Nytt telefonkort.|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Nytt telefonkort.
Rune
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1766
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 27, 2006 - 5:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Tjena. Ja, det är så att jag tror det är dax att byta telefonkort. Just nu har jag Comviq Kontant som jag har haft dom senaste 4 åren tror jag.

Det är så att jag använder min telefon i arbetet (vaktmästare), det jag ringer för i jobbet får jag såklart pengar för. Men jag har rätt dålig koll på hur mycket som jag ringer för i jobbet och utanför jobbet.

Jag måste ha kvar mitt telefonnummer iaf.

Jag har kollat på:

Comviq .NET

Comviq Kompis

Comviq Knock-Out

Jag är mäst nyfiken på Comviq Kompis. Jag skulle vilja ha lite info om det från er då jag tror flera av er NH:are har det. Vilket är bäst av dom 3 eller finns det bättre. Alla hjälp uppskattas. 😛

optimuz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1248
1097477
November 27, 2006 - 6:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Beror ju helt på hur du ringer, Knock-out är ju bäst om du ringer till alla olika operatörer. Ringer du däremot nästan bara inom comviq, eller iaf majoriteten av samtalen är ju Kompis det som är mest fördelaktigt. .Net ser ja ingen anledning att använda eftersom det är billigare med knock-out.

Själv kör ja på kompis!

Adam
Member
Medlem
Forum Posts: 5104
1097479
November 27, 2006 - 7:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har Knock-Out... Lätt att hålla ordning på. Samma kostanad till alla, alltid..

Jag har abonemanget, 69kr i månaden (att ringa för), 49 öre/min till alla.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1097480
November 27, 2006 - 7:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Kör med Halebop refill sedan ett halvår tebax, och har sänkt mina telefonkostnader från hiskeliga ~200kr/månad, ner till ~100kr/månad.
Fördel om dom flesta man ringer till har det också då förståss, kostar bara öppningsavgiften då, typ 69öre.
Mer om priser HÄR.
Fast största fördelen tycker jag är att det går på Telias nät, vilket borgar för bäst mottagning/sändning överallt.(Kan behövas så här avsides.)

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Rune
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1766
1097481
November 27, 2006 - 7:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo jag har tänkte på det. Jag vet inte riktigt till vilka andra jag ringer än Comviq. Jag ringer ju oftast till Chefen, vet inte men jag tror han har något abbonemang och min kolega har telia iaf.

Men några fårgon om Comviq Kompis.

När jag laddar på det, va kostar det. Är det 50kr/mån eller? Jag fråga på Hemköp sist jag handla. Dom sålde Comviq Kompis för 75kr och 150kr. Va är det? Får man ringar för det eller? Tar Comviq Kompis slut och övergår till Comviq Kontant istället efter en månad efter det man tankat på Comviq Kompis?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 267
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL