Nya moderatorer!?!?!?!?!????????|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Nya moderatorer!?!?!?!?!????????
Brännarn
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 268
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 18, 2001 - 10:10 am
sp_Permalink sp_Print

verkar finnas ett par nya moderatorer här..... vissa med inte ens 50 inlägg.... e det så smart??????..... tycker att lite mer exped folk ska få va moderatorer..... eller.... sen hör man inte av dom gamla längre..... vafaan händer????????????

Daniel aka [NH]Nostra
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1972
65000
September 18, 2001 - 10:29 am
sp_Permalink sp_Print

Tjena Brännarn!

Jo det är så att det har börjat några nya moderatorer. Tillvägagångssättet på att ta in nya moderatorer är inte så att en som har mängder med inlägg går före en som har 50 inlägg. Man tar hänsyn till andra kvaliteer som datakunskaper, skrivelse, mogenhet och förståelse bland annat. Alltså en som skrivit 10 st inlägg kan vara en mycket bra moderator till vårt forum om han tex besitter dessa kunskaper. Hoppas du förstår varför. Och själva poängen med att ha moderatorer är ju att få ett trivsamt forum och inte till för att moderatorerna skall vara några "glamm-jagare". Som sagt så är moderatorerna noga valda för deras specifika egenskaper. Alla är inte lika men tillför forumet något.

Peace

Daniel

Brännarn
Kommer du hit ofta?
Medlem
65059
September 18, 2001 - 11:53 am
sp_Permalink sp_Print

ok... låt mig då fråga såhär... vad vet du om mina kunskaper osv.... och alla andras kunskaper.... du sade att det va 30st sökande.... sen såhär.... vad ska en moderator göra egentligen..... inte ha jättemycket kunskap om datorer iaf.... dom ska övervaka forumen.... därav aktivitet måste vara viktigt.... detta måste väl bäst mätas med antalet inlägg.... till viss del iaf..... sen att vissa personer bara flummar omkring e ju en annan.... jaja..... egentligen bryr jag mig inte så djävulskt mycket men jag tycker att ni verkar välja folk på lite konstiga grunder.... ta åt sig den som vill....

Phat^Trance
Member
Medlem
Forum Posts: 2554
65062
September 18, 2001 - 11:56 am
sp_Permalink sp_Print

jag 50 inlägg?

*host*

Phat^Trance
Member
Medlem
Forum Posts: 2554
65063
September 18, 2001 - 11:57 am
sp_Permalink sp_Print

asså det som jag tycker att en moderator ska göra är att se till o hjälpa folk som har problem samt att flytta på trådar o osv

Brännarn
Kommer du hit ofta?
Medlem
65064
September 18, 2001 - 11:58 am
sp_Permalink sp_Print

kolla användaren superuser tex...... klart som faan att du inte har bara 50.... den som känner sig träffad kan ju ta åt sig....

Vaniljflickan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1231
65071
September 18, 2001 - 12:08 pm
sp_Permalink sp_Print

...hmm... jag håller faktiskt med Brännarn. Hur vet ni vad jag eller nån annan har för kvalifikationer egentligen? Jag kan ju utge mig för att vara okunnig trots motsatsen...

DraGoN
Member
Medlem
Forum Posts: 3294
65073
September 18, 2001 - 12:09 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-09-18 13:57, Phat^Trance wrote:
asså det som jag tycker att en moderator ska göra är att se till o hjälpa folk som har problem samt att flytta på trådar o osv

Håller med dig fullt ut Phat^Trance smile
Står på din sida till hjälp...

squarepusher
Member
Medlem
Forum Posts: 2154
65074
September 18, 2001 - 12:10 pm
sp_Permalink sp_Print

vad spelar det för roll igentligen??, det är väl det man tillför i forumet som räknas eller hur?, jag vet att jag har har bra koll på det jag snackar om och det räcker för mig, sen kvittar det om jag står som newbie member eller superguru delux member här i forumet

Brännarn
Kommer du hit ofta?
Medlem
65076
September 18, 2001 - 12:15 pm
sp_Permalink sp_Print

som jag förstår så e det ingen här som håller med nostras påstående om att det e kunskapen som e viktigast.... jaja.... ne nu ger jag mig... orkar inte bråka nåe mer.... om ingen annan tycker att jag ska fortsätta att :burn: på någon.....

