March 7, 2004
Verkar som om volvo presenterat nya v70n, skulle var kul med lite kommentarer.
http://www.volvocars.se/campai.....efault.htm
http://bil.feber.se/feber/art/.....volvo_v70/
själv tycker jag den verkar helt ok. Aktern liknar ju dock en Mitsubishi Galant vilket kanske inte känns 100% lycket.
May 10, 2005
Inredningen var fin, men jag är inte så mycket för det yttre. Men det blir oftast en annan sak att se bilarna i verkligheten.
EDIT: Ju mer jag ser på den desto snyggare blir den. Synd att backspeglarna bilr så stora med den där kameran (eller det kanske är en sensor).
September 5, 2001
Tycker den ser grymt clean och uppfräschad ut.
Och tittar man på inredningen vill man bara ut på en roadtripp.
... även om detta inte är en kärra för mig 😉 Skulle jag nu välja en volvo skulle det nog bli en XC70, ev. nya S80 V8.
Kanske kanske kanske kanske kanske KANSKE sträcka mig till en C30 T5, har inte bestämmt mig om jag gillar den eller ej än.
October 16, 2004
January 7, 2006
kappy wrote: Jo, den var väl rätt snygg, men baken var som sagt konstig. Känns som om det är lite väl mycket bakruta. Misslyckas med denna baken såväl som på c30n. (enligt mig)
Men eftersom det är en Volvo, kommer det finnas en på varannan garageuppfart och sedan kommer alla vänja sig och tycka det är jättesnyggt, bra exempel på bra svensk formgivning osv. Tänk dig alla klischéer du kan kommer på 😉
Det var inte alla som gillade utbuktningarna på den gamla nya v70 (den som säljs nu, även om vissa saker i inredning osv ändrats sedan säljstarten), nu vågar jag gissa att det är Sveriges överlägset vanligaste bil.
Och när man pratar Volvo så måste jag säga att S80 med V8 är läskigt fin 🙂
February 17, 2004
Ok då får väl "experten" uttala sig om den här bilen
Nya V70 som jag första gången såg i labbet i våras. Min första tanke var att den såg stor och kaxig ut, med tuff front (standardfront för de nyare modellerna, som är snygg).
Designmässigt är det nog ingen bil för den yngre generationen, som v70 alltid har varit, dvs en familjebil. Men då finns ju C30 och C70(mums) som är sportigare.
Kan nämna en ny feature på v70 vilken är att bakluckan kan öppnas med nyckeln (inget jag har testat men som jag har hört). Väldigt bekvämt vilket passar för den amerikanska marknaden 🙂
/Dani
February 12, 2003
Dani wrote: Kan nämna en ny feature på v70 vilken är att bakluckan kan öppnas med nyckeln (inget jag har testat men som jag har hört). Väldigt bekvämt vilket passar för den amerikanska marknaden 🙂
Ja, öppna bakluckan måste vara nånting revolutionerande, de flesta volvos jag sett har man fått öppna bakluckan med kofot...
2 Guest(s)