January 29, 2003
Jag gillar termen "legacy", alltså gamla saker ingen använder mer, föråldrad teknik, särskillt när den finns kvar i dagens datorvärld.
En liten tävling: Ge mig den mest oanvända/bortglömda funktionen/komponenten/hårdvaran, ja allt, som finns på alla våra PC'er. För att göra det enkelt kan vi sätta en tio-årsgräns så att man inte kan inkludera t.ex. en 5,25 tums diskettstation, eller en matrisskrivare. Om ni också vet vad grejen används/användes till kan ni gärna berätta!
När använde ni t.ex COM-porten (den fysiska alltså) sist? Externt modem, miniräknaren, eller musen kopplades till denna.
Mitt bästa förslag sparar jag till sist, såvida ingen annan nämner den. Vinnaren får en 2-liters Cola på DH-Winter 2004
April 26, 2004
August 20, 2001
Mind wrote: ah nu har jag det, den feritkärnan som sitter runt kablarna till strömkontakten och lysdioderna, den behövs verkligen inte men den finns kvar endå.
Sådan fick jag faktiskt inte med i mitt senaste chassi...
LorD_Kvadd wrote: Spannen : Den heter CNR porten.. Står för Communications Network Raiser tror jag det var. Och jag har faktiskt aldrig använt den heller.
AMR/CNR är väl samma port???
1 Guest(s)