August 5, 2003
10.000 watt killen vet du nått överhuvetaget ? det e inte watten som gör högtalarena det e mängden Db de kan punga ut med men om du känner för att lägga runt 80 000 på högtalare kan du köpa desse :Dhttp://www.hemmabio.se/ där inne också klicka dig framm till produkter och sen tar du Miller & Kreisel
där haru 2 st sätt med högtalre som e fett grymma killen annars kan man juh abra köpa ett par Dali högtalare bra kvallite för pris inte billiga men bra 😀
June 15, 2002
FEl har ni båda.. :eye:
Ja watten är inte allt men verkigen inte dbn heller.
det man vill ha är max watt typ 200 på ett frekvenskurva som är så omfttande som möjligt typ 20hz-22khz.. Nu har nästan inga högtalre det men..
10000 watt ?`
Du vet att du blåser ut fönstren med 1000+ 😛
Och du får skaffa dig slutsteg delux..
Mina PA högtalare ligger på 2*250 och dom mäter 1,50 m och är 80cm breda..
😛
ska du fylla hela ditt hem 😛
Hoppas det var till nån hjälp
February 12, 2003
Ne jag vet att watt inte har så mycket med själva ljudet att göra men visst låter det imponerande när kompisarna kommer å man säger att dom e på 10.000 watt! Jag har 1800 watt nu men inga fönster är pajade, dock har hårddiskarna tagit lite skada =)
Dom ska bara vara i mitt rum som är 4*5 meter!
August 15, 2002
"Om ni skaffar er nya högtalare, vad är den första fråga ni får av era kompisar? I 9 fall av 10 så är det "Hur många watt är de på?". Varför frågar de det? Vad förväntar de sig att få ut av den informationen? Låter kanske en 200 watts högtalare bättre än en 30 wattare? Naturligtvis inte, den tål bara mer effekt innan koppartrådens isolering förkolnas eller membranet spricker. Medeleffekten som man använder i ett normalstort vardagsrum är endast någon enstaka watt så en högtalare som endast tål 30 watt räcker mer än väl. Dessutom så kan en högtalare som endast tål 30 watt spela högre än en 200 wattare om den tex har 9 dB bättre verkningsgrad! Så effektsiffran säger inget om hur högtalaren låter eller hur högt den kan spela. Effekttåligheten måste jämföras med de övriga data för att få någon mening. "
Mycket bra läsning, http://hem.bredband.net/b10092.....oenor.html
September 29, 2003
2 Guest(s)