Också var det fjanteriet om piratkopieringen nu igen då...|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Också var det fjanteriet om piratkopieringen nu igen då...
Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
sp_UserOfflineSmall Offline
508692
January 13, 2004 - 9:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Som vanligt händer detta. Att anklaga mig för mytoman är ju bara larvigt. Det är en allvarlig störning. Skulle ni tycka det var roligt om ni blev anklagade för något sånt?
Väx upp istället och var inte så jävla avundsjuka. Hans intressen är bilar och sin stereo, är det inte lite LOGISKT att han lägger ner både tid och pengar på det?
Om det fanns något seriöst i ditt inlägg Jiggly så är han mekaniker på scania, jobbar vanliga tider och får ingen lön utav det. Han jobbar jour som Service tekniker i princip alltid och är ledig 2 helger per månad. Han jobbar hårt och får ut runt 40.000 efterskatt i månaden.
Ack...

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
508701
January 13, 2004 - 9:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Man får rätt bra ljud för 10 K om man är "smart" och är lite fifiig själv. Så tycker 1 mille på stereoanläggning är lite väl överdrivet.

Men men, vissa har inget bättre och lägga sina pengar på. Tvivlar dock på att han fått pengarna genom "svett". Iallafall inte mer svett än övriga i landet. Utan han är väl skandia chef eller nått.

Tycker det är absurt och skryta om en stereo. Tyvärr, but that's me!

/d

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
508705
January 13, 2004 - 9:37 pm
sp_Permalink sp_Print

yeah

Callister
Member
Medlem
508706
January 13, 2004 - 9:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker om att skryta, att se små fjortisar bli avundsjuka och skriva i princip vad som helst. Ironi.
Högtalarna som utgör en tredjedel av stereon fick han av sin sambo.

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
508708
January 13, 2004 - 9:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Men min pappa har faktiskt svart bälte i karate sumobrottning och kung fuuu

Han spöar din pappa wink

:hb:

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1103
508715
January 13, 2004 - 9:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister: Inte för att vara ohyfsad eller nåt sånt, men bilder vore ju inte helt fel.

Jag tror inte en sekund på att den kostade en miljon kronor, inte ett skvatt TILLS du bevisar motsatsen, och det är ju inte så svårt, eller hur? Bara ett par bilder.. wink

Sebbe
Member
Medlem
Forum Posts: 5039
508718
January 13, 2004 - 9:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [quote=Steel][quote=Callister][quote=x-per][quote=Callister]Min farsa har dock system för över en miljon. :bok:

https://www.nordichardware.se/forum/viewtopic.php?t=71713
wink

Vore jag mytoman hade jag väl sagt att den kostade typ 10miljarder nu. har ju skrytit om 1miljons stereon typ 1 år snart :bgrin:

Och?
Mytomaner skryter också om saker över en längre tid.
Var det inte din farsa som hade en BMW med stereo för 60000 också?
Och när jag tänker efter, kostade inte stereon hemma en halv miljon för inte så länge sedan? 😕
😛

Ja jag är mytoman jag erkänner, nu kommer jag ta självmord för att min hjärna äntligen ... orka..

Den kostade runt en halv miljon förut ja. Och om du varit aktiv kan du ha läst att han skaffat snäck-högtalare för 300.000 kr som drivs med 4 förstärkare vardera. och för extra tillbehören antar jag att du inte tycker det är svårt att komma upp i 1 mille med det + det gamla? 😛

Har du läst produktkatalogen från Hi-Fi klubben? Det står om dom där snäckhögtalarna med fyra förstärkare vardera i den. Skulle det vara Jan Andreas som är din farsa då, som dom skriver om i katalogen?

Callister
Member
Medlem
508722
January 13, 2004 - 9:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Sebbe wrote: [quote=Callister][quote=Steel][quote=Callister][quote=x-per][quote=Callister]Min farsa har dock system för över en miljon. :bok:

https://www.nordichardware.se/forum/viewtopic.php?t=71713
wink

Vore jag mytoman hade jag väl sagt att den kostade typ 10miljarder nu. har ju skrytit om 1miljons stereon typ 1 år snart :bgrin:

Och?
Mytomaner skryter också om saker över en längre tid.
Var det inte din farsa som hade en BMW med stereo för 60000 också?
Och när jag tänker efter, kostade inte stereon hemma en halv miljon för inte så länge sedan? 😕
😛

Ja jag är mytoman jag erkänner, nu kommer jag ta självmord för att min hjärna äntligen ... orka..

Den kostade runt en halv miljon förut ja. Och om du varit aktiv kan du ha läst att han skaffat snäck-högtalare för 300.000 kr som drivs med 4 förstärkare vardera. och för extra tillbehören antar jag att du inte tycker det är svårt att komma upp i 1 mille med det + det gamla? 😛

Har du läst produktkatalogen från Hi-Fi klubben? Det står om dom där snäckhögtalarna med fyra förstärkare vardera i den. Skulle det vara Jan Andreas som är din farsa då, som dom skriver om i katalogen?

Nej.

Jiggly :
Jovisst, om du ger mig en digitalkamera och får mig att vilja åka ditt mer än 2ggr per år

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
508725
January 13, 2004 - 9:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister: Åka vart? Hans fem-miljoners-villa på Hawaii?

Callister
Member
Medlem
508728
January 13, 2004 - 9:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Jiggly wrote: Callister: Åka vart? Hans fem-miljoners-villa på Hawaii?

Fyfan du är ju otrolig. Om du vill "snacka" mer skicka pm. Detta är offtopic som f-n.

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
508735
January 13, 2004 - 9:52 pm
sp_Permalink sp_Print

True dat... True dat (både topicen och callister :D)

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
508743
January 13, 2004 - 9:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [quote=Jiggly]Callister: Åka vart? Hans fem-miljoners-villa på Hawaii?

Fyfan du är ju otrolig. Om du vill "snacka" mer skicka pm. Detta är offtopic som f-n.

Tycker det är så tråkigt med folk som säger att jag har det och det, det kostade xxx kr. Om man säger en sak, då ska man bannemej kunna bevisa den också, på ett eller annat sätt.

Jag skulle bra gärna vilja veta exakt vad han har för grejer? :bok:

Callister
Member
Medlem
508752
January 13, 2004 - 10:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Jiggly wrote: [quote=Callister][quote=Jiggly]Callister: Åka vart? Hans fem-miljoners-villa på Hawaii?

Tycker det är så tråkigt med folk som säger att jag har det och det, det kostade xxx kr. Om man säger en sak, då ska man bannemej kunna bevisa den också, på ett eller annat sätt.

1. Detta är offtopic
2. Du är en störande jävel som jag inte kommer diskuttera med
3. Jag vet inte vad han har för grejer precis

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
508759
January 13, 2004 - 10:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [quote=Jiggly][quote=Callister][quote=Jiggly]Callister: Åka vart? Hans fem-miljoners-villa på Hawaii?

1. Detta är offtopic
2. Du är en störande j**el som jag inte kommer diskuttera med
3. Jag vet inte vad han har för grejer precis

Jag är en störande jävel för att jag vill veta vad han har för grejer då du har sagt att det kostade över 1 miljon?

Själv har jag en helt duglig hemmabio för ca 50000kr, och för 1 miljon kr måste det ta mej fan vara sjuhelsikes bra och exceptionella grejer. Vad kör han, Krell eller?

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
508766
January 13, 2004 - 10:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Givetviss är det off-topic, men det var faktiskt du som började. Då kan du inte skylla på "det" när folk ifrågasätter dig.

För vem är fjortis? Inte jag. Inte någon annan. Utan isåfall du som påstår något utan att ens veta vad ni "äger", inte heller verkar det troligt att om man har en stereo för 1 mille att man inte äger en digi-cam.

Nej du, tycker det är fjortis att skrya över något man förmoldigen inte äger för att skryta inför andra fjortisar. Det är fjortiseri enligt mig.
Själv har jag ett par Sound Blaster 5.1 5100 kopplade till datorn, och är ganska nöjd!

Men men...!

On topic: Vad tror branchen ? Att man får mer pengar till cdskivor med banklån på stereon som man inte kan betala? Eller ännu värre, vem köper skivor utan stereo?

Nej, tyckert inte detta är rätt sätt att gå....

Edit: Callister din farsa kan nästan bjuda hem Fredrik och gänget från High Chaparal. Och bilda clubb med Fabio =) Hehe *irono*

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
508776
January 13, 2004 - 10:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Jag tycker om att skryta, att se små fjortisar bli avundsjuka och skriva i princip vad som helst.

