August 19, 2001
Klart man är saab kåt. Kolla bara in dessa skönheter!
http://www.turbodragons.com/bi.....ddevil.jpg
http://www.fastenbelts.com/saa.....ecial9.jpg
September 5, 2001
JuLmUnD wrote: Klart man är saab kåt. Kolla bara in denna skönhet!
http://www.turbodragons.com/bi.....ddevil.jpg
ghhaaa, va för motor i den tro?=)
August 19, 2001
Edhunter wrote: [quote=JuLmUnD]Klart man är saab kåt. Kolla bara in denna skönhet!
http://www.turbodragons.com/bilder/medlems/reddevil.jpg
ghhaaa, va för motor i den tro?=)
Vet inte riktigt har ingen fakta om bilen. Men den andra bilen har du fakta om här:
http://www.fastenbelts.com/saabcarsonline/YourSaab/YourSaab2/yoursaab357.htm
Jävligt najs!
September 5, 2001
Gueno wrote: Lalala-lalalala... *sjunger på Happy tree friends låten*
M3 CSL
Graderad till 300km/h vilka saabar har det? 8)
att byta hastighetsmätare kan du ju göra på vilken bil som helst. som sagt så är inte saab:ar renodlade sportbilar utan i första hand en svensson bil med potential till en motorvägsracer 😀 lätta/billiga att trimma så det räcker för de svenska 110 vägarna;)
September 5, 2001
JuLmUnD wrote: [quote=Edhunter][quote=JuLmUnD]Klart man är saab kåt. Kolla bara in denna skönhet!
http://www.turbodragons.com/bilder/medlems/reddevil.jpg
ghhaaa, va för motor i den tro?=)
Vet inte riktigt har ingen fakta om bilen. Men den andra bilen har du fakta om här:
http://www.fastenbelts.com/saabcarsonline/YourSaab/YourSaab2/yoursaab357.htm
Jävligt najs!
tycker dock att den 9-5:an är för exremt stylad så den blir nästan ful, men motorn va det absolut inget fel på:)
May 23, 2002
Gueno wrote: Lalala-lalalala... *sjunger på Happy tree friends låten*
M3 CSL
Graderad till 300km/h vilka saabar har det? 8)
Vem pyntar så mycket pengar för en BMW. Du kan få två st Saabar, trimma dem till 500 hästar vardera och köpa digitala hastighetsmätare som går hur långt som helst...
CSL:n är ju ruskigt snygg annars.
June 3, 2001
[Gamepredator wrote: Sulan]Vem pyntar så mycket pengar för en BMW. Du kan få två st Saabar, trimma dem till 500 hästar vardera och köpa digitala hastighetsmätare som går hur långt som helst...
CSL:n är ju ruskigt snygg annars.
*Host* Jag skulle göra det om jag hade råd. *host*
Kanske jag kan få två saabar men dom äcklen har ju framhjulsdrift (suck), tygsäten, sämre väghållning, väger mer, 5 växlad låda, inga paddlar bakom ratten dessutom är det ju mer prestich (stava) att åka M3 CSL.
Digitala mätare? Urk va fult!
Prova en Opel Kadett GSi, man såg ju inte hur fort det gick när solen låg på. :cy:
May 23, 2002
Gueno wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan]Vem pyntar så mycket pengar för en BMW. Du kan få två st Saabar, trimma dem till 500 hästar vardera och köpa digitala hastighetsmätare som går hur långt som helst...
CSL:n är ju ruskigt snygg annars.
*Host* Jag skulle göra det om jag hade råd. *host*
Kanske jag kan få två saabar men dom äcklen har ju framhjulsdrift (suck), tygsäten, sämre väghållning, väger mer, 5 växlad låda, inga paddlar bakom ratten dessutom är det ju mer prestich (stava) att åka M3 CSL.
Digitala mätare? Urk va fult!
Prova en Opel Kadett GSi, man såg ju inte hur fort det gick när solen låg på. :cy:
9-3 Viggen väger fan knappt 1300kg, har sportstolar i läder, bra väghållning. Jag skulle lätt välja en Viggen framför en CSL, men ingen annan Saab.
June 3, 2001
mpasak wrote: Du tyg säten kan du ha i din Ford Fiesta.
