
EDIT: Irak ligger ju ändå ett antal mil från väst om jag inte glömt allting från geografilektionerna..?
October 31, 2003
Illogical_Squirrel wrote: [quote=optimuz]För att västvärlden kanske bryr sig lite mer om vad som händer i väst än i diktaturer nere i mellanöstern? Säger inte att det är bra, men det är liksom lite mer relevant att läsa om det som är närma oss än långt ifrån...
Om västerlänningar bryr sig så mycket om vad som händer i väst, VARFÖR i all världen vill man hjälpa irakier (Operation: Iraqi Freedom) (Kriget i Irak 2003 - nu) med att få bort en diktator? (!!)
EDIT: Irak ligger ju ändå ett antal mil från väst om jag inte glömt allting från geografilektionerna..?
Host olja host
May 1, 2005
Illogical_Squirrel wrote: FP skulle jag rösta på. Även fast de värderar människor i London mer än i Irak:
Notis i DN 4/7: 98 människor dog i Irak igår eftermiddag av bomber
Alla världens dagstidningars framsidor: 52 människor dog i London av terroristattentat (bomber)Många säger att det handlar om kulturskillnader. Hur är det med judar i Israel? Det visas gärna att judar har dött, men inte när oskyldiga irakier dödas varje dag. Räknas inte det som händer där som terrorism?
11:e september: 2986 civila
Terrorism i Irak: 25814 civilaVarje rapportsändning i 3 veckor dominerades av 11:e september. Hur ser det ut om rapporteringen i Irak? Notiser?
Men alltså, vad som visas på nyheterna står ju i relation till vad tittarna är intresserade av att se. Och som tittare är man intresserad av att få reda på sånt som ligger så nära ens tillvaro så mycket som möjligt, vägt mot/med hur spektakulär nyheten är självklart. Är det så konstigt?
Men angående 11 september-händelsen, så håller jag fullt med dig. Den mediabevakningen var sjuukt utdragen i tiden. Jag var så trött på de där förbannade tornen efter ett tag för det gick ju inte att se på TV normalt längre och vi hade länge en haltande inrikesbevakning av nyheter. Det var ett typexempel på hur media kan mala sönder en nyhet.
November 29, 2004
May 1, 2005
MoparPower wrote: [quote=Illogical_Squirrel][quote=optimuz]För att västvärlden kanske bryr sig lite mer om vad som händer i väst än i diktaturer nere i mellanöstern? Säger inte att det är bra, men det är liksom lite mer relevant att läsa om det som är närma oss än långt ifrån...
Host olja host
Vad menar du? Hade olja med saken att göra?
Jag tror Operation Iraqi Liberation var fullt legitim med ärliga intressen! :bgrin:
September 5, 2001
Illogical_Squirrel wrote: [quote=hawkie]Kd, för att jag tycker skoluniformer är porriga.
Vilken j**la lirare du är 😉
Jag vet, ser bara efter mina egna intressen.
Gynnas mest av detta förslaget. Bryr mig inte längre vem som är statsminister, min värld påverkas inte i den omfattningen att jag skulle bry mig. Om det fanns ett "skövla-regnskogen-fort-som-fan" parti skulle det fått min röst.
Citat från en känd tecknad serie:
"There's a place called the rainforest; it truly sucks ass.
Let's knock it all down and get rid of it fast.
You say, "Save the rainforest," but what do you know?
You've never been to the rainforest before."
Antar att dom beskriver en vardaglig miljöpartist....
November 22, 2001
hawkie wrote:
Jag vet, ser bara efter mina egna intressen.
Gynnas mest av detta förslaget. Bryr mig inte längre vem som är statsminister, min värld påverkas inte i den omfattningen att jag skulle bry mig. Om det fanns ett "skövla-regnskogen-fort-som-fan" parti skulle det fått min röst.Citat från en känd tecknad serie:
"There's a place called the rainforest; it truly sucks ass.
Let's knock it all down and get rid of it fast.
You say, "Save the rainforest," but what do you know?
You've never been to the rainforest before."Antar att dom beskriver en vardaglig miljöpartist....
Bygger du en maskin som fixar syre till oss då?
1 Guest(s)