September 5, 2001
Gueno wrote:
Tänker på killen som skulle visa sin nya blåa saab viggen på ett rejs..
Varvar ur ettan, i med tvåan, i med trean, i med fyran, missar femman och tar trean av nån anledning, får panik och växlar till ettan med fullgas..
*SKRIIK* *VROOOM* *PANG* bilen stannar..
Sen luktade det lite oroväckande, vet inte vad det kan ha vart. 🙄
tror ju inte det hade spelat nån roll om den fommen hade suttit i en M5 eller nån S60-R istället för just den Saaben, så länge det inte är automat kan det bli så på vilken bil som helst;) inte specifikt för Saabar
sen läst jag nått inlägg längre upp :rull: om att jämföra M3/M5, S60-R å Saab 9-5 Aero Hirsch. vill bara säga först att jämför med V70-R eftersom de är ungefär lika stora jämfört med 9-5. men där kan jag inte annat än säga att det är katastrof från Saab, som tur e så har ju inte Saab själva "tunat" (hur det nu stavas) och satt prislappen, för den bilen är nått av det sämre jag skådat av "prestandavagnar", inte bra på nått sätt för sitt pris (förutom då att det är en Saab 😛 ) så va det gäller de bilarna hade jag lätt tagit Volvo:n. men jag föredrar att jämföra bilar som man eventuellt kommer att ha råd med så småning om( runt 300k sträcket) som inte är helt omöjligt för de flesta svenssons som verkligen vill lägga pengar på en bil. Där vinner Saab solklart över iallafall BMW (va får am nför 339k? 525:D? *looool*) sen volvo är väll igentligen inte mkt som skiljer utan just att Saab:en äär bättre, så e det;)
May 23, 2002
Gueno wrote: Formulerar om då..
Farsan ville inte ha automat för ett antal år sen, tyckte dom var anpassade för handikappade.
Idag vill han inte sätta sig i en bil utan automat.
Duger det?Svar nej.. kör inte som en j**la dåre.
Så du skulle kunna tänka dig en M5:a som du knappt kan påverka växlingarna med förutom lite olika körprogram? Man tappar många sekunder på det om man kör på ringen...
Jämför M3/M5, S60R och en Uhr Viggen så får ni se vilken som gör bäst ifrån sig...
May 23, 2002
Gueno wrote: Formulerar om då..
Farsan ville inte ha automat för ett antal år sen, tyckte dom var anpassade för handikappade.
Idag vill han inte sätta sig i en bil utan automat.
Duger det?Svar nej.. kör inte som en j**la dåre.
Så du skulle kunna tänka dig en M5:a som du knappt kan påverka växlingarna med förutom lite olika körprogram? Man tappar många sekunder på det om man kör på ringen...
Jämför M3/M5, S60R och en Uhr Viggen så får ni se vilken som gör bäst ifrån sig...
January 23, 2002
Edhunter wrote:
sen läst jag nått inlägg längre upp :rull: om att jämföra M3/M5, S60-R å Saab 9-5 Aero Hirsch. vill bara säga först att jämför med V70-R eftersom de är ungefär lika stora jämfört med 9-5. men där kan jag inte annat än säga att det är katastrof från Saab, som tur e så har ju inte Saab själva "tunat" (hur det nu stavas) och satt prislappen, för den bilen är nått av det sämre jag skådat av "prestandavagnar", inte bra på nått sätt för sitt pris (förutom då att det är en Saab 😛 ) så va det gäller de bilarna hade jag lätt tagit Volvo:n.
Nu e ju problemet det att Hirsch har trimmat Saab i flera år men gjorde Saab 9-5 Hirsch på uppdrag av Saab, bara för att Saab var tvungna att snabbt få en bil som skulle konkurera med t.ex. Volvo R och BMW M.
Saab var med och utvecklade sakerna för att det skulle hålla Saab-standard och Saab var definitivt med å satte priset på kalaset. Du kanske inte har lagt märke till det men Saab 9-5 Hirsch räknas som en modell från Saab både av Saab och Hirsch.
[Gamepredator wrote: Sulan] Jämför M3/M5, S60R och en Uhr Viggen så får ni se vilken som gör bäst ifrån sig...
