March 15, 2002
[Gamepredator wrote: Sulan]Cerwin Vega suger ju, musik ska man lyssna mycket och lÀnge pÄ, det gör man inte nÀr man poppar 125db. Sen ska det ju lÄta bra ocksÄ, vilket ett par CV inte gör... Tacka vet jag Pro AC Response 2.5 klonerna som jag och polarn byggde. Mina Audes högtalare lÄter inte fy skam de heller...
Mina CV AL-752 lÄter faktiskt ganska hyfsat men jag kan hÄlla med om att det finns mÄnga CV högtalare som lÄter mindre bra.
March 15, 2002
[Gamepredator wrote: Sulan]Handlar mest om tycke och smak om hur ett par högtalare ska lÄta, ett par CV Àr vÀl kanske de perfekta partyhögtalarna... Men de passar inte riktigt mig, anvÀnder inte högtalarna pÄ det viset...
Alla CV högtalare Àr inte perfekta party högtalare. En bra party högtalare spelar enligt mitt tycke bÄde högt och rent. De flesta CV högtalare har hög kÀnslighet och kan spela vÀldigt högt men det Àr i princip bara AL serien som lÄter hyfsat rent nÀr man drar pÄ lite. Att de sen kostar lite mer Àr ju en samma sak. Mina AL 752 kostade 10k nya medan ett par V12-F som syrran Àger kostar strax över 3k nya. Det Àr ju inte sÀrskilt svÄrt att lista ut vilka som lÄter bÀst. AL högtalarna lÄter inte bara renare utan har en helt annan detaljrikedom och en mycket bÀttre ljudbild.
1 Guest(s)