Ny politisk undersökning|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ny politisk undersökning
optimuz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1248
sp_UserOfflineSmall Offline
918847
July 10, 2005 - 5:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Moderaterna, fast efter att ha sett vpk.se blev jag sugen på dom :)R

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
918855
July 10, 2005 - 5:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Ilgadd: S används både av media, valmyndighet och partiet själva. SAP är således inte i bruk längre. Partiet heter dock fortfarande Socialdemokratiska Arbetarepartiet, så vitt jag vet.

Jerry: Miljöpartiet rimmar illa med arbete och frihet.

ruf an
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 144
918865
July 10, 2005 - 5:48 pm
sp_Permalink sp_Print

MoparPower wrote: [quote=Black_light][quote=MoparPower]Jag ska rösta på Putin, han är ju cool KGBare och en j**el på Judo

Karate väl? Eller bägge och?

Nej, JUDO!!!

Rätt ska va rätt...

Jag skulle rösta på Jeltzin för han verkade ha kul på jobbet i alla fall.
En comeback av honom skulle vara fantastisk.

Att det sedan finns en vodka med likartat namn gör ju saken ännu bättre.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
918881
July 10, 2005 - 6:42 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: Ilgadd: S används både av media, valmyndighet och partiet själva. SAP är således inte i bruk längre. Partiet heter dock fortfarande Socialdemokratiska Arbetarepartiet, så vitt jag vet.

Jerry: Miljöpartiet rimmar illa med arbete och frihet.

Så det är därför dom har adressen http://www.sap.se också då??
Bara för att det inte används..
http://www.googlefight.com/ind.....mokraterna
wink

*Edit*
Kan även tillägga att SAP förtroendevalda till stor del använder [email]xxxx@sap.se[/email] som mail..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
918931
July 10, 2005 - 8:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Kd, för att jag tycker skoluniformer är porriga.

Illogical_Squirrel
Medlem
Forum Posts: 141
918954
July 10, 2005 - 9:03 pm
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: Kd, för att jag tycker skoluniformer är porriga.

Vilken jävla lirare du är 😉

FP skulle jag rösta på. Även fast de värderar människor i London mer än i Irak:

Notis i DN 4/7: 98 människor dog i Irak igår eftermiddag av bomber
Alla världens dagstidningars framsidor: 52 människor dog i London av terroristattentat (bomber)

Många säger att det handlar om kulturskillnader. Hur är det med judar i Israel? Det visas gärna att judar har dött, men inte när oskyldiga irakier dödas varje dag. Räknas inte det som händer där som terrorism?

11:e september: 2986 civila
Terrorism i Irak: 25814 civila

Varje rapportsändning i 3 veckor dominerades av 11:e september. Hur ser det ut om rapporteringen i Irak? Notiser?

optimuz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1248
918957
July 10, 2005 - 9:06 pm
sp_Permalink sp_Print

För att västvärlden kanske bryr sig lite mer om vad som händer i väst än i diktaturer nere i mellanöstern? Säger inte att det är bra, men det är liksom lite mer relevant att läsa om det som är närma oss än långt ifrån...

Illogical_Squirrel
Medlem
918964
July 10, 2005 - 9:19 pm
sp_Permalink sp_Print

optimuz wrote: För att västvärlden kanske bryr sig lite mer om vad som händer i väst än i diktaturer nere i mellanöstern? Säger inte att det är bra, men det är liksom lite mer relevant att läsa om det som är närma oss än långt ifrån...

Om västerlänningar bryr sig så mycket om vad som händer i väst, VARFÖR i all världen vill man hjälpa irakier (Operation: Iraqi Freedom) (Kriget i Irak 2003 - nu) med att få bort en diktator? (!!)

EDIT: Irak ligger ju ändå ett antal mil från väst om jag inte glömt allting från geografilektionerna..?

MoparPower
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1613
918967
July 10, 2005 - 9:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Illogical_Squirrel wrote: [quote=optimuz]För att västvärlden kanske bryr sig lite mer om vad som händer i väst än i diktaturer nere i mellanöstern? Säger inte att det är bra, men det är liksom lite mer relevant att läsa om det som är närma oss än långt ifrån...