Om du med Uhr Viggen menar 9-3 Viggen så får den pisk av både M3/M5 och S60R. 😛
Om du menar flygplanet Viggen så... 🙄 :bgrin:
June 3, 2001
[Gamepredator wrote: Sulan]Så du skulle kunna tänka dig en M5:a som du knappt kan påverka växlingarna med förutom lite olika körprogram? Man tappar många sekunder på det om man kör på ringen...
Jämför M3/M5, S60R och en Uhr Viggen så får ni se vilken som gör bäst ifrån sig...
Öhh.. dum fråga.. ja så klart..
Om du åker snabbare än 8.14 [Z8 orginal] eller 8.20 [M5 orginal] med en saab så måste du ha bra många hästar + feteväghållning.
Edhunter: Jag vet, kan vara vilken bil som hellst men det roliga i detta var att det var en viggen saab. :bgrin:
339.000, ny eller begangnad?
Ny: BMW 525i Sedan 4 dörrars sedan 04.
Inte fyskam. 🙂
Begangnad: BMW M5 -01.
Å då har jag 10000 över att köpa godis för. 🙂
Edit: Varför bygger saab flygplan som inte ens kan bygga biler? :bgrin:
August 17, 2001
Gueno wrote: saab =
Oooojj.. 230 knutar.. håll i hatten.. Liver börjar vid 300. 🙄 :bgrin:
Ett litet steg framår för saab, tänker på fyrhjulsdriften.
Men motorn e ju samma tråkiga som vanligt.
Hur får du den motorn till den "tråkiga som vanlgit" ? det e ju ffs en subaru motor ..
ne tacka vet jag gamla 9000 2.3 kortmotorn.. den va det kräm i
September 5, 2001
Steel:
som sagt, Hirsch är en nödlösning för Saabs del. Å då bryr man sig inte mkt om resultatet. Kunde bara nu 9-2X vara med å säkra Saabs framtid som biltilverkare så skulle nog Hirsch kunna göra något vettigt eventuellt med 9-2X, förresten så tror jag inte att S60-R har någon större chans mot en Saabaru trors att den har mkt mindre hk 😛
Gueno:
som sagt, vi jämför nybils priser å en 525i är inte mkt att hänga i granen mot en Aero. skulle vi jämföra begagnatpriser så skulle man kunna få vilken bil till vilket pris som helst (skulle kunna få vilken bil som helst gratis om du snor den å sedan säljer skiten)
September 5, 2001
Gueno wrote: [quote=erick]Hur får du den motorn till den "tråkiga som vanlgit" ? det e ju ffs en subaru motor ..
Ursäkta då..
Skullade bara egenom eftersom att det var ett saab märke ifram.
Med samma tråkiga som vanligt menar jag 4-cyl..
tycker du att Cossie motorn på Escorten å Sierran åxå e tråkiga eller?
June 3, 2001
Edhunter wrote: Gueno:
som sagt, vi jämför nybils priser å en 525i är inte mkt att hänga i granen mot en Aero.
Prestandemässit ja.. motormässit nej.
Finare gång + ljud i den tyska spisen.
Man (läs jag) får inte ont i ryggen i BMWn.
Man (läs jag) sitter bättre i BMWn.
Bakhjulsdrift = man kan sladda tufft på vintern utan att använda kryckan. :bgrin:
Ingen turbo som slukar en massa soppa.
BMWn är snyggare både utanpå och innuti.
Tycker att det är mer "status" att åka Bimmer än saab.
Å vilken bil tror du bejbsen väljer att åka och shopa i? Man har ju hört en del. 😀
Så jag tar helt enkelt en BMW avdelning snikmodell än saabs aero.
Edhunter wrote: tycker du att Cossie motorn på Escorten å Sierran åxå e tråkiga eller?
Jäklar.. glömde den.
Dom låter bra, det gör inte saaben. 😛
January 23, 2002
Edhunter wrote: Steel:
som sagt, Hirsch är en nödlösning för Saabs del. Å då bryr man sig inte mkt om resultatet. Kunde bara nu 9-2X vara med å säkra Saabs framtid som biltilverkare så skulle nog Hirsch kunna göra något vettigt eventuellt med 9-2X, förresten så tror jag inte att S60-R har någon större chans mot en Saabaru trors att den har mkt mindre hk 😛
Men
Du har en del kvar å lära märker jag.
