November 29, 2003
Var till företagshälsan idag p.g.a hjärtat
Den senaste tiden har det huggit i hjärtat minst en gång om dagen.
Det gör grymmt ont och en gång var jag tvungen att hålla andan för att det gjorde så förbbant ont. Fick snacka med något fruntimmer på företagshälsan idag. Men det här är tydligen saker man får leva med.
Tydligen ska man vara döende för att få hjälp i det här jävla landet.
:banghead: Dom vet inte hur ont det gör.
September 12, 2001
Det kan ju vara något så enkelt som att en nerv har hamnat i kläm.
Nu är det inte meningen att jag ska förringa din smärta men om du tror att det är hjärtat så är företagshälsan knappast rätta stället att gå till.
Annars kan jag säga att det är bara för att du är finne. 😉
November 29, 2003
skiroy wrote: Det kan ju vara något så enkelt som att en nerv har hamnat i kläm.
Nu är det inte meningen att jag ska förringa din smärta men om du tror att det är hjärtat så är företagshälsan knappast rätta stället att gå till.Annars kan jag säga att det är bara för att du är finne. 😉
Mjo hon snackade om någon muskel, så man skulle sträcka på sig när det hugger till. Men det gör ju så ont så man helst inte vill röra sig.
Men ska prova det nästa gång det hugger till. Nej iofs, borde kanske ha gått till vårdcentralen.
September 13, 2004
whak wrote: [quote=skiroy]Det kan ju vara något så enkelt som att en nerv har hamnat i kläm.
Nu är det inte meningen att jag ska förringa din smärta men om du tror att det är hjärtat så är företagshälsan knappast rätta stället att gå till.Annars kan jag säga att det är bara för att du är finne. 😉
Mjo hon snackade om någon muskel, så man skulle sträcka på sig när det hugger till. Men det gör ju så ont så man helst inte vill röra sig.
Men ska prova det nästa gång det hugger till. Nej iofs, borde kanske ha gått till vårdcentralen.
Jag hade något liknande för något år sedan, det jag fick höra var att jag antagligen hade en nerv ikläm. Det gjorde djävulskt ont, men efter ett tag gav det med sig.
November 29, 2003
ruf an wrote: [quote=whak][quote=skiroy]Det kan ju vara något så enkelt som att en nerv har hamnat i kläm.
Jag hade något liknande för något år sedan, det jag fick höra var att jag antagligen hade en nerv ikläm. Det gjorde djävulskt ont, men efter ett tag gav det med sig.
Det har varit av och till, men nu har det blivigt väldigt intenssivt.
Ska kolla med vc också.
December 3, 2003
September 5, 2001
Tror jag vet vad du menar. Jag hade precis samma problem, dock så var det inte hjärtat utan hela bröstet.
Minskade på kaffe och cola drickandet och det har nästan upphört helt.
Min personliga åsikt är att det är koffeinet som orsakar detta, men doktorerna säger att det kan vara stress...
February 23, 2004
Jag brukade få det för ganska så många år sen nu... det kändes som stick i hjärtat och man var tvungen att ta pytttesmå andetag för att det inte skulle göra ont.. detta kunde hända när som helst.. jag lärde mig en teknik (att rapa luft).. det gick över fortare kändes efter att man rapat några gånger...
Edit: Vill också minnas att jag var hos läkaren för att kolla upp detta men enligt läkaren så var det helt normalt och inget man behandlade..
December 22, 2000
Ända stället de inte får skicka hem dig utan att du blivit ordentligt undersökt är en akutmottagning. Och kan de inte få fram vad det beror på kommer de bli tvugna att lägga in dig på en hjärtavdelning för att utesluta, eventuellt, slå ut den problematiken först. Är det något annat kommer de få fram det på hjärtavdelningen, inte exakt vad det är men att det inte är hjärtat iallafall. Sen blir du skickad till nästa ställe.
En chansning sådär rätt ut i luften är att du kommer få värktabletter utskrivna, inte mer än så.
November 29, 2003
hawkie wrote: Tror jag vet vad du menar. Jag hade precis samma problem, dock så var det inte hjärtat utan hela bröstet.
Minskade på kaffe och cola drickandet och det har nästan upphört helt.
Min personliga åsikt är att det är koffeinet som orsakar detta, men doktorerna säger att det kan vara stress...
När jag gick i 8:an då när jag kände det första gången så drack jag nästan aldrig kaffe. Cola drack man, men inte så speciellt mycket
August 11, 2005
Men vad tycker du de borde ha gjort på företagshälsan?
TYdligen så valde de rätt sak att göra då du fortfarande sitter här flera dagar senare och skriver 😉
Personligen tror jag med att det är en muskel som krampar, vilken nerv och varför skulle den komma i kläm helt plötsligt? Är ju inte som att allt bara kan förflytta sig lite hur som inuti kroppen...
Och är det en muskel som krampar så kan man inte göra så mycket åt det i "den akuta" fasen, bara försöka slappna av, hur ont det än må göra...
November 29, 2003
csm101 wrote: Men vad tycker du de borde ha gjort på företagshälsan?
TYdligen så valde de rätt sak att göra då du fortfarande sitter här flera dagar senare och skriver 😉
Personligen tror jag med att det är en muskel som krampar, vilken nerv och varför skulle den komma i kläm helt plötsligt? Är ju inte som att allt bara kan förflytta sig lite hur som inuti kroppen...
Och är det en muskel som krampar så kan man inte göra så mycket åt det i "den akuta" fasen, bara försöka slappna av, hur ont det än må göra...
Jo visserligen, men äh vafan spriten bedövar. 🙂
August 11, 2005
Jo men tänk såhär:
Ryggskott är egentligen bara en ryggmuskel som krampar rejält.
Det man får "ordinerad" vid läkarbesök brukar vara att helt enkelt vila bort det. Kan förstå att det är känsligare när det rör hjärtat, lr rättare sagt området kring hjärtat, men så länge du inte har en strålnade värk i din vänsterarm så är det inget fel på pumpen 😉
1 Guest(s)