July 27, 2002
Vilka jävla svin dom är.
Citerar ut lite här..
Jag vill inte. Jag tänker inte svara på några frågor, sa Mijailo Mijailovic.
Sedan satt han tyst, medan åklagare Krister Petersson ställde sina frågor. Den första var:
Har du sett bilderna?
– (Tystnad).
De är enligt uppgift tagna från folkpartiets möte utanför Åhléns den 9 september. Är det du på bilderna?
– (Tystnad).
Först när frågorna kom att handla om hans vård och familjerelationer började han svara på tilltal:
Vad har du för relation med din pappa? (Som Mijailovic knivhögg när han var 17 år.)
– Vi brukar inte prata så mycket.
De två första frågorna ställde åklagaren, och personen valde att INTE svara på dom.
De andra frågorna svarade han på för att han som ledde domstolen ställde ( minns ej namn.. Domare? :S ) och han blir ju tvungen att svara honom..
Men tror ni aftonbladet skriver det?! Helvete heller..
Propaganda.. Lyssnade på radion ifrån allt själv.. ush ush
August 5, 2003
June 28, 2001
obelix wrote: Är det någon här som har koll på hur rättspsykiatriskvård fungerar?
ja, den fungerar inte bra, har massa skitzo folk där jag bor, jag gick hem från bussen förra veckan och så stog det en liten känd sådan nisse och gick fram och tillbaka på samma på en yta av ca 2 meter och hux flux snurrar han runt ett varv och går där ifrån...
hopp, tänkte jag och fortsatte min resa hemåt.
June 20, 2002
Mind wrote: [quote=obelix]Är det någon här som har koll på hur rättspsykiatriskvård fungerar?
ja, den fungerar inte bra, har massa skitzo folk där jag bor, jag gick hem från bussen förra veckan och så stog det en liten känd sådan nisse och gick fram och tillbaka på samma på en yta av ca 2 meter och hux flux snurrar han runt ett varv och går där ifrån...
Nog för att den inte är i bästa skick på det viset, men ibland känns det ändå som att folk kollat lite för mycket på amerikansk tv...
Självklart kommer han inte att bli utskriven om ett par år ifall han döms till vård...
Han kommer att bli insläng på en låst avdelning, fullstoppad med tabletter tills han inte vet vad han heter och han kommer att sitta där länge...
January 12, 2004
boogey wrote: [quote=Mind][quote=obelix]Är det någon här som har koll på hur rättspsykiatriskvård fungerar?
Nog för att den inte är i bästa skick på det viset, men ibland känns det ändå som att folk kollat lite för mycket på amerikansk tv...
Självklart kommer han inte att bli utskriven om ett par år ifall han döms till vård...
Han kommer att bli insläng på en låst avdelning, fullstoppad med tabletter tills han inte vet vad han heter och han kommer att sitta där länge...
boogey, man måste hålla isär den vanliga psykvården och dess öppna avdelningar och rättspsyk med sina låsta avdelningar...
Det var troligen en från en öppen avdelning eller ett gruppboende som du sprang på...
Sen stoppar man dom inte full med tabletter tills dom inte vet vad dom heter längre, då är det ingen vård, då är det förvaring...
Däremot så kanske det tar ett tag innan man hittar rätt dos och rätt medicin...
Plus att om dom blir aggressiva så kan man ge dom en pruta med lugnande och om det behövs lägga dom i en säng och spänna fast dom med bälte...
November 9, 2002
tycker synd om psyksjuka... e dom inte sjuka innan så blir dom d av medicin
men ja fattar inte,
hur kan NÅGON som har mördat/våldtagit/varit jä*ligt taskig mot folk
klassas som FRISK????
sticker man en kniv i nån o påstår lagom trovärdigt att d va röster i sitt huvud som fick en att göra d så e d synd om honom o han ska ha vård
men om nån knivar ner nån för att sno deras plånbok me 23 spänn o en nakenbild på en Porsche 911, då e personen i fråga helt frisk o ska sitta resten av sitt liv i fängelse (2,5 år innan han släpps för gott uppförande)
November 25, 2003
November 9, 2002
GardenGnome wrote: [quote=Stupid Ass] o en nakenbild på en Porsche 911,
Vadå, typ motorn då eller? =)
en näve tjejer ja känner har den udda kombinationen att dom har bilder på halvnakna fotbollsspelare, artister etc + ett par bilder på sportbilar...
detta kombinerade ja fort o fråga dom om varför dom hade nakna bilar i plånboken
1 Guest(s)