December 15, 2002
obelix wrote:
Det sticker en del mindre vetande människor i ögonen att njuta av godis när man är överviktig.
Ursäkta, vad menar du med mindre vetande människor?
Antar att de flesta resonerar såhär, vilket är rätt logiskt.
Person överviktig ----> Borde inte äta sötsaker.
Visst, du har säkert dina skäl till varför du är överviktig, men du får förstå hur folk tänker :blink:
January 12, 2004
Extatic wrote: [quote=obelix] Det sticker en del mindre vetande människor i ögonen att njuta av godis när man är överviktig.
Ursäkta, vad menar du med mindre vetande människor?
Antar att de flesta resonerar såhär, vilket är rätt logiskt.
Person överviktig ----> Borde inte äta sötsaker.
Visst, du har säkert dina skäl till varför du är överviktig, men du får förstå hur folk tänker :blink:
Varför dom är mindre vetande?
Tja, dels så lägger dom sig i något dom inte har att göra med, sedan så dumförklarar dom mig, och den som gör det är mindre vetande i mina ögon.
February 16, 2005
Fettma är ju ett växande problem som alla vet då det pratas mer om det idag och om man tittar på barn i 12års åldern, där jag växte upp fick man inte gå till affären på skoltid och det gjorde man inte, man sprang upp å tönta sig som alla barn, smög på lärarna som traskade runt där å så men det var väldigt få som handlade något, sen kom man till 7:an och då fanns det en godiskiosk I skolan.. i dag springer ungar runt i alla åldrar å häller i sig mängder av dricka och kränger godis så man får ont i magen av att titta på det.. "upplysning" för barn i så låga åldrar som 7-12 tror jag är rätt lönlöst om det inte är drastiska saker, socker är bra till två saker, nej tre 1) ge kroppen massa energi den inte kan ta hand om 2) sabba tänderna 3)sätta ihop pepparkakshus
Hur tycker ni att vi ska göra för att få barn idag att röra på dig mer och inte äta/dricka lika mycket med höga sockerhalter?
December 15, 2002
Johan Nicklasson wrote: massa text
ptja, spräng hela Silicon Valley, + Microsoft. Det är iaf en början.
Fetman anser jag beror på att ungarna idag istället sitter och
spelar dator/tv-spel, sitter framför TV:n, you name it. När jag var
yngre spelade jag fotboll hela somrarna.
Det är nästan så att man får välja. Antingen en smällfet framtid med tjocka ungar eller att man helt avstannar utvecklingen gällande all elektronik, vilket inte kommer ske. Så jag antar att man får räkna ut en ny medelvikt bland barn så att det inte kommer fler "skrämmande rapporter".
February 16, 2005
massa text. hehe.. man kan inte skylla på elektroniktillverkarna, föräldrarna måste ta sitt ansvar och se till att ungarna inte har fri tillgång till dator/tv/annat, släng ut ungarna, jag hade tv spel när jag var liten men inte fan hindrade det mig att vara ute och leka för det mesta, sen blir man inte fet endast i brist på motion det är en felaktig kost i sammband med obefintlig/för lite motion.. detta gäller givetvis vuxna oxå inte bara barn men vi ansvarar för barnen. Jag vet själv att jag rör mig för lite och det måste bli ändring på.
September 15, 2003
Callister wrote: Det där med överflödigt skinn:
Går man ner över 25 kg så får man oftast ändå överflödigt skinn, huden drar inte tillbaka sig så särskilt mycket. Det är dock lätt ordnat (iaf gratis om du är under 18).Själv har jag gått ner 36 kg. :blink:
Grattis 🙂 Jasså, oavsett hur lång tid man tar på sig?
January 12, 2004
Callister wrote: Det där med överflödigt skinn:
Går man ner över 25 kg så får man oftast ändå överflödigt skinn, huden drar inte tillbaka sig så särskilt mycket. Det är dock lätt ordnat (iaf gratis om du är under 18).Själv har jag gått ner 36 kg. :blink:
Grattis för böveln.
Jag har nu tagit paus vi -20kg, för att fortsätta ner senare.
September 12, 2001
obelix wrote: [quote=Johan Nicklasson]20kg, 36kg .. seriösa är ni ialla fall kul å se att ni lyckas så bra! keep it up
Japp.
har gått ner till 95 en gång tidigare, men det var för mycket, så nu satsar jag på 100 jämt, då bir jag inte pinnsmal som förra gången.
