November 13, 2003
Tror inte att de priser som DI skulle ha uppgivit stämmer.
För 6500:- får du en ny P900 utan abb. och jag tror minsann inte att 700:an skulle vara vassare.
Då skulle de döpt den till ett högre nummer då P alltid stått för bästa versionen och 900 är den senaste. Bara nått halvår gammal.
5000:- gissar jag på, annars får de inte speciellt många sålda som deras huvudmål är.
November 16, 2003
MrWeizel wrote: Ursäkta att jag bumpar tråden, men kom just över detta från vår leverantör...
K700i: 4500kr
S700i: 7500krPreliminära priser, men de har alltid stämt hittills... 😕
K770i verkar vara väldigt vettig telefon, får bli en sån efter sommarjobbandet 😉
DYRT!
Kan inte stämma!
January 28, 2003
Robin Ruus wrote: [quote=MrWeizel]Ursäkta att jag bumpar tråden, men kom just över detta från vår leverantör...
K770i verkar vara väldigt vettig telefon, får bli en sån efter sommarjobbandet 😉
DYRT!
Kan inte stämma!
Jag tycker iofs INTE att K700i är dyr, med tanke på kamera, MP3-spelare osv..
Men visst, vår leverantör har fel och du har rätt, bara jag som inte tänkte på det..
Visst kan priset ändras en del, men som sagt, det har ALDRIG varit några större ändringar från de preliminära priserna till de priserna som sedan har gällt när telefonen lanserats.
November 16, 2003
MrWeizel wrote: [quote=Robin Ruus][quote=MrWeizel]Ursäkta att jag bumpar tråden, men kom just över detta från vår leverantör...
DYRT!
Kan inte stämma!
Men visst, vår leverantör har fel och du har rätt, bara jag som inte tänkte på det..
Visst kan priset ändras en del, men som sagt, det har ALDRIG varit några större ändringar från de preliminära priserna till de priserna som sedan har gällt när telefonen lanserats.
SE T610 kostade ju 4500 i början o kostar ju nu 2600 😀 🙄
January 23, 2002
Robin Ruus wrote: [quote=MrWeizel][quote=Robin Ruus][quote=MrWeizel]Ursäkta att jag bumpar tråden, men kom just över detta från vår leverantör...
DYRT!
Kan inte stämma!
SE T610 kostade ju 4500 i början o kostar ju nu 2600 😀 🙄
Marknadsstrategi kallas det.
Hur tar man marknadsandelar från en annan tillverkare?
Jo man säljer en bra och liknande produkt fast billigare.
Sen när man tagit marknadsandelar så höjjer man priset på sina nya produkter som kommer, har de föregående produkterna gjort sitt jobb bra så kommer kunderna välja samma märke igen, även om det är lite dyrare, när man sedan släpper de nyare produkterna så går man även ner i pris på de äldre så att de istället får fortsätta ta nya marknadsandelar. 🙂
Finns flera exempel inom företagshistorian som lyckats med detta.
Nokia har till viss del gjort så under 90-talet.
VW är ett annat exempel som gjort/gör samma sak.
January 28, 2003
Robin Ruus wrote: SE T610 kostade ju 4500 i början o kostar ju nu 2600 😀 🙄
Och hur mycket har det med detta att göra..??
Telefoner, liksom alla teknikprylar, sjunker i pris. Grattis till den insikten..
Jag sa bara vad den kommer kosta när den kommer, inte efter 8 månader!
November 16, 2003
MrWeizel wrote: [quote=Robin Ruus]SE T610 kostade ju 4500 i början o kostar ju nu 2600 😀 🙄
Telefoner, liksom alla teknikprylar, sjunker i pris. Grattis till den insikten..
Att den kommer säkert snabbt gå ner i pris!
January 28, 2003
Robin Ruus wrote: [quote=MrWeizel][quote=Robin Ruus]SE T610 kostade ju 4500 i början o kostar ju nu 2600 😀 🙄
Det tog ca 4 månader innan T610an gick ner i pris, som exempel
Och igen; Jag sa bara vad den kommer kosta när den kommer och tycker fortfarande att ditt inlägg var totalt meningslöst ur den synvikeln
November 16, 2003
MrWeizel wrote: [quote=Robin Ruus][quote=MrWeizel][quote=Robin Ruus]SE T610 kostade ju 4500 i början o kostar ju nu 2600 😀 🙄
Det tog ca 4 månader innan T610an gick ner i pris, som exempel
Och igen; Jag sa bara vad den kommer kosta när den kommer och tycker fortfarande att ditt inlägg var totalt meningslöst ur den synvikeln
http://se.pricerunner.com/phones/mobile-phones/148530/history
Inte 4 månader!
January 28, 2003
Robin Ruus wrote: http://se.pricerunner.com/phon.....30/history
Inte 4 månader!
Kolla medelpriset, på 6 månader sjönk den ca 500kr i pris, tycker du det är snabbt?
(030404-031001)
November 16, 2003
MrWeizel wrote: [quote=Robin Ruus]http://se.pricerunner.com/phones/mobile-phones/148530/history
Inte 4 månader!
Kolla medelpriset, på 6 månader sjönk den ca 500kr i pris, tycker du det är snabbt?
(030404-031001)
På Pricerunner brukar jag "såklart" gå efter billigaste
January 28, 2003
Robin Ruus wrote: [quote=MrWeizel][quote=Robin Ruus]http://se.pricerunner.com/phones/mobile-phones/148530/history
Inte 4 månader!
(030404-031001)
På Pricerunner brukar jag "såklart" gå efter billigaste
Jo, men hur representativt är det för prisbilden på telefonen??
Alltid någon som dumpar priserna som fasen för att sälja telefonerna med 50kr i avans, medelpriset visar ju priset som gäller överlag och det är det man bör gå efter när man kollar hur mycket den har sjunkit under si och så lång tid.
3 Guest(s)