Om han nu har en sådan sak så varför inte visa oss bilder?
Jag visade Mercan. 🙂

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
508779
January 13, 2004 - 10:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Min pappa kan spöa skiten ur era mammor.

Men seriöst.. Varför går det inte att kopiera musik via den digitala out porten nu då? Jag kan ju göra med vilken cd som helst.. Det enda jag behöver göra är ju att köra in digitala kabeln i dvd´n och i dator´n och så får jag en exakt kopia av musiken..

Stefan Samuelsson
Member
Medlem
Forum Posts: 3346
508786
January 13, 2004 - 10:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Bevis Callister, ditt resonemang håller inte annars.
Vem som helst kan ju snacka ihop att någon man känner har ditten å datten, inte så svårt å ge specs heller, bara å plocka ihop ett paket på internet.

Min Mitsubishi Lancer som bara ska göra 165km/h har jag varit uppe i lite mer än 200km/h med, något som till och med plåtades för att jag skulle kunna bevisa det, tyvärr så var inte fotografen så skicklig med kameran och lät den inte hinna ta fokus innan han tryckte av så man kan inte se på bilderna att det faktistk är 200km/h som nålen passerat, lite tråkigt men jag springer inte runt i massa bilforum och träfffar och säger att min bil har kört så snabbt om inte någon av de andra tre som var med i bilen är med så man kan bevisa det. Liksom ingen idé eftersom jag då inte kan bevisa detta otroliga påstående.
Lägg märke till att regeln om bevis alltså bara gäller på otroliga saker.
Att säga att jag kört en Volvo 740 är ju inte så spännande så det är ju knappast nåt man behöver bevisa enligt mig.

Eftersom jag nu på sätt å vis har skrötit om Lancerns prestation så får jag väl referera till Milton som är medlem här, han var med i bilen.
Just nu sitter han dock med modem och är därför inte så aktiv men PM:a honom om någon inte tror mig.

För övrigt var jag på HIFI-mässa i Malmö i höstas, rätt kul.
Lyssnade på ett najs system och frågade vad det kostade, 7 högtalare, 1 bas samt förstärkare och dvd-spelare, utan tv alltså. Firman som demade var från England och sa priset i pund, försökte fundera ut priset i kronor, något han troligen uppfattade eftersom han i nästa stund sa att man kan köpa en Porsche Boxster S för samma pengar. 😀
Jag la ner min dröm å gick därifrån. 🙄

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
508798
January 13, 2004 - 10:34 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: Min pappa kan spöa skiten ur era mammor.

Men seriöst.. Varför går det inte att kopiera musik via den digitala out porten nu då? Jag kan ju göra med vilken cd som helst.. Det enda jag behöver göra är ju att köra in digitala kabeln i dvd´n och i dator´n och så får jag en exakt kopia av musiken..

ahaha.... funny =D>

edit: helt otroligt, jag lyckades stava funny fel :cy:

Sebbe
Member
Medlem
Forum Posts: 5039
508811
January 13, 2004 - 10:53 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: Min pappa kan spöa skiten ur era mammor.

Visst kan du göra det, det du inte kan göra är att föra över en låt från en cd/dvd rent digitalt som ett filsystem där varje låt är en egen fil, vad det nu skulle ge för hinder eftersom det bara är att klipp och klistra till mindre filer... så vad är det dom tror sig hindra, jo det ska inte gå att föra över en dvd-audio via optical out, och en vanlig dvd-spelare i datorn ska inte kunna läsa dvd-audio (Hur länge gäller det tro?) så ljudet till datorn blir alltså analogt, fast det förs över via förstärkaren digitalt via optical out, så resultatet blir samma kvalitet, däremot blir det kanske en omväg på någon minut extra, men som sagt det hindrar inte kopieringen ändå och tittar man på ljudkvalitén måste man ha utrustning för miljoner för att märka någon skillnad på en orginal-dvd och en kopia.

Jag tor inte spärrar hindrar kopieringen, windows xp har enorma spärrar för piratkopiering, och varannan installation är en piratkopia statistisk sätt, Linux är fritt, på så vis att kärnan inte kostar pengar och Linux Torvalds har tjänat rätt bra på att inte ta betalt för det.

Jag tror man känar mer pengar på god sensmoral än att "jag har rätt"-stilen.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 40
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL