January 19, 2003
Energi/deciliter dryck:
* Cider 80 kcal
* Alkoläsk 80 kcal
* Likör (söt) 24 % 266 kcal
* Öl, 4,5 % 47 kcal
* Vitt vin 67 kcal
* Rödvin 78 kcal
* Sprit, 40 % 222 kcal
* Lightläsk 0 kcal
Man får ju inte glömma att plussa på allt annat som man käkar under tiden som chips mm. :cy:
January 5, 2002
Det var som fan...
Ska se hur mycket fetare jag blev i lördags.
7 deciliter sprit: ~1500 kcal
En Bussola: ~1500 kcal det också, förmodar jag.
Diverse chips och annat: 200-300 kcal kanske.
Donken efteråt: ~1000 kcal kanske.
Det där är ju nåt i stil med 150% av en normal människas dagliga energiåtgång, och det var bara mellan klockan nio och tre 😀 Sedan åt jag ju frukost, lunch och en väldigt lätt middag också 😀 Det är inte nyttigt det här 😀
October 22, 2002
atarax wrote: [quote=Signovinces]Om du drack 7 deciliter sprit så bör du ha haft runt.. vad.. 4? promille i blodet.... hur mycket drack du egentligen.
hihihi, har du aldri druckit alkohol lr
???
Instämmer. Ska inte skryta om hur mycket man kan dricka som egentligen är en dålig sak. Skulle vilja vara mer lättpåverkad.
Ett helrör kan man ta på en kväll om man är på sånt humör utan att bli helt kanon och inte komma ihåg något.
November 22, 2001
snyde wrote: Det var som fan...
Ska se hur mycket fetare jag blev i lördags.7 deciliter sprit: ~1500 kcal
Donken efteråt: ~1000 kcal kanske.Det där är ju nåt i stil med 150% av en normal människas dagliga energiåtgång, och det var bara mellan klockan nio och tre 😀 Sedan åt jag ju frukost, lunch och en väldigt lätt middag också 😀 Det är inte nyttigt det här 😀
Om du inte är väldigt stor ligger ditt minimala kaloribehov på runt 2000kcal.
med tanke på dina övriga mål så kan du nog räkna 250-300%
Fast du kanske stod o dansade i några timmar på krogen då bränner man ju bort en del av det där 🙂
August 29, 2003
Jag kan garantera att oavsett VEM som dricker 7 deciliter sprit på en kväll (inte att man startar 09.00) utan runt 18-20 så skulle den personen vara på gränsen till förgiftning.
OAVSETT om du har druckit 12 år eller en dag under hela ditt liv.
Hur berusad en person blir beror på väldigt få saker... att man är alkoholist är inte en grund för att "tåla" sprit bättre än en annan person.
Berusningen är direkt relaterad till hur månda liter blod du har i din kropp.
March 10, 2002
Json_81 wrote: [quote=snyde]Det var som fan...
Ska se hur mycket fetare jag blev i lördags.7 deciliter sprit: ~1500 kcal
Donken efteråt: ~1000 kcal kanske.Det där är ju nåt i stil med 150% av en normal människas dagliga energiåtgång, och det var bara mellan klockan nio och tre 😀 Sedan åt jag ju frukost, lunch och en väldigt lätt middag också 😀 Det är inte nyttigt det här 😀
Om du inte är väldigt stor ligger ditt minimala kaloribehov på runt 2000kcal.
med tanke på dina övriga mål så kan du nog räkna 250-300%
Fast du kanske stod o dansade i några timmar på krogen då bränner man ju bort en del av det där 🙂
Nice, alltså räcker det med en platta beer / dag. 😀 Fan konstigt att jag är så satans smal. ;D
May 19, 2002
Signovinces wrote: Jag kan garantera att oavsett VEM som dricker 7 deciliter sprit på en kväll (inte att man startar 09.00) utan runt 18-20 så skulle den personen vara på gränsen till förgiftning.
OAVSETT om du har druckit 12 år eller en dag under hela ditt liv.
Hur berusad en person blir beror på väldigt få saker... att man är alkoholist är inte en grund för att "tåla" sprit bättre än en annan person.
Berusningen är direkt relaterad till hur månda liter blod du har i din kropp.
jag har druckit 7dl sprit på en kväll vid flertal tillfällen och jag har aldrig varit nära på förgiftning eller liknande.
October 24, 2002
Dehman wrote: [quote=AMD_RULEZ]...Själv sitter jag och tömmer en 200-grams påse Chees-balls just nu...:)
Huuu... 535 kcal/hg, blir alltså 2070kcal om jag äter hela påsen... Självklart middag, senare...:)
Duktig du är på att räkna. 😉
Tror bara han slog dit en tvåa av misstag istället för en etta.
July 27, 2002
Pojo wrote: Sen att man blir dum i huvet av att dricka lightläsk som är sötad med aspartam (om det nu heter så) ska man väl inte glömma.
Sen att lightläsk smakar piss är väl inte så viktigt heller.
Du hänger på Aftonbladets hälsodel va?
Aspartam hydrolyseras i matspjälkningssystemet (till metanol, aspartat och fenylalanin) så därför når aspartam ALDRIG nervcellerna.
Det finns idiotstudier där de har haft ett sjukt högt intag av Aspartam och fått biverkningar av det.. No shit?
Aspartamet de fick motsvarade 134 liter Light läsk, om dagen..
1 Guest(s)