January 12, 2004
I dag har jag även varit oerhört provocerande, enligt vissa.
jag har ätit glass och njutit av den. :bgrin:
Orsaken till att en del ser det som en provokation är att jag är, hmmmm...
En smula överviktig om man säger så.
Det sticker en del mindre vetande människor i ögonen att njuta av godis när man är överviktig.
jag hörde hur dom muttrade att "var han inte tillräckligt tjock"
Jag gick fran och svarade
"Näpp" och klappade mig på magen och tillade
"Jag måste tänka på figuren ju" *asg*
February 16, 2005
förr när man tärnade och var aktiv så var man väll i hyfsad form men bristen på motion i kombination men öl mm har ändrat lite på det så jag är på gång..
Obelix vill du ta en liten glass så gör det!
Sen finns det sockerfri eller glass med mindre socker som smakar rätt ok oxå som är ett bra alternativ,
tänk dessutom på att kroppen måste värma upp allt den ska förbränna till kropps temp, detta drar energi ur kroppen så borde man inte kunna äta sig smal på sockerfri glass och lättöl (för b-vitaminernas skull) 🙂
Hellre överviktig än skitviktig..
:D/
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 16, 2005
Death On Wings wrote: Det som är gott ska ätas så är det bara. Dock går jag aldrig upp i vikt fast jag äter enormt mycket skräpmat/godis/chips och självklart den vanliga maten som serveras här hemma 🙂
kommer som restskatten när du fyller 30, oväntat, plötsligt och deprimerande
June 17, 2002
Jag har då aldrig hört nån säga nåt.. o kassörskorna kollar inte heller konstigt.. även fast jag oftast går till stamma ställe o köper min nästan dagliga 1½ cola...=) o ibland glass eller chips till...
Fast det kanske e jag som inte hör.. 🙄 vet inte..=)
o nej.. jag e inte liten.. ^^
January 12, 2004
Joni^ wrote: Hahahahaha, vad sa dom då?
Dom sa inte så mycket, men dom såg ut som om dom hade klivit i en hundskit eller nåt.
Har en bekant i 200 kg klassen.
Han slet upp skjortan en gång och dansade magdans för ett par som gjorde liknande mot honom i stockholm.
Han fick applåder.
September 15, 2003
Funkade den inte? Lät ju jädrans avancerad.
Själv gick jag för två år sedan upp 20 kg på något år bara. Utan att jag ens var medveten om det, egentligen. Lite extra godis varje dag, och så ställde jag mig på vågen en dag och såg resultatet.
Lustiga var att min instinktiva reaktion var att stolt utbrista för mig själv "Oh, fan vad jag är mäktig!".
Men va fan, inte så kul att var överviktig, och inte så nyttigt heller. Har väl gått ner 15 av dom kilona nu, efter ytterligare ett år. Inte så lätt - så fort man kommer över 25 årsåldern så ändras metabolismen rejält, verkar det som (måste skylla på det iaf 😉 ). Och så sitter man hela dagarna framför datorn och jobbar mm. :/
Slutade käka godis så mycket, och så drog jag ner på portionerna - käkar mycket mindre pasta/ris/potatis till maten än vad jag brukade göra.
Och för att råda bot på suget som byggs upp som en tickande bomb när man är "kostmedveten" så käkar jag så mycket jag känner för nån dag i veckan.
1 Guest(s)