Men fortsät drömma du för snart kanske du kan ha en BMW 316i eller vad dom nu heter och glida om kring med HA HA då kan vi rejjsa 🙂
Har ingen Ford Fiesta
Kompressor eller turbo i en 316 och jävlar vad det går. 😀
Har sett turbo i en 320.. många hundra hästar. 8)
BMW-motorerna får en 7-jevla fart med turbo eller kompressor.
Har sett 2 540 V8 med kompressor 440 och 500-550 hästar (286 orginal).
Såg en kille som sköt lådan eller om det var motorn på sin viggen saab...
Han ska rejsa.
Slaskar i ettan, tvåan, trean ska lägga i fyran, råkar lägga i tvåan, ska växla tillbax till trean, råkar lägga i ettan..
VRROOOW!!!! *skrik* PANG!! :cy:
Har läst nånstan att viggen blev en flopp.. vet inte om det är sant. Det var ingen höjdare iallafall.
För högt pris, sämre prestanda än aeron.
May 23, 2002
Gueno wrote: [quote=mpasak]Du tyg säten kan du ha i din Ford Fiesta.
Men fortsät drömma du för snart kanske du kan ha en BMW 316i eller vad dom nu heter och glida om kring med HA HA då kan vi rejjsa 🙂
Har ingen Ford Fiesta
Kompressor eller turbo i en 316 och j**lar vad det går. 😀
Har sett turbo i en 320.. många hundra hästar. 8)
BMW-motorerna får en 7-jevla fart med turbo eller kompressor.
Har sett 2 540 V8 med kompressor 440 och 500-550 hästar (286 orginal).
Såg en kille som sköt lådan eller om det var motorn på sin viggen saab...
Han ska rejsa.
Slaskar i ettan, tvåan, trean ska lägga i fyran, råkar lägga i tvåan, ska växla tillbax till trean, råkar lägga i ettan..
VRROOOW!!!! *skrik* PANG!! :cy:
Har läst nånstan att viggen blev en flopp.. vet inte om det är sant. Det var ingen höjdare iallafall.
För högt pris, sämre prestanda än aeron.
Ja testa gör samma sak på en BMW få se hur väl det håller. Han lär ligga på närmare 7000rpm och sen växlar ner 2 steg. Vafan tror du händer? Skulle vilja se en BMW ligga på de varven, lär va 17.000+. Sen måste de vara en jävla riksnolla som kör. Viggen såldes endast 1999 i Sverige, sålde för lite och försäljningen fortsatte endast i USA. Det finns fler Viggen replikor än va det finns äkta. Finns inget mer status i Saab kretsar en än 9-3 Viggen.
Eklunds Viggen är fortfarande den brutalaste kärran som finns, de kan ta ut över 500 litershästar ur den...
June 3, 2001
[Gamepredator wrote: Sulan]Ja testa gör samma sak på en BMW få se hur väl det håller.
Eklunds Viggen är fortfarande den brutalaste kärran som finns, de kan ta ut över 500 litershästar ur den...
Förmodligen händer det samma sak me beemern.
Smaken e som baken..
Själv tycker jag att Dhalbäcks SportQuattro eller "Monster Golfen" är tuffare.
January 6, 2003
[Gamepredator wrote: Sulan]bra väghållning
Hmpf. Har du kört en viggen någon gång?
Kan ju förklara lite för dig:
En 9-3 viggen bygger på den första 9-3 chassit. På det chassit är viktförhållandet 60-40 (om jag inte minns helt fel) dvs. 60% av vikten ligger på framhjulen och 40% på bakhjulen.
När man har en sån vikfördelning vill bilen ofta understyra, desutom så driver den på framhjulen vilket gör, att så när du börjar gasa i en kurva så kan inte du hålla lika hög hastighet i en kurva som en bakhjulsdriven bil. Eftersom bilen vill åt det hållet framhjulen står åt och greppet räcker inte till att både svänga och gasa. Om du då har en bakhjulsdirven bil fördelar du greppet bättre.
När jag körde den blev jag mörkrädd, visst den tryckte på ganska bra rakt fram, men när det började svänga...Arghh, trodde jag skulle välta.
Sen sitter motorn på Saab 9-3 Viggen framför framaxeln, vilket också gör att bilen vill understyra ganska kraftigt. Saab har ju till och med sagt att dom har byggt fel, dom ville flytta bak motorn, men den skulle blivit så dyr då.
Dämparna är inte specielt bra heller, Saab är inte precis kända för att göra hårda och sportiga dämpare.
1 Guest(s)