July 27, 2002
När folk i min bekantskap började visa symptom jag inte gillade. Och ville inte hamna där.
Det skulle helt enkelt ut och supas varje helg enligt dem, och fulla skulle de bli också.
Det var inte pga ekonomiska skäl jag slutade, det var bara en bonus.
I överlag kan jag väl säga att jag tycker det är tråkigt att människor inte kan göra mycket utan alkohol. Folk vågar inte dansa utan alkohol, folk vågar inte ta kontakt med andra. Gäller såklart inte alla men många ..
Alkoholen tar inte alltid fram det bästa hos alla heller.
Svar på din fråga: principskäl, i guess.
Callister wrote: När folk i min bekantskap började visa symptom jag inte gillade. Och ville inte hamna där.
Det skulle helt enkelt ut och supas varje helg enligt dem, och fulla skulle de bli också.
I överlag kan jag väl säga att jag tycker det är tråkigt att människor inte kan göra mycket utan alkohol. Folk vågar inte dansa utan alkohol, folk vågar inte ta kontakt med andra. Gäller såklart inte alla men många ..
[Image Can Not Be Found] Tänk om man hade insett det redan vid den åldern, vad många baksmällor man hade sluppit då.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 22, 2002
Snorch wrote: Kan man inte vinna annat än pengar? (eller vilken form du nu får betalt i)
Då har du ju fått/vunnit något på det då. Men varför slutade du från början? Av den anledning att ha kul utan sprit?
Jag tror vi resonerar snarlikt Snorch..
Man kan ha kul utan sprit, men varför chansa??? 😀
June 5, 2004
Callister wrote: När folk i min bekantskap började visa symptom jag inte gillade. Och ville inte hamna där.
En berusad man säger det en nykter man tänker...
Delph1 wrote: [quote=fisken]Man kan ha kul utan sprit
*harklar sig* Bevis tack! 😉
//Andreas
Man har inte roligare än man gör sej.
Jag tycker det är lite lågt av "ledningen" här på NH att spä på denna korkade spritromantik.
Jag har faen roligare när jag är ute nu för tiden nykter än jag hade som berusad när jag var yngre. (Sen att damerna föredrar nyktert sällskap framåt kvällningen är ju bara ett stort +)
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 27, 2003
ilg@dd wrote: [quote=Delph1][quote=fisken]Man kan ha kul utan sprit
//Andreas
Jag tycker det är lite lågt av "ledningen" här på NH att spä på denna korkade spritromantik.
Jag har faen roligare när jag är ute nu för tiden nykter än jag hade som berusad när jag var yngre. (Sen att damerna föredrar nyktert sällskap framåt kvällningen är ju bara ett stort +)
Men snälla, notera --> 😉 <-- //Andreas
March 14, 2001
fisken wrote: [quote=Snorch]Kan man inte vinna annat än pengar? (eller vilken form du nu får betalt i)
Då har du ju fått/vunnit något på det då. Men varför slutade du från början? Av den anledning att ha kul utan sprit?
Jag tror vi resonerar snarlikt Snorch..
Man kan ha kul utan sprit, men varför chansa??? 😀
Precis 😛
Nej men jag kan ha minst lika roligt utan sprit men jag ser det som två olika saker, ha kul med sprit och ha kul utan sprit.
Delph1 wrote: [quote=ilg@dd][quote=Delph1][quote=fisken]Man kan ha kul utan sprit
//Andreas
Men snälla, notera --> 😉 <-- //Andreas
Jodå, jag såg den..
Men det förekommer lite nu och då att även "ledningen" romantiserar alkoholen, inte specifikt just ditt inlägg här och nu.
Eftersom det är många unga, och ända ner på 13-14-årsålder som häckar här, ser jag inte logiken i att främja/förespråka (eller vad man nu ska kalla det) ett flitigt alkoholbruk.
azN- wrote:
En berusad man säger det en nykter man tänker...
En MAN (™) behöver inte berusa sej för att säga vad han tycker och tänker.
November 27, 2003
Visst finns det en spritromantik där man ska dra sig ut varenda helg och supa sig redig, men nu har i alla fall jag fått en mer sydländsk uppfostran när det gäller alkohol så det är inte lika intressant för min del.
Däremot är det kul att festa och dricka några öl, men genom att bli apfull hela tiden får man inga flickor eller speciellt många minnen av att ha haft roligt.
Jag ser inget direkt fel i att ge sig ut och festa varje helg om man har koll på vad man dricker och hur mycket av det, men om man vaknar varje lördag eller söndag med en rejäl bakfylla bör man nog tänka över vad man sysslar med.
Även alkohol sätter spår i hjärnan, och den hämtar sig inte. En lever kan göra det, även om den (också) behöver en lång rehabilitering för att bli 100% igen.
//Andreas
May 25, 2007
Delph1 wrote: Visst finns det en spritromantik där man ska dra sig ut varenda helg och supa sig redig, men nu har i alla fall jag fått en mer sydländsk uppfostran när det gäller alkohol så det är inte lika intressant för min del.
Däremot är det kul att festa och dricka några öl, men genom att bli apfull hela tiden får man inga flickor eller speciellt många minnen av att ha haft roligt.
Jag ser inget direkt fel i att ge sig ut och festa varje helg om man har koll på vad man dricker och hur mycket av det, men om man vaknar varje lördag eller söndag med en rejäl bakfylla bör man nog tänka över vad man sysslar med.
Även alkohol sätter spår i hjärnan, och den hämtar sig inte. En lever kan göra det, även om den (också) behöver en lång rehabilitering för att bli 100% igen.
//Andreas
Min vän, i denna äckliga värld behöver man nått för att slippa den. Man skall vara glad att det inte blir tyngre än alkohol...
January 29, 2004
Efter förra årets nyårslöfte lyckades jag hittade ett jobb å flytta hemifrån efter ett antal års hemmaliggande. Kändes som en stor och viktig grej för mig, är iaf helglad över att jag fick arlset ur vagnen! 😀
Årets nyårslöfte:
Fullfölja ett av alla mina 1000 planerade mod projekt till 100%. Det ska faan i mig vara perfekt in i minsta detalj! Lägger alltid av halvvägs vanligtvis.
Sluta dricka/snusa känns lite väl tungt, har iaf skurit ner på drickandet ganska så rejält redan då jag jobbar innom krog/restaurang branchen å är sjukt trött på packat folk! 😛 Säger dock inte att det är fel att dricka, bara man håller sig på en lagom nivå och mår bra av det själv! 🙂
November 26, 2002
1, Sluta snusa, inget snack, slutar vid tolvslaget.
2, Träna mera, måste ha bättre kondis för att klara jobb m.m. lättare.
3, Dricka/festa MER, har festat mycket måttligt de senaste åren(ca 3ggr/år), man måste ju ha nån last och även bra för att "blow off some steam" 😉
November 22, 2001
Dehman wrote: [quote=engine52][quote=Dani]Mitt nyårslöfte för 2008 får bli att skaffa tjej. Får se om jag lyckas, chansen är endock ca 5-10%.
Överskattat, bättre betala för sig då vet man vad man får
Erfarenhet väger tyngst i längden.
Man betalar oavsett vilken tjej man väljer.
Dock lär prostituerade vara något billigare.
1 Guest(s)