August 2, 2001
Holy shit! Kolla in den här trailern:
http://www.youtube.com/watch?v.....qAbL_HrK_0
Kan det bli mer klyschigt? 😀
March 11, 2003
Josey Wales wrote: Den bör bli en klassiker och en högtidsstund för alla älskare av meningslöst underhållningsvåld liksom de tre första filmerna är. jag ser fram mot den med spänd förväntan.
Fast hur de skall klara sej utan Richard Crenna som Trautman kan man undra.
Tja, personligen anser jag att första filmen är riktigt bra. Fungerar hyffsat, trots att man hade läst boken. Resten av filmerna är skit rätt igenom.;)
October 18, 2006
denstore wrote: [quote=Josey Wales]Den bör bli en klassiker och en högtidsstund för alla älskare av meningslöst underhållningsvåld liksom de tre första filmerna är. jag ser fram mot den med spänd förväntan.
Tja, personligen anser jag att första filmen är riktigt bra. Fungerar hyffsat, trots att man hade läst boken. Resten av filmerna är skit rätt igenom.;)
Nej, nej, nej.
Filmerna om Rambo tronar högt uppe på actionhimlen tillsammans med sådana klassiker som Matrix, Commando, The Octagon, Death wish, A force of one, Missing in action, Walking tall mm. mm.
Och ingen skall lura i mej att det bara är halv/heltaskiga B-filmer
Nostaligivärdet i en film skall inte underskattas.
Det var inte på grund av senaste Rockyfilmen i sej som jag satt och luftjabbade i soffan när jag tittade på den utan pga nostalgikänslan från de tidigare filmerna.
Helt klart en film man måste se, 1 timme och 45 minuters orgie i blodskvätt och Amerikapatriotism.
😛
Införskaffade de 3 första för inte så länge sedan, nostalgi som någon skrev tidigare, kan inte värderas.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 12, 2001
denstore wrote: [quote=Josey Wales]Den bör bli en klassiker och en högtidsstund för alla älskare av meningslöst underhållningsvåld liksom de tre första filmerna är. jag ser fram mot den med spänd förväntan.
Håller med helt och hållet. Så klart hade jag läst boken före också.
Men resten av filmerna var bara :spy:
August 7, 2001
skiroy wrote: [quote=denstore][quote=Josey Wales]Den bör bli en klassiker och en högtidsstund för alla älskare av meningslöst underhållningsvåld liksom de tre första filmerna är. jag ser fram mot den med spänd förväntan.
Håller med helt och hållet. Så klart hade jag läst boken före också.
Men resten av filmerna var bara :spy:
Jag håller inte med... ingen av filmerna är bra men underhållningsvåld sitter aldrig fel. 🙂
Det är ju inte ens Rambo... inte Rambo i boken. Helt skilda karaktärer.
Ska man prata film vs boken First blood så är det väl knappast Sylvester Stallones Rambo man kommer att tänka på..
Då var Ruckus. mer lik boken. Men nu pratar vi ju underhållningsvåld så..
😛
"Kyle Hanson: Gimme a hamburger... raw.
Counter Girl: Excuse me, sir... did you say "Rare"?
Kyle Hanson: RAW!"
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
1 Guest(s)