Om västerlänningar bryr sig så mycket om vad som händer i väst, VARFÖR i all världen vill man hjälpa irakier (Operation: Iraqi Freedom) (Kriget i Irak 2003 - nu) med att få bort en diktator? (!!)

EDIT: Irak ligger ju ändå ett antal mil från väst om jag inte glömt allting från geografilektionerna..?

Host olja host wink

dreamweaver
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1220
918969
July 10, 2005 - 9:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Illogical_Squirrel wrote: FP skulle jag rösta på. Även fast de värderar människor i London mer än i Irak:

Notis i DN 4/7: 98 människor dog i Irak igår eftermiddag av bomber
Alla världens dagstidningars framsidor: 52 människor dog i London av terroristattentat (bomber)

Många säger att det handlar om kulturskillnader. Hur är det med judar i Israel? Det visas gärna att judar har dött, men inte när oskyldiga irakier dödas varje dag. Räknas inte det som händer där som terrorism?

11:e september: 2986 civila
Terrorism i Irak: 25814 civila

Varje rapportsändning i 3 veckor dominerades av 11:e september. Hur ser det ut om rapporteringen i Irak? Notiser?

Men alltså, vad som visas på nyheterna står ju i relation till vad tittarna är intresserade av att se. Och som tittare är man intresserad av att få reda på sånt som ligger så nära ens tillvaro så mycket som möjligt, vägt mot/med hur spektakulär nyheten är självklart. Är det så konstigt?

Men angående 11 september-händelsen, så håller jag fullt med dig. Den mediabevakningen var sjuukt utdragen i tiden. Jag var så trött på de där förbannade tornen efter ett tag för det gick ju inte att se på TV normalt längre och vi hade länge en haltande inrikesbevakning av nyheter. Det var ett typexempel på hur media kan mala sönder en nyhet.

Illogical_Squirrel
Medlem
918970
July 10, 2005 - 9:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Hemskt är det hur som helst.

dreamweaver
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1220
918971
July 10, 2005 - 9:24 pm
sp_Permalink sp_Print

MoparPower wrote: [quote=Illogical_Squirrel][quote=optimuz]För att västvärlden kanske bryr sig lite mer om vad som händer i väst än i diktaturer nere i mellanöstern? Säger inte att det är bra, men det är liksom lite mer relevant att läsa om det som är närma oss än långt ifrån...

Host olja host wink

Vad menar du? Hade olja med saken att göra?
Jag tror Operation Iraqi Liberation var fullt legitim med ärliga intressen! :bgrin:

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
918979
July 10, 2005 - 9:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Illogical_Squirrel wrote: [quote=hawkie]Kd, för att jag tycker skoluniformer är porriga.

Vilken j**la lirare du är 😉

Jag vet, ser bara efter mina egna intressen.
Gynnas mest av detta förslaget. Bryr mig inte längre vem som är statsminister, min värld påverkas inte i den omfattningen att jag skulle bry mig. Om det fanns ett "skövla-regnskogen-fort-som-fan" parti skulle det fått min röst.

Citat från en känd tecknad serie:

"There's a place called the rainforest; it truly sucks ass.
Let's knock it all down and get rid of it fast.
You say, "Save the rainforest," but what do you know?
You've never been to the rainforest before."

Antar att dom beskriver en vardaglig miljöpartist....

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
919059
July 11, 2005 - 7:03 am
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote:

Jag vet, ser bara efter mina egna intressen.
Gynnas mest av detta förslaget. Bryr mig inte längre vem som är statsminister, min värld påverkas inte i den omfattningen att jag skulle bry mig. Om det fanns ett "skövla-regnskogen-fort-som-fan" parti skulle det fått min röst.

Citat från en känd tecknad serie:

"There's a place called the rainforest; it truly sucks ass.
Let's knock it all down and get rid of it fast.
You say, "Save the rainforest," but what do you know?
You've never been to the rainforest before."

Antar att dom beskriver en vardaglig miljöpartist....

Bygger du en maskin som fixar syre till oss då?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 58
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL