Och det här betalar man skatt för.|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Och det här betalar man skatt för.
whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 10, 2006 - 2:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Var till företagshälsan idag p.g.a hjärtat
Den senaste tiden har det huggit i hjärtat minst en gång om dagen.
Det gör grymmt ont och en gång var jag tvungen att hålla andan för att det gjorde så förbbant ont. Fick snacka med något fruntimmer på företagshälsan idag. Men det här är tydligen saker man får leva med.
Tydligen ska man vara döende för att få hjälp i det här jävla landet.
:banghead: Dom vet inte hur ont det gör.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1084566
October 10, 2006 - 2:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Det kan ju vara något så enkelt som att en nerv har hamnat i kläm.
Nu är det inte meningen att jag ska förringa din smärta men om du tror att det är hjärtat så är företagshälsan knappast rätta stället att gå till.

Annars kan jag säga att det är bara för att du är finne. 😉

addeee
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 577
1084567
October 10, 2006 - 2:17 pm
sp_Permalink sp_Print

taskig stil! finns rötägg överallt, kolla med annan läkare kanske?

whak
Member
Medlem
1084569
October 10, 2006 - 2:18 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: Det kan ju vara något så enkelt som att en nerv har hamnat i kläm.
Nu är det inte meningen att jag ska förringa din smärta men om du tror att det är hjärtat så är företagshälsan knappast rätta stället att gå till.

Mjo hon snackade om någon muskel, så man skulle sträcka på sig när det hugger till. Men det gör ju så ont så man helst inte vill röra sig.
Men ska prova det nästa gång det hugger till. Nej iofs, borde kanske ha gått till vårdcentralen.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1084570
October 10, 2006 - 2:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad fan ska man göra om det inte går att göra något åt saken?

ruf an
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 144
1084593
October 10, 2006 - 3:16 pm
sp_Permalink sp_Print

whak wrote: [quote=skiroy]Det kan ju vara något så enkelt som att en nerv har hamnat i kläm.

Mjo hon snackade om någon muskel, så man skulle sträcka på sig när det hugger till. Men det gör ju så ont så man helst inte vill röra sig.
Men ska prova det nästa gång det hugger till. Nej iofs, borde kanske ha gått till vårdcentralen.

Jag hade något liknande för något år sedan, det jag fick höra var att jag antagligen hade en nerv ikläm. Det gjorde djävulskt ont, men efter ett tag gav det med sig.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1084612
October 10, 2006 - 4:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Gå till Vc, inte företagshälsan...

whak
Member
Medlem
1084614
October 10, 2006 - 4:15 pm
sp_Permalink sp_Print

ruf an wrote: [quote=whak][quote=skiroy]Det kan ju vara något så enkelt som att en nerv har hamnat i kläm.

Jag hade något liknande för något år sedan, det jag fick höra var att jag antagligen hade en nerv ikläm. Det gjorde djävulskt ont, men efter ett tag gav det med sig.

Det har varit av och till, men nu har det blivigt väldigt intenssivt.
Ska kolla med vc också.

PooSlice
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 193
1084623
October 10, 2006 - 5:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag hoppas verkligen inte du betalar skatt till företaget, det ska man inte behöva göra.

Hoppas det löser sig.

ultima
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 319
1084630
October 10, 2006 - 5:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Det skulle kunna vara bröstmuskeln. För en massa år sedan brukade jag få så väldigt ofta och det gjorde riktigt jävla ont, fick typ andas ut väldigt djupt för att det skulle bli bättre.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
1084687
October 10, 2006 - 8:15 pm
sp_Permalink sp_Print

PooSlice wrote: Jag hoppas verkligen inte du betalar skatt till företaget, det ska man inte behöva göra.

Hoppas det löser sig.

Han kanske jobbar kommunalt 😉

Cezar
Member
Medlem
Forum Posts: 2708
1084783
October 11, 2006 - 12:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Brukar få dubbeldunk i mitt hjärta men det är en annan femma, förmodligen inte lika kraftigt som det du får.

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
1084812
October 11, 2006 - 1:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Tror jag vet vad du menar. Jag hade precis samma problem, dock så var det inte hjärtat utan hela bröstet.

Minskade på kaffe och cola drickandet och det har nästan upphört helt.
Min personliga åsikt är att det är koffeinet som orsakar detta, men doktorerna säger att det kan vara stress...

pcw
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 853
1084931
October 11, 2006 - 9:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag brukade få det för ganska så många år sen nu... det kändes som stick i hjärtat och man var tvungen att ta pytttesmå andetag för att det inte skulle göra ont.. detta kunde hända när som helst.. jag lärde mig en teknik (att rapa luft).. det gick över fortare kändes efter att man rapat några gånger...

Edit: Vill också minnas att jag var hos läkaren för att kolla upp detta men enligt läkaren så var det helt normalt och inget man behandlade..

[Iceboy]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1035
1085503
October 13, 2006 - 7:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Ända stället de inte får skicka hem dig utan att du blivit ordentligt undersökt är en akutmottagning. Och kan de inte få fram vad det beror på kommer de bli tvugna att lägga in dig på en hjärtavdelning för att utesluta, eventuellt, slå ut den problematiken först. Är det något annat kommer de få fram det på hjärtavdelningen, inte exakt vad det är men att det inte är hjärtat iallafall. Sen blir du skickad till nästa ställe.

En chansning sådär rätt ut i luften är att du kommer få värktabletter utskrivna, inte mer än så.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1085513
October 13, 2006 - 7:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tror det är smärtor från senaste VM som ligger och gnager bara. Om du bara ställer dig upp och erkänner det enorma nederlaget så ska du se att smärtan lägger sig.

//Andreas

whak
Member
Medlem
1085524
October 13, 2006 - 8:39 pm
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: Tror jag vet vad du menar. Jag hade precis samma problem, dock så var det inte hjärtat utan hela bröstet.

Minskade på kaffe och cola drickandet och det har nästan upphört helt.
Min personliga åsikt är att det är koffeinet som orsakar detta, men doktorerna säger att det kan vara stress...

När jag gick i 8:an då när jag kände det första gången så drack jag nästan aldrig kaffe. Cola drack man, men inte så speciellt mycket

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1085529
October 13, 2006 - 8:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Men vad tycker du de borde ha gjort på företagshälsan?

TYdligen så valde de rätt sak att göra då du fortfarande sitter här flera dagar senare och skriver 😉

Personligen tror jag med att det är en muskel som krampar, vilken nerv och varför skulle den komma i kläm helt plötsligt? Är ju inte som att allt bara kan förflytta sig lite hur som inuti kroppen...
Och är det en muskel som krampar så kan man inte göra så mycket åt det i "den akuta" fasen, bara försöka slappna av, hur ont det än må göra...

whak
Member
Medlem
1085538
October 13, 2006 - 9:07 pm
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: Men vad tycker du de borde ha gjort på företagshälsan?

TYdligen så valde de rätt sak att göra då du fortfarande sitter här flera dagar senare och skriver 😉

Personligen tror jag med att det är en muskel som krampar, vilken nerv och varför skulle den komma i kläm helt plötsligt? Är ju inte som att allt bara kan förflytta sig lite hur som inuti kroppen...
Och är det en muskel som krampar så kan man inte göra så mycket åt det i "den akuta" fasen, bara försöka slappna av, hur ont det än må göra...

Jo visserligen, men äh vafan spriten bedövar. 🙂

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1085546
October 13, 2006 - 9:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo men tänk såhär:

Ryggskott är egentligen bara en ryggmuskel som krampar rejält.

Det man får "ordinerad" vid läkarbesök brukar vara att helt enkelt vila bort det. Kan förstå att det är känsligare när det rör hjärtat, lr rättare sagt området kring hjärtat, men så länge du inte har en strålnade värk i din vänsterarm så är det inget fel på pumpen 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 72
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL