February 22, 2003
Om man ska köpa ett par nya högtalare och en subb till sin gamla stereo-apparat vad ska man tänka på då? 🙄
Min "anläggning" består av en PHILIPS FW-C100 Mini HiFi System
Tekniska Data
Uteffekt....................2x5 W RMS(1)
................................2x10 W MPO
Högtalare..................> 3 Ohm
Frekvensomfång.........50 - 15000 Hz
Högtalare
Impedans...........3 Ohm
Woofer...............1x4"fullfrekvens
Kan någon en sida som säljer högtalare om hur många Watt ska dom va på och allt sånt...
January 7, 2003
Kolla t.ex. Onoff eller elgigantens hemsidor. Där brukar det stå rätt mycket info. Annars finns ju t.ex. http://www.minhembio.com. Mest för större system men lite finns nog för dig med.
June 28, 2001
Uteffekt....................2x5 W RMS(1)
GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA :eye:
min bandspelare har med effekt på sig.
btw, mina 12tums basar har 300Wrms ala 700Wpeak 😛 . (borde igentligen inte det vara 600peak ? )
March 28, 2002
Watten spelar inte någon roll(liten iaf.), utan det du vill ha är en lättdriven högtalare.
Låg impedans och hög känslighet vill man ha om man inte har en förstärkare med så mycket pulver, helst 4ohm(om förstärkaren klarar det) och gärna en känslighet på 90db eller högre.
Du kan ju kolla in Audio Pro Black Pearl på http://www.ultimate.se kostar iofs. 3595:- men det finns både billigare och dyrare som funkar till din stereo(fast kanske inte så mycket billigare just där).
Hoppas det har klarnat.
MVH Mouse
February 22, 2003
Mind wrote: Uteffekt....................2x5 W RMS(1)
GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA :eye:min bandspelare har med effekt på sig.
btw, mina 12tums basar har 300Wrms ala 700Wpeak 😛 . (borde igentligen inte det vara 600peak ? )
tyst mind nu ska jag göra en Fanta Shokata video med dig i bara för de!! 😡
jag ska skaffa bättre grejor snart när jag får pengar!
1 Guest(s)