95 Kg...pinnsmal ? 😀
Knappast mannen !
Då skulle du ha sett mig när jag var maxdeffad för bergsklättring.
58Kg !
Jag funderar på att minska från 120 till kanske 100 jämt..
Men det får bli en annan dag..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 12, 2004
skiroy wrote: [quote=obelix][quote=Johan Nicklasson]20kg, 36kg .. seriösa är ni ialla fall kul å se att ni lyckas så bra! keep it up
Japp.
har gått ner till 95 en gång tidigare, men det var för mycket, så nu satsar jag på 100 jämt, då bir jag inte pinnsmal som förra gången.
95 Kg...pinnsmal ? 😀
Knappast mannen !
Då skulle du ha sett mig när jag var maxdeffad för bergsklättring.
58Kg !
58kg :cy:
Hoppas att du inte är mycket längre än 1.70 😛
Min minsta vikt som vuxen är 85, och då såg jag ut som jag kom från ett koncentrationsläger, jag hade lätt passat i landslaget tre knotor :bgrin:
May 17, 2004
som Johan skrev så grattisa till eran vicktminskning 😀 starktjobbat.
obelix wrote: Min minsta vikt som vuxen är 85, och då såg jag ut som jag kom från ett koncentrationsläger, jag hade lätt passat i landslaget tre knotor :bgrin:
hur lång är du? ca 200 eller?
edit: jag minns sen en roligsak gällande vickt och vickförlust. bror min var förut tjock. lite övervicktig men fbestämde sig sen för att gå ned i vickt. åt mycket minder, joggade som få, styrketränade lite och blev smal och smärt. det komiska med det hela var ju att folk som bara såg före och efter och aldrig hade sett hur mycket han åt då och innan trodde att han var en anoreckticker. han gick i och försig ned i vickt ganska snabbt men fan inte är man väl anorecktisk för det 😕 eller?
January 12, 2004
Vitamin-C wrote: som Johan skrev så grattisa till eran vicktminskning 😀 starktjobbat.
[quote=obelix]Min minsta vikt som vuxen är 85, och då såg jag ut som jag kom från ett koncentrationsläger, jag hade lätt passat i landslaget tre knotor :bgrin:
1.90, så där lagom...
May 17, 2004
obelix wrote: [quote=Vitamin-C]som Johan skrev så grattisa till eran vicktminskning 😀 starktjobbat.
[quote=obelix]Min minsta vikt som vuxen är 85, och då såg jag ut som jag kom från ett koncentrationsläger, jag hade lätt passat i landslaget tre knotor :bgrin:
1.90, så där lagom...
helt lagomt och tillräckligt ovanligt 😉 jag gissade på 195 från början men ändra det till 2m. en kamrat som bara är fem centimeter längre än mig och smalare (ganska mycket) väger 6 kilo mer än mig. jag väger 73-74 kg och är 179-180, han är 185 och väger 80 kg.
September 16, 2002
Redfaction wrote: jag väger 140kg men har en snygg,smart och smal flickvän sedan 4år..:)
.jpeg? :bgrin:
"They heat you in the winter, and give you shade during summer."
I vilket fall:
Glaaaass! 😀
Jag provade på en Diplom Mörk, tror jag den hette, igår. Den var god, men klår inte GB Glace's alternativ.
Jag saknar gamla Apelsin Igloo Light och en glass som hette Basun. Någon som minns dem? Finns någon av dem att få tag på?
Kizo wrote: [quote=Redfaction]jag väger 140kg men har en snygg,smart och smal flickvän sedan 4år..:)
.jpeg? :bgrin:
"They heat you in the winter, and give you shade during summer."
I vilket fall:
Glaaaass! 😀
Jag provade på en Diplom Mörk, tror jag den hette, igår. Den var god, men klår inte GB Glace's alternativ.
Jag saknar gamla Apelsin Igloo Light och en glass som hette Basun. Någon som minns dem? Finns någon av dem att få tag på?
Igloo apelsin??
Den har jag inte sett sen jag var småpojk..
Men den var god..
*Edit*
Slarvigt stavfel.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
3 Guest(s)