February 12, 2003
69link wrote: Som den fridyksintresserade jag Àr sÄ vill jag passa pÄ att nÀmna det nya vÀrldsrekord som togs idag.
Herbert Nitsch gjorde ett 100m (Ett Hundra meter!) djupt dyk pÄ bara ett andetag och egen kraft.
Hela simturen tog 4minuter och 7 sekunder.
IMPONERANDE!!! đ
Ăr det nĂ„got speciellt med det? Det Ă€r ju lĂ€tt!
Aja men i alla fall vad Àr rekordet med hjÀlp ner?
Ps. Imponerande!
June 3, 2001
69link wrote: Ps. Vid 70meter Àr lungorna stora som apelsiner
:cy:
Farsan har vart ner pÄ 45 meter men dÄ med tuber.
Jag har bara vart pÄ 4 meter.. trodde jag skulle dö. :)Att tryckutjÀmna Àr inga problem..
Funderar pÄ att ta dykarsert sÄ man kan Äka ner i europa och dyka lite. 8)
January 28, 2003
Gueno wrote: [quote=69link]Ps. Vid 70meter Àr lungorna stora som apelsiner
:cy:
Farsan har vart ner pÄ 45 meter men dÄ med tuber.
Jag har bara vart pÄ 4 meter.. trodde jag skulle dö. :)Att tryckutjÀmna Àr inga problem..
Funderar pÄ att ta dykarsert sÄ man kan Äka ner i europa och dyka lite. 8)
dyka under badande tjejer eller? đ
April 10, 2001
cool.
men Jacques Mayol Àr ÀndÄ hjÀlten, utan honom tror jag inte dessa tÀvlingar skulle finnas idag.
citat frÄn http://www.thejacquesmayol.com/
"Jacques Mayol, holder of a dozen world breath-hold diving records, was the first man to descend to 100 meters (330 feet), a feat he accomplished in 1976. He followed this with yet another record breaking drop to 105 meters (346 feet) at the age of 56. "
I know.. det var med vikter.... men likvÀl.....
Btw. Denna film Àr hÀrlig vare sig man gillar fridyk eller ej.
http://www.imdb.com/title/tt0095250/
March 28, 2002
Tanya Streeter, Àr ju Àn mer imponerande tycker jag med sina 122 meter, det skojar man inte bort + att det Àr bÀttre Àn herrarnas rekord ocksÄ. Hon Äkte pÄ en vikt ner men simmade upp.
July 2, 2001
Tanyas rekord Àr imponerande i sig och 122 meter Àr respekt. Men hon tog hissen ner vilket Herbert inte gjorde. Herbert gjorde det helt med egen kraft.
Vad jag inte förstÄr Àr hur dom tryckutjÀmnar. Efter 40-45 meter sÄ har lungorna blivit sÄ smÄ (volym) att det volymmÀssigt sett inte finns nÄgon luft kvar att tryckutjÀmna med.
HÀr Àr nÄgra fridykningsvideosar: http://www.danskfridykkerforbu.....dis_uk.htm
Videon med Topi Lintukangas Àr riktigt fin. Unassisted Constant Weight.
July 2, 2001
Beroende pÄ vilken organisation man tittar pÄ sÄ har: Kubanen (Pipin Ferrares) 162m.
Pipin skulle gjort ett vĂ€rldsrekordsförsök nu i Augusti, men han ska istĂ€llet göra det i Oktober dĂ„ James Cameron ska spela in det hela och göra film đ
Förresten, hÀr Àr mitt rekord frÄn i sommar:
[Image Can Not Be Found]
February 1, 2002
69link wrote: Beroende pÄ vilken organisation man tittar pÄ sÄ har: Kubanen (Pipin Ferrares) 162m.
Pipin skulle gjort ett vĂ€rldsrekordsförsök nu i Augusti, men han ska istĂ€llet göra det i Oktober dĂ„ James Cameron ska spela in det hela och göra film đ
Förresten, hÀr Àr mitt rekord frÄn i sommar:
[Image Can Not Be Found]
Imponernade det med! đ
1 Guest(s)