Säkert att en bil med tjänstevikt 1800kg och 300hk förlorar mot en bil med tjänstevikt ca 1500kg och 220hk.
Tror du Saabarun blir nåt lättviktsbygge som Impreza WRX efter att Saab har fyllt den med utrustning och ljudisolering. Säkert 😛
May 23, 2002
Steel wrote:
Om du med Uhr Viggen menar 9-3 Viggen så får den pisk av både M3/M5 och S60R. 😛
Om du menar flygplanet Viggen så... 🙄 :bgrin:
350 hästar, 1250kg, 0-100 på 5.1 sek, ställbara konis, råfeta krängningshämmare, värre fjädrar, dog box låda, stålomspunna slangar, 330mm slitsade och hålborrade skivor, 6 kolvs ok, 100-0 på 26m. Värre än både M5 och S60R...
Gueno: Du lär aldrig hört en trimmad Saab (dumpar hårt) + att en 525:a inte låter ett smack.
Turbo slukar nästa inget soppa vid vardagskörning...
June 3, 2001
[Gamepredator wrote: Sulan]350 hästar, 100-0 på 26m. Värre än både M5 och S60R...
Gueno: Du lär aldrig hört en trimmad Saab (dumpar hårt) + att en 525:a inte låter ett smack.
Turbo slukar nästa inget soppa vid vardagskörning...
Finns väll ingen saab med 350 häst orginal!
250 är ju det värsta eller 305 men det är ju inte saabs egna som nån sa så då gills det inte.
26 meter.. vakna du sen eller?
Inte ens Porsche klarar det.
36 måste du ha menat.
Jag har hört trimsaabar många gånger med hård dump.. låter ju bara när som släpper gasen.
Okej då 525 låter inte så tufft men 330/M3/M5 där har vi fint ljud vid 3000RPM och uppåt! 😀
September 5, 2001
Steel wrote: [quote=Edhunter]Steel:
som sagt, Hirsch är en nödlösning för Saabs del. Å då bryr man sig inte mkt om resultatet. Kunde bara nu 9-2X vara med å säkra Saabs framtid som biltilverkare så skulle nog Hirsch kunna göra något vettigt eventuellt med 9-2X, förresten så tror jag inte att S60-R har någon större chans mot en Saabaru trors att den har mkt mindre hk 😛
Men
Du har en del kvar å lära märker jag.
Säkert att en bil med tjänstevikt 1800kg och 300hk förlorar mot en bil med tjänstevikt ca 1500kg och 220hk.
Tror du Saabarun blir nåt lättviktsbygge som Impreza WRX efter att Saab har fyllt den med utrustning och ljudisolering. Säkert 😛
har inte mkt kvar att lära vad det gäller saab du... men din läskunskap borde du nog ta att kolla upp, jag ser nämligen ingenstans i inlägget att jag skrivit att Saab 9-2X kommer bli lika fet som en Subaru Impreza. Även om Saab lägger på lite komfort grejer som kommer den fortfarande att sopa banan med Volvo... S60/70-R är mer inriktat på banraceing så det är därför jag jämför bilarna på annat än motorvägar å då kommer subaruns 4hjulsdrift (som saab inte på nått sätt kan förstöra med att lägga i mer ljudisolering å all dynga du pratar om) att ta ut sin rätt.
May 23, 2002
Gueno wrote:
Finns väll ingen saab med 350 häst orginal!
250 är ju det värsta eller 305 men det är ju inte saabs egna som nån sa så då gills det inte.
Det är vad du får för ungefär samma pris som en välutrustad S60R. Vet att det inte räknas, men det blir lite jämnare om man jämför vad man får för pengarna.
Gueno wrote:
26 meter.. vakna du sen eller?
Inte ens Porsche klarar det.
36 måste du ha menat.
Korrektion. 29m Kom sen med vilken jävla Porsche eller Beemer du vill, de klarar ändå inte det. Iofs så kostar de där hejdarna en del, men är rena fyndet mot GT3:ans kolfiber/keramik bromsar. Effektivare också. http://www.gulabilen.com/autom.....8;Pages=23 Läs och lär. 29m, sen står det lite om M5 😀
1 Guest(s)