January 22, 2002
Min gamla tv säckade ihop idag. Flickvännen ropade på mig att nått hade hänt med TV:n och när jag kom ut i vardagsrummet låg den underbara lukten av bränd elektronik tät över vardagsrummet.
Men men, nu finns det ju äntligen en anledning att köpa den där 32" widescreen TV:n jag velat ha ett tag. Har kollat runt lite grand på nätet och hittade denhär på NetOnNet
http://www.netonnet.se/item.as.....?iid=45179
Är det nån här som har nån erfarenhet av just denna tv eller nån anna Centrum tv? En kompis till mig sa att de inte är några höjdare, men priset e ju bra och den e ju på 100hz så man kanske skulle öveväga det ändå? Alla synpunkter är välkomna!
July 2, 2001
Jag har aldrig sett centrumtv'n i action själv så jag kan inte säga hur den ter sig. Men personligen är jag allergisk mot 100Hz därför:
* Det sker en konvertering.
* Det krävs bra konverteringslogik för att det ska bli bra.
* All film/video är baserad på 25bilder per sekund och 50delbilder per sekund (såkallade fields). För att man ska kunna visa dessa delbilder i 100Hz krävs såkallad deinterlace (http://www.100fps.com). Då detta är svårt och dyrt att göra bra så skiljer sig billiga och dyra TV apparater på denna punkt.
* Det som kan bli fel med 100Hz konverteringen är t.ex. områden som hoppar/rör sig där dom inte ska det eller onaturliga rörelser i allmänhet. Dessutom tycker jag bilden blir utvattnad i många lägen.
Men priset är bra, du får en stor TV som säkerligen fungerar schysst och stor bild.
September 13, 2002
orkade läsa hälften.. fatta inte jota.. kanske beror på at klockan är 20 över 2 :-/
February 5, 2002
November 22, 2001
Har centrums 50Hz 32" Widescreen.
funkar bra, förutom att autozoomfunktionen inte alltid fattar vad den ska göra. Men det e ju inte så svårt att ställa in manuellt.
Fast hade jag varit du hade jag nog satsat på en pansonic 50hz istället eller thomson. de borde gå att få i samma prisklass som den här 100hz'aren.
skit i sony, de är bara bra om du köper de riktigt dyra.
annars är de likadana som andra märken fast dyrare.
February 12, 2002
rsastin wrote: [quote=FruXo]Man ser ju knappt skillnad med 50 hz respektive 100...
köp en sony lr phillips...det är kvalité
Ehhh, jag såg en tydlig skillnad mellan 50 och 100 Hz. Bilden flimrade inte lika mycket.
Blev heller inte lika trött i ögonen.
Jag tycker det syns väldigt stor skillnad mellan 50 och 100!
Speciellt om det är en större tv och man inte tittar riktigt rakt på.
1 Guest(s)