May 23, 2002
Gueno wrote: Jaha.. då fick jag svar på det..
Men när det kommer till 0-100-toppfart, så är ju saaben en bit efter.
Vad kan saaben väga? 1580 tjänstevikt?
M5 1785?1795/400=4,48 kg/hk
1580/300=5,26 kg/hkEn saab med 500nm.. det vill jag se först. 😮
Här har det gått undan..
http://unix.rulez.org/~calver/.....es/escort/
En vanlig 9-3:a väger nåt sånt. En Viggen betydligt mindre då den är tvådörrars och har annorlunda inredning. Jo, Saaben får stryk på 0 - 100 men om du tar t.ex. 80 - 140 på högsta växeln så bli BMW:n avhängd. Turbo gör en viss skillnad. 500nm får du antagligen inte ut av vanligt chiptrim. Har för mig att steg 4.5 ger nånstans mellan 420 - 450nm. Men det finns många Saabar som ger över 500 häst, men det krävs mycket mer än chip då. Kolla bara Eklunds Viggen. 900hk, skulle gå att ta ut mycket mer om man optimerade för vanligt luft. 0-100 på 2.3 sek är väl rätt skapligt?? En M5:a med kompressor vore dock inte helt fel 🙂
June 28, 2001
Gueno wrote: Jaha.. då fick jag svar på det..
Men när det kommer till 0-100-toppfart, så är ju saaben en bit efter.
Vad kan saaben väga? 1580 tjänstevikt?
M5 1785?1795/400=4,48 kg/hk
1580/300=5,26 kg/hkEn saab med 500nm.. det vill jag se först. 😮
Här har det gått undan..
http://unix.rulez.org/~calver/.....es/escort/
holyfuckingshit ! men vart är allt blod ?
bilen är ju strimlad.
June 3, 2001
[Gamepredator wrote: Sulan]En 9-3 är kapabel att chippas över 300hk. Nordic har t.ex. Steg 4.5 till Aero som ger 300hk. Och det finns mer att ge.
Har frågat runt lite.. 300hk med bara chip kan du ju glömma.
"300 hk med en Aero ska vara möjligt med omprogrammering, full flödes system, höjning av bränsletryck och byte av luftsnoken till turbon. Dock så borde ett lite större aggregat vara lämpligt."
September 5, 2001
Asså, lite offtopic nu...dessa bilar kostar rätt mycket och är vanliga, vanligare än volvosar nästan..finns hur många m3:or som helst i gbg, vissa med andra utan M3 dekaler men vi kollar på bilregistret för att vara säkra och många är faktiskt m3:or. MB gillar jag inte..Det är en bil med stil inte med krusar. Sen har jag sett alldeles för många C32:or bli ägda av nissan200sx, trimmade men endå.
Vill man ha en snabb och unik standardbil, ja då finns det egentligen bara en bil som ser ut som vilken opel som helst men har 377hk orginal.
Vauxhall Lotus Carlton
0-100 5,2s
0-160 11,5s
280km/h är maxhastigheten.
Sök lite på den, hade jag haft pengar nog till en M3 hade jag definitivt köpt en Carlton!!
July 31, 2002
Gueno wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan]En 9-3 är kapabel att chippas över 300hk. Nordic har t.ex. Steg 4.5 till Aero som ger 300hk. Och det finns mer att ge.
Har frågat runt lite.. 300hk med bara chip kan du ju glömma.
"300 hk med en Aero ska vara möjligt med omprogrammering, full flödes system, höjning av bränsletryck och byte av luftsnoken till turbon. Dock så borde ett lite större aggregat vara lämpligt."
detta är självklart !
men man kan nog få upp en aero till 300 hk med bara chipp men då håller den nog inte så länge 🙂
men med större turbo mm så e det lätt...
February 1, 2002
Gueno wrote:
Här har det gått undan..
http://unix.rulez.org/~calver/.....es/escort/
Jösses.. träd är starka..
May 23, 2002
Gueno wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan]En 9-3 är kapabel att chippas över 300hk. Nordic har t.ex. Steg 4.5 till Aero som ger 300hk. Och det finns mer att ge.
Har frågat runt lite.. 300hk med bara chip kan du ju glömma.
"300 hk med en Aero ska vara möjligt med omprogrammering, full flödes system, höjning av bränsletryck och byte av luftsnoken till turbon. Dock så borde ett lite större aggregat vara lämpligt."
Fullflödes system och luftfilter, sen är 300 hästar enkelt att ta ur. Vadå frågat runt lite? Vem har sagt det? Har som sagt en polare som jobbar på Saab. Chippade bilar me hög effekt är inte ovanligt där.
June 3, 2001
Jaja.. tro va du vill.. jag bryr mig inte längre. [Image Can Not Be Found]
1 Guest(s)