November 22, 2001
Diskdriven är väl ett stort mysterium varför den finns kvar.
COM-port blev jag faktiskt tvungen att använda nu när jag köpte en palm. Dockan kopplas dit 🙂
Annars var det väl på 56k-tiden senast.
Hm, på min Print Screen knapp står det även Sys Rq (System Request??) någon som vet vad den används till? (kollade två andra tangentbord, den fanns där oxå)
September 1, 2002
Fackamato wrote: Parallellporten? Gamla scanners använder den, likaså stenåldriga skrivare... och hemmabyggen såklart. 😛
Har ett förslag till alla grafikkortstillverkare: Skippa vga-kontakten HELT, skicka med dvi>vga-adapter istället. 😉
Nvidia har ju så på sina senaste graffakort. Endast DVI-kontakter alltså. Problemet med dvi>vga-adaptrar är att de kan variera i kvalitet och försämra bilden.
June 28, 2001
Json_81 wrote: Diskdriven är väl ett stort mysterium varför den finns kvar.
COM-port blev jag faktiskt tvungen att använda nu när jag köpte en palm. Dockan kopplas dit 🙂
Annars var det väl på 56k-tiden senast.Hm, på min Print Screen knapp står det även Sys Rq (System Request??) någon som vet vad den används till? (kollade två andra tangentbord, den fanns där oxå)
står det inte sysRq för system requirement ? alltså systemkrav för att inte alla OS stödjer print screen.
March 5, 2002
Gamblor wrote: [quote=Fackamato]Parallellporten? Gamla scanners använder den, likaså stenåldriga skrivare... och hemmabyggen såklart. 😛
Har ett förslag till alla grafikkortstillverkare: Skippa vga-kontakten HELT, skicka med dvi>vga-adapter istället. 😉
Nvidia har ju så på sina senaste graffakort. Endast DVI-kontakter alltså. Problemet med dvi>vga-adaptrar är att de kan variera i kvalitet och försämra bilden.
Aha. 😛
January 15, 2004
November 6, 2001
Marron wrote: Vad menar ni när ni använder COM-porten till winamp?
Det låter intressant =)
October 16, 2003
Jag har det bästa: Teleguide
vi har en gammal hemma i garderoben...
EDIT: kanske inte räknas som en PC men samma princip
March 14, 2004
Pim_ wrote: [quote=ocz][quote=Elektro]"resettknappen" vad ska man ha den till 🙄
Använder den ca 3 ggr per dag !
Byt från linux till winXP så du får ett stabilt os då istället 😉
Vem orkar vänta på att Windows ska stänga alla program? Det är därför jag använder den, sen blir det aldrig nåra problem om man startar om så...
May 1, 2003
shlumpen wrote: [quote=Marron]Vad menar ni när ni använder COM-porten till winamp?
Det låter intressant =)
http://diba.hotbox.ru/comctrl/index.html
Det där verkade krångligt..
January 14, 2002
Marron wrote: [quote=shlumpen][quote=Marron]Vad menar ni när ni använder COM-porten till winamp?
Det låter intressant =)
http://diba.hotbox.ru/comctrl/index.html
Det där verkade krångligt..
^^ I agree
2 Guest(s)