DraGoN
Member
Medlem
65078
September 18, 2001 - 12:19 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-09-18 14:15, Brännarn wrote:
som jag förstår så e det ingen här som håller med nostras påstående om att det e kunskapen som e viktigast.... jaja.... ne nu ger jag mig... orkar inte bråka nåe mer.... om ingen annan tycker att jag ska fortsätta att :burn: på någon.....

Tycker det låter som brännarn verkar mest vara avis på att han inte blev en moderator tycker jag.
Men han kanske får turen nästa gång. Vem vet.

Brännarn
Kommer du hit ofta?
Medlem
65079
September 18, 2001 - 12:22 pm
sp_Permalink sp_Print

eller misförstod jag dej phat^trance.... ansåg du att datakunskapen va så viktig... just det... nu kom jag på en sak.... när det ansöktes om fler moderatorer sades det nått om att man skulle skriva nått om data erfarenheter eller liknande.... stog typ att man skulle skicka ett mail där man sade att man var intresserad..... inte att man skulle skicka med info om all sin erfarenhet..... och jag och en till skickade in ansökning... du nostra hörde inte ens av dej..... inte ett ord.... därför en liten följd fråga.... känner du superuser IRL?????? och andra som har fått moderator status.....

Brännarn
Kommer du hit ofta?
Medlem
65080
September 18, 2001 - 12:25 pm
sp_Permalink sp_Print

kan säga att waco är den personen som jag känner som också ansökte.... nån som klagar på hans kunskap osv... hans språkliga bruk och flum faktor?????

DraGoN
Member
Medlem
65081
September 18, 2001 - 12:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej Brännarn. Jag känner bara Daniel via mail,ICQ & är på forumet har aldrigt träffat på han in Real Live. Men kommer väl att göra nere på DH..Misstänker jag. Ja ha en bra dag & njut av ett bra forum.

squarepusher
Member
Medlem
Forum Posts: 2154
65093
September 18, 2001 - 1:08 pm
sp_Permalink sp_Print

helt ärligt så tycker jag hela den här diskussionen är onödig/töntig, låt dom som administrera det här stället sköta vilka som ska vara moderator eller inte, tycker dom gör ett bra jobb för övrigt med den här siten. Kommer någon av er må så mycket bättre som person av att vara moderator så tycker jag bara synd om er, då är det dags att skaffa ett liv, bara min åsikt.

Doberman
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 342
65094
September 18, 2001 - 1:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Lönt att bråka om moderatorerna. Bara dom sköter sitt jobb så!

SuperUser
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 164
65111
September 18, 2001 - 2:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Brännarn: Förstår inte riktigt din poäng?!
Låter närmast som personligt angrepp mot mig eller handlar det enbart om antalet inlägg? Eller är det mina datakunskaper det e fel på kanske? O för den delen så känner jag inte en enda på NH irl, hade nog varit member lite längre isf! Men låter det så där så, får administratörerna gärna ge dig min moderator uppgift om de anser dig lämplig för det. För mig e det fan det samma! Ingen ska väl behöva må dåligt, som du på fullt allvar verkar göra, av att jag e moderator.

LeviAthaN
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1137
65115
September 18, 2001 - 2:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Trial and (possible) error...

Vi får helt enkelt så hur pass väl SuperUser gör sig som moderator och döma därav.
Jag har iaf god tillit till honom! smile

Totto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1026
65117
September 18, 2001 - 2:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad är nu detta??
Det va den löjligaste diskusionen som förts (seriöst) på länge. Det är väll upp till administratörerna att utse lämplinga moderatorer. Brännarn, nu är det tydligen så att DU inte är lämplig som moderator, acceptera det då! Du är uppenbarligen bara sotis.Ett ypperligt bevis på att du inte bör bli det (som jag ser det) ligger i denna tråden.
Varför hålla på o tjafsa i en tråd, då det finns telefon, mail och ICQ??
*suck*

Vaniljflickan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1231
65135
September 18, 2001 - 2:42 pm
sp_Permalink sp_Print

😉

[ Detta Inlägg ändrades av: Vaniljflickan den 2001-09-18 16:43 ]

